Time Capsule : Externe harde schijf, enorm traag.

Pagina: 1
Acties:

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-02 12:50
Ik heb gisteren een time capsule 500 GB gekocht, we hadden een nieuwe router nodig en ik kon ook wel een NAS gebruiken.
Omdat ik sinds kort erg gecharmeerd ben van apple producten en de time capsule goede reviews mee kreeg zijn mijn ogen hierop gevallen.

In eerste instantie werkt alles perfect, ik heb goede ontvangst en transferen van mijn Win7 pc naar MAC gaat veel sneller dan voorheen.
Ik had nog een 1 TB harde schijf liggen die ik ook aan wou sluiten op het netwerk zodat ik hier alle films en muziek vanaf kan streamen (500 GB was gewoon niet voldoende voor al mijn data)
Maar na het aansluiten merkte ik al dat het overplaatsen van data echt enorm traag gaat (30 gb met een tijdindicatie van 50 uur :o , naar de 1 tb schijf) schrijven naar de 500 gb schijf gaat gewoon volgens de verwachte snelheden, deze zijn ook niet erg snel maar dat wist ik al bij mijn aankoop.

nu kan ik met de windows pc's van mijn ouders en die van mezelf de data wel zien. maar ik kan niks openen of opslaan op de TC zelf niet, en ook niet op de 1 tb externe harde schijf.

Mijn vragen
-Ik kan de 500 GB schijf goed benaderen met mijn Macbook pro, maar hoe krijg ik dit voor mekaar met mijn windows pc's
-hoe komt het dat de snelheden van het schrijven naar mijn externe harde schijf zo traag zijn.
-Onder welk bestandssysteem moet ik mijn externe harde schijf formatteren om deze voor al mijn pc's benaderbaar te maken.

alvast bedankt voor jullie hulp ;)

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Intruder
Kleine update...

Na enig geklooi en getest werkt de schijf weer normaal op mijn mac, extern en intern van de time capsule.
Maar... als ik op mijn windows 7 een film stream of een bestand upload dan word de belasting naar de timecapsule dusdanig hoog dat hij me er even voor 5 seconden af gooit. Met als gevolg dat ik weer opnieuw kan beginnen met kopieren of de film vastloopt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:13
Heb je niet hetzelfde probleem als hier:
[Airport Extreme N] USB disk wordt gedisconnect ?

• Intruder
nou nee.... kijk het lijkt er op..
maar ik kan nog niet voor 2 minuuten een film kijken en dan valt hij al weg. maar hij word ook meteen gereconnect dus ik hoef niet te resetten.
dat topic wat jij liet zien heeft het pas na een uur ofzo en moet de schijf eerst resetten.
kan het best zijn dat een dergelijke oplossing voor bijde zou werken hoor :) dus ik volg die andere topic ook gewoon goed..

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
ligt het niet aan windows 7?
Ik heb ook windows 7 en die gooide iedere keer na een minuut of 2 de netwerkverbinding eruit.
Een oudere vista driver geinstalleerd, en nergens meer last van.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 07:05
De Time Capsule is niet bedoeld voor het streamen van video en muziek. meer als opslag of back-up medium. Je kan er natuurlijk wel wat documenten op slaan e.d. maar voor het streamen van data zoals films moet je toch kijken naar een systeem dat daar ook voor gemaakt is.

TC is echt bedoeld als back-up device. en back-up devices hoeven niet snel te zijn.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Intruder
tabakje schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:47:
ligt het niet aan windows 7?
Ik heb ook windows 7 en die gooide iedere keer na een minuut of 2 de netwerkverbinding eruit.
Een oudere vista driver geinstalleerd, en nergens meer last van.
oude netwerk driver bedoel je?
want ik draai zelf wel windows 7, en mijn xp machine lijkt er niet zo veel problemen mee te hebben. zal het trouwens proberen bedankt voor de tip...

[ Voor 8% gewijzigd door Intruder op 05-10-2009 14:36 ]

• Intruder
To_Tall schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:16:
De Time Capsule is niet bedoeld voor het streamen van video en muziek. meer als opslag of back-up medium. Je kan er natuurlijk wel wat documenten op slaan e.d. maar voor het streamen van data zoals films moet je toch kijken naar een systeem dat daar ook voor gemaakt is.

TC is echt bedoeld als back-up device. en back-up devices hoeven niet snel te zijn.
jah dat is ook waarvoor ik hem wil gaan gebruiken.. gewoon puur opslag van mijn bestanden. maar voor mij was de beste manier om te testen of hij er niet uit vloog het streamen van muziek of een film.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
To_Tall schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:16:

Mwa dit vind ik toch redelijk bullsh#t als ik eerlijk ben. Ik heb ook een TC 500gb staan met daaraan een conceptronic hubje met 2 x 1TB externe usb disks en ik stream gewoon rustig 720p series (tegelijkertijd zelfs, 1 beneden en 1 boven naar me tv) en dat werkt zonder schokken of stoten.

De snelheid is daar wel voor geschikt hoor. De meeste stream kastjes zeggen wel dat ze een gigabit verbinding hebben maar veelal komen die ook niet echt aanzetten met hoge snelheid van streamen (veelal 20mb per sec ofzo).

Het zou dus gewoon moeten werken.

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
Intruder schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:35:
[...]

oude netwerk driver bedoel je?
want ik draai zelf wel windows 7, en mijn xp machine lijkt er niet zo veel problemen mee te hebben. zal het trouwens proberen bedankt voor de tip...
een oude netwerk driver ja.
Ik heb een 780g bordje van asus, de "nieuwe" windows 7/vista driver werkt hier niet lekker mee.
Pagina: 1