Specs
HP ML110 G5
Intel Pentium Core 2 Duo E7400 2,8 Mhz 3mb L2 Cache
Intel 3200 (Bigby) Chipset
BIOS: Phoenix BIOS for HP
BIOS Version:0150717, Build 07/15/09
Ik heb bovenstaande machine aangeschaft en er ESXi 4.0.0. op geinstalleerd.
Alles gaat goed, tot ik er een x64 virtuele machine op wil installeren.
Ik krijg dan de volgende melding:
"Attempting to load a 64bit application, however this CPU is not compatible with 64bit mode"
Het schijnt nu zo te zijn dat je CPU VT (Virtualization Technology) moet ondersteunen om een x64 virtuele machine te kunnen draaien.
Als ik hier kijk lijkt het er op dat VT wèl wordt ondersteund: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=36500#specs
In de BIOS zou je onder advanced CPU properties de mogelijkheid moeten hebben om VT aan te zetten.
Eventueel zou je een BIOS-update moeten draaien om deze mogelijkheid zichtbaar te maken.
Ik heb een BIOS update gedraaid, server spanningloos gemaakt nadie, BIOS in default instellingen gezet, zonder resultaat.
In de tabel hierboven staat wèl een E7400 processor die géén VT ondersteund. Deze heeft een andere "Spec Code".
Hoe kan ik nu exact weten welke CPU ik draai ?
Heeft verder nog iemand een idee of dit op te lossen is, en hoe ?
Ik hoor het graag !!
TIA
Mesjogguh
HP ML110 G5
Intel Pentium Core 2 Duo E7400 2,8 Mhz 3mb L2 Cache
Intel 3200 (Bigby) Chipset
BIOS: Phoenix BIOS for HP
BIOS Version:0150717, Build 07/15/09
Ik heb bovenstaande machine aangeschaft en er ESXi 4.0.0. op geinstalleerd.
Alles gaat goed, tot ik er een x64 virtuele machine op wil installeren.
Ik krijg dan de volgende melding:
"Attempting to load a 64bit application, however this CPU is not compatible with 64bit mode"
Het schijnt nu zo te zijn dat je CPU VT (Virtualization Technology) moet ondersteunen om een x64 virtuele machine te kunnen draaien.
Als ik hier kijk lijkt het er op dat VT wèl wordt ondersteund: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=36500#specs
In de BIOS zou je onder advanced CPU properties de mogelijkheid moeten hebben om VT aan te zetten.
Eventueel zou je een BIOS-update moeten draaien om deze mogelijkheid zichtbaar te maken.
Ik heb een BIOS update gedraaid, server spanningloos gemaakt nadie, BIOS in default instellingen gezet, zonder resultaat.
In de tabel hierboven staat wèl een E7400 processor die géén VT ondersteund. Deze heeft een andere "Spec Code".
Hoe kan ik nu exact weten welke CPU ik draai ?
Heeft verder nog iemand een idee of dit op te lossen is, en hoe ?
Ik hoor het graag !!
TIA
Mesjogguh