Aangezien ik regelmatig met overklokken bezig ben, is een snelle boot/reboot wel zo lekker ben ik ondertussen achtergekomen. Met de Perc 5/i die ik er tot voor kort in had zitten was dat geen pretje, init van de hdd's alleen al duurt +/- 45 secs eer de pc verder gaat met het laden van het OS.
De Perc 5/i heb ik, ondanks zijn goede prestaties verder er daarom uitgehaalt en staat nu te koop.
Tijdelijk draai ik nu Intel Matrix Raid maar dat dat met RAId-5 geen blistering prestaties geeft mag duidelijk zijn.
Het booten gaat iig wel sneller, init duurt +/- 10 a 15 secs. Kan ik mee leven.
Zijn er eigenlijk goede raidcontrollers die wel een beetje vlot de harddisks/array initialiseren bij het booten ?
Wil nml. best wel weer die extra performance boost, maar dan zonder die ellenlange boottijden.
De Perc 5/i heb ik, ondanks zijn goede prestaties verder er daarom uitgehaalt en staat nu te koop.
Tijdelijk draai ik nu Intel Matrix Raid maar dat dat met RAId-5 geen blistering prestaties geeft mag duidelijk zijn.
Het booten gaat iig wel sneller, init duurt +/- 10 a 15 secs. Kan ik mee leven.
Zijn er eigenlijk goede raidcontrollers die wel een beetje vlot de harddisks/array initialiseren bij het booten ?
Wil nml. best wel weer die extra performance boost, maar dan zonder die ellenlange boottijden.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!