Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welk programma om installaties te automatiseren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een programma die installaties voor mij kan automatiseren. De bedoeling is dus dat je niet telkens dingen hoeft in te voeren. Normaal gesproken zou je bijvoorbeeld elke keer met je muis op Next moeten klikken. Het programma zou dat dan automatiseren voor je. Uiteindelijk was mijn plan om een hele cd/dvd met leuke freeware programmaatjes samen te stellen en die dan ook aan kennissen en vrienden te geven. Voor mezelf wilde ik ook de overige pakketten automatiseren: zoals Office en Nero.

Op het internet heb ik veel programma’s gevonden die zogenaamd beloofden dit te kunnen doen, maar de programma’s zijn gewoon waardeloos en werken niet. Gister ben ik dan toch gelukkig een programma tegen gekomen die gewoon doet wat hij belooft. Het heet Robosetup.

Het probleem is nu echter dat dit programma niet zo geavanceerd is. Ik wil namelijk wanneer ik bijvoorbeeld Nero installeer mijn Serial kunnen invoeren. Het is bij Robosetup mogelijk om tekst automatisch te laten invoeren, maar je kan helaas niet bestaande tekst laten verwijderen. Bij de installatie van Nero zit er namelijk standaard een trial serial en die zou je eerst moeten weghalen voordat je een eigen serial key kan invoeren.

Mijn vraag is nu dus, kent iemand een programma die in staat om dit te doen. Dus een programma zoals Robosetup, maar dan een stuk geavanceerder. Het liefst natuurlijk freeware, maar ik vind het verder geen probleem als het een betaald programma is dat wel goed werkt.

Bij voorbaat dank _/-\o_ ,

Fatih C.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:31

painkill

Pain(k)(ill)

Ik weet nog wel dat Hitman pro dit in versie 1 EN 2 had.

Was ook een automatisch script wat hij had ingesteld om alles te installeren.
Misschien een keer opzoeken ergens wat dit was, aangezien het bij Hitman Pro wel goed werkte.

Mijn SNES verzameling!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Denk dat je dan toch meer in het maken van Transforms (.mst) uit zal komen, het packagen van applicaties dus. Of gebruik maken van command-line switches tijdens installatie zoals Wiethoofd bijvoorbeeld al aangeeft...

[ Voor 32% gewijzigd door Tags NL op 04-10-2009 22:33 ]

https://powershellisfun.com

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

[google=nero silent install] of [google=nero unattended install]

Mijn Office 2003 installeer ik met een batch-scriptje:
@echo off
"Office 2003\SETUP.EXE" PIDKEY=keyzonderstreepjes

Even googlen naar welke install switches bij welk programma te gebruiken zijn en er een GUI omheen knutselen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 04-10-2009 22:32 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Denk dat je met AutoIt al een aardig eind komt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, het zijn in feite meestal gewoon MSI-tjes (al dan niet verpakt in een executable) die je met de meeste standaard/unattended methodes aan de praat kunt krijgen, vaak zelfs zonder repackaging. Silent/unattended zijn de zoektermen die je nodig hebt.

Echter, let er wel op dat je met licenties kunt zitten, zeker als je het wilt gaan verspreiden, zijn EULA's vaak dingen waar je niet zomaar op accept wilt drukken; en om 'activerende' software zomaar te laten verspreiden zal ik zelf niet willen; tenminste, mijn duur betaalde office hou ik voor mijzelf; stel je voor dat ik hem op een later moment niet meer kan activeren!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik heb een beetje gezocht en ik zie ook dat als ik zulke opties wil gebruiken ik ook zelf meer verstand van zaken moet hebben. Ik denk echter dat het het makkelijkst is om een batch bestand te gebruiken. Hoe kan ik het beste op het internet zoeken daarvoor. Ik denk eigenlijk dat er voor bekendere programma's kant en klare batch bestanden te vinden zullen zijn.

Als er toch nog een programma is die dit op een makkelijkere manier kan doen (dus gebruiksvriendelijker) dan hoor ik het graag

Bvd,

Fatih C.
Pagina: 1