Toon posts:

Linux, pre-install vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik ben echt supernewbie op Linux-gebied en daarom heb ik enige vraagjes hierover. Ik heb het volgende systeem:
Abit KT7a met TBird 800@933, 128 mb RAM, Creative GeForce 2, SB Live 1024 player, simpele NIC (realtek), 50X Actima cd-rom, Sony ReWriter, Microsoft USB mouse Explorer.
Nou heb ik de volgende vraagjes:
-Heb je speciale VIA chipset drivers nodig in linux, zoals in windows?
-Die nVidia .096 drivers zijn dat de goeie drivers voor de GeForce2 in Linux?
-SB Live, speciale drivers nodig?
-NIC neem ik aan dat ie wel herkent.
-Die MS muis, kan die op USB blijven (herkent Linux USB???) en blijven daarbij wel de 5 knoppen werken of wordt dit beperkt tot 2+wieltje?

Ik weet het ik had eerst ff wat linux FAQ's af moeten struinen en wat driverpagina's maar ik denk dat ik hier wat meer directe antwoorden op mijn vragen kan krijgen :P toch??

ps. Ik ga Redhat 7.0 downloaden en installen, welke linux kernel zit hier nou precies in? dat kon ik zo gauw ff niet vinden op de site van redhat.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

NIC -> NE2000(pci)
Ik neem aan dat alle cd-spelers IDE zijn. Dus dat is geen probleem. (voor de meeste brandprogramma's is SCSI vereist. Linux heeft een scsi-emulatie voor de ide cd-spelers en branders.)
Je Geforce heeft X versie 4.x (02) nodig om goed te werken incl. 3D.

USB...Als je PS/2 hebt, gebruik dat dan. Heeft geen nadelen t.o.v. USB. USB kan wel, maar is nog nieuw. Alle knoppen zijn bruikbaar (met enige eventuele aanpassingen).

Chipsets worden door de kernel zelf geregeld. Misschien moet je voor optimale prestaties wel even zelf een kerneltje compileren, maar dat is meteen goed voor je Linux-ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien een linkje naar een pagina maar ik dat X an halen?? geen idee waar ik dat moet zoeken.

En is het dus handiger als je wel scsi cd-roms hebt voor linux? zat er namelijk toch aan te denken om een Plexi :9~ te kopen met UW-scsi kaartje.

Verwijderd

- Als je een GF2 wil gebruiken icm XWindows, dan moet je de nieuwste linux drivers van de nVidia website downloaden en installeren (ik kon btw alleen maar textmode install doen met mijn GF2MX en RedHat7).
- RedHat7 heeft standaard 2.2.16-22

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

X kun je hier halen
Of van www.RPMfind.net Voor red hat 7.
edit:

En Linux vind SCSI veel lekkerder (net als windows). SCSI is ook gewoon veel beter dan IDE wat betreft systeembelasting e.d. Maar IDE werkt wel goed hoor.