Ik zit sinds dit weekend met een vervelend probleempje onder Gentoo, wat ik niet opgelost krijg...
Na een update van m'n systeem, wil SANE niet meer compileren, en met een wel heel opmerkelijke foutmelding...
Ik heb sane-backends-1.0.20 erop staan, maar sane-frontends klaagt dat ik minimaal 1.0.0 moet hebben (wat ik toch zeker weten heb, aangezien er 1.0.20 opstaat...). Xsane meldt dezelfde fout. Deze fout is een bekende en vaak fixed het opnieuw compileren van sane-backends dit wel, maar dus niet bij mij...
Als ik daarnaast revdep-rebuild draai, krijg ik de volgende fout:
Het vreemde is, dat deze verkeerde library verwijzingen blijven bestaan, ook na het verwijderen van sane-backends, waar ze een onderdeel van zijn.
Er zit dus sowieso iets fout in m'n library database, alleen weet ik niet hoe ik dit moet herstellen...
Ik vermoed dat dit ook de bron van m'n problemen met de frontends is...
Wie ow wie heeft een idee?
Na een update van m'n systeem, wil SANE niet meer compileren, en met een wel heel opmerkelijke foutmelding...
Ik heb sane-backends-1.0.20 erop staan, maar sane-frontends klaagt dat ik minimaal 1.0.0 moet hebben (wat ik toch zeker weten heb, aangezien er 1.0.20 opstaat...). Xsane meldt dezelfde fout. Deze fout is een bekende en vaak fixed het opnieuw compileren van sane-backends dit wel, maar dus niet bij mij...
Als ik daarnaast revdep-rebuild draai, krijg ik de volgende fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| * Configuring search environment for revdep-rebuild * Checking reverse dependencies * Packages containing binaries and libraries broken by a package update * will be emerged. * Collecting system binaries and libraries * Found existing 1_files.rr * Collecting complete LD_LIBRARY_PATH * Found existing 2_ldpath.rr. * Checking dynamic linking consistency * Found existing 3_broken.rr. * Assigning files to packages * !!! /usr/lib64/libsane.so.1.1.0 not owned by any package is broken !!! * /usr/lib64/libsane.so.1.1.0 -> (none) * !!! /usr/lib64/sane/libsane-dc210.so.1.1.0 not owned by any package is broken !!! * /usr/lib64/sane/libsane-dc210.so.1.1.0 -> (none) * !!! /usr/lib64/sane/libsane-dc240.so.1.1.0 not owned by any package is broken !!! * /usr/lib64/sane/libsane-dc240.so.1.1.0 -> (none) * !!! /usr/lib64/sane/libsane-dell1600n_net.so.1.1.0 not owned by any package is broken !!! * /usr/lib64/sane/libsane-dell1600n_net.so.1.1.0 -> (none) * !!! /usr/lib64/sane/libsane-gphoto2.so.1.1.0 not owned by any package is broken !!! * /usr/lib64/sane/libsane-gphoto2.so.1.1.0 -> (none) * !!! /usr/lib64/sane/libsane-pixma.so.1.0.19.old not owned by any package is broken !!! * /usr/lib64/sane/libsane-pixma.so.1.0.19.old -> (none) * Generated new 4_raw.rr and 4_owners.rr * Found some broken files, but none of them were associated with known packages * Unable to proceed with automatic repairs. * The broken files are listed in 4_owners.rr |
Het vreemde is, dat deze verkeerde library verwijzingen blijven bestaan, ook na het verwijderen van sane-backends, waar ze een onderdeel van zijn.
Er zit dus sowieso iets fout in m'n library database, alleen weet ik niet hoe ik dit moet herstellen...
Ik vermoed dat dit ook de bron van m'n problemen met de frontends is...
Wie ow wie heeft een idee?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier