PC meenemen naar LANparty

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hoi. Vroeger kon ik makkelijk mijn pc meenemen naar LANparty's e.d. Ik had lange tijd een simpel intel koelertje. Nu heb ik een mugen die net een mijn kast past, en dat ding is best zwaar. Ik wil natuurlijk niet dat mijn mobo in die kast te veel moet verdragen, dus wil ik beroep doen op iemand die ook zo'n dikke Scythe Mugen heeft en wel ervaring heeft met LAN-party's.
Hoe kan ik nou ervoor zorgen dat mijn proc koelertje niet mijn moederbord bij de minste schok in de auto alle kanten op slingert, of dat er te veel druk op komt?

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 04-10-2009 21:24 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Je PC plat leggen?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Op de goede kant platleggen. Of even loshalen, helaas.
Of de open ruimtes een beetje opvullen met een zacht maar stevig materiaal zodat het ding zelf niet echt kan bewegen, maar of dat zo betrouwbaar is...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 21:14 ]

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 08:09
What Sky said...

Of je haalt de koeler er even voor de rit uit? Je bent toch een tweakert? :*)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28
Dat ding zit toch heus stevig vastgemaakt of niet soms ?

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:46
@ts, zelf heb ik een Thermalright 120 extreme ook niet zo'n lichte koeler dus. Maar heb mijn kast al meerdere malen meegenomen naar LANpartys zonder voorzorgsmaatregelen te nemen, rustig rijden en niet te hard over drempels

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52
pc gewoon ergens in de auto leggen zodat hij niet kan gaan schuiven ofzo.
Zette mijn kast altijd klem achter de passagiersstoel.
stoel naar voren, kast rechtop op de grond er achter zetten, stoel weer naar achter zodat kast klem zit.
schokbrekers van je auto doen de rest.

TheS4ndm4n#1919

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Moederborden kunnen echt wel wat hebben. Rij een beetje voorzichtig, en er is geen enkel probleem. Als je 't niet vertrouwd, leg je je pc gewoon plat, op de rechterkant weliswaar (mobo onderaan).

Koeler demonteren wil je niet, en zeker niet voor een Mugen. Wat voor krengen zijn dat zeg, als het op montagegemak aankomt...

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Okee, dan is het goed.
Ik zag al helemaal voor mijn ogen dat flatgebouw allekanten op slingeren, maar als platleggen zonder er veel aan te doen okee is, dan zal dat bij mijn pc vast ook wel zo zijn.
Nee loshalen is geen optie, dat is zo'n gedoe.
Eigenlijk zou je die heatpipes los erop moeten kunnen zetten, maar ja, dan wordt de warmteoverdracht natuurlijk ook weer minder.
Ik zal eens kijken. Misschien doe ik er dan nog wat bubbelwrap of een paar vaatdoeken tussen de koeler en de case.
Dat ie stevig vast zit zoals Bastiaan zegt is juist het probleem dat ik zag, hoe steviger tegen het moederbord aan, hoe meer dat ding eraan kan rukken.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
En als je het helemaal niet vertrouwd koop je een Scythe backplate/bolt thru kit (ik weet niet hoe je dat noemt bij scythe).

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:42
Ik heb hem altijd plat liggen op de zijde van het moederbord als ik ga lannen. Ik vertrouw mijn Mugen idd ook niet helemaal, en rustig rijden kan wel, maar je hebt dan altijd wel ergens een drempeltje dat net iets feller is dan dat je dacht....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bedenk je dat als je het ding los zou willen gaan halen je op de gemiddelde lan niet echt heel veel licht hebt om het ding weer vast te zetten. Neem dus minstens een zaklamp mee ;) (tenzij je je koeler natuurlijk kunt monteren met je ogen dicht).

Zelf haal ik m'n koelers niet meer los tegenwoordig. Als je zorgt dat je kast goed stevig staat (evt platlegt zoals hier al gezegd) gaat dat prima.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 19:24

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:19:
Zelf haal ik m'n koelers niet meer los tegenwoordig. Als je zorgt dat je kast goed stevig staat (evt platlegt zoals hier al gezegd) gaat dat prima.
Precies, ik leg mijn PC "op zijn moederbord" in de auto. Stevig vastgesjord in de kofferbak. Geen voorzorgsmaatregelen en het gaat tot op heden prima.

Je koeler zit (zeker met een backplate) zo strak op de mamaplank (welke weer gemaakt is van diverse lagen, soort MDF) dat je eerder wat beschadigd met het loshalen/plaatsen van de koeler, dan tijdens de rit ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Okee, dus daar hebben mensen toch wel wat stevigheid in gestopt?
Voor mijn idee was zo'n moederbord een stuk high-tech card-board :)
En cardboard is best wel fragiel.
Pagina: 1