Flash & Linux (discussie & tips)

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Fullscreen flashfilmpjes met firefox leveren blokkerige beelden op. Echter met Opera gaan ze vloeiend ... Flash en linux is nog niet echt een geslaagd huwelijk. Toch *schijnen* er manieren te zijn om flash ook onder Fx in Linux vloeiend te krijgen.

Momenteel staat de libflashplayer.so geinstalleerd, maar je kunt ook de Adobe of de gnash player doen. Ik ben benieuwd wat jullie oplossingen zijn om flash zo vloeiend mogelijk onder linux aan de gang te krijgen.

Onderstaand plaatje zegt genoeg
Afbeeldingslocatie: http://twogeeksandablog.com/wp-content/uploads/2009/08/supported-features-thumb.png

==
hoi

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Flash maakt websites bij mij zeer traag. Laden in 10 seconden enzo, en soms wordt ff niet responsief.

Dat op een SU9400 cpu met 4GB mem. Niet grappig.
Ubuntu trouwens.

Alternatief: ik weet het niet.

Verwijderd

Ik heb er totaal geen last van.
Gewone en fullscreen flash filmpjes doen het vlekkenloos.

Gebruik FF 3.014 + Debian squeeze

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 22:39 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij mij ook vlekkeloos, Xubuntu 9.04 en Opera 10.10 snapshot. Soms crasht de plugin, maar dan herlaad ik de pagina en werkt 't weer. Bij Fx is het irritanter als de plugin crasht, die neemt gelijk de hele browser mee. Vind ik persoonlijk slecht gemaakt, een plugin mag niet zomaar je browser laten crashen op zo'n manier. Maar dat is voor een andere discussie.
Heel soms neemt flash een core volledig in gebruik en kan alleen gestopt worden door of de browser te sluiten, of de pluginwrapper proces te killen. De laatste komt vanzelf weer terug als je een plugin opnieuw gebruikt.

Alternatief: Geen Fx gebruiken maar Opera :P.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Heb er zelf ook helemaal geen last van.
Maar idd ook ik gebruik standaard Opera 10.
Firefox staat erop voor sites die niet goed getest zijn met Opera.
Ik gebruik Ubuntu 9.04 64 bit.

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Hier gaat fullscreen video niet vlekkeloos, en HD fullscreen nog minder.
nvidia 9800GTX+ en AMD Phenom II X4 950 (BE). 64b gentoo install.

Flash maakt sites in opera idd trager laden, maar dat het zo traag gaat zelfs op zo'n bak is niet leuk.
Ik gebruik atm Opera 10.10 beta, maar dat is al van zolang ik weet dat flash eigenlijk traag is. (en ik gebruik linux sinds ongeveer ~apr-aug '03)

[ Voor 0% gewijzigd door GuntherDW op 04-10-2009 23:25 . Reden: phenom cores ]

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Kan iemand een link van een voorbeeld flash geven, ik heb nog nooit een flash filmpje moeilijk zien doen op m'n PC.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Even een crosspost terughalen, voor de 64bits users (zoals mezelf):
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:12:
(weer nieuwe post ter duidelijkheid)

Óf ik doe gewoon niet moeilijk en gebruik deze tip:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1259102

Nu werkt zelfs HD Youtube perfect _O-

Ik voel me echt een noob nu :')

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Eusebius
  • Niet online
Pim. schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:33:

[...]
Dus we moeten gewoon overstappen op AMD64 :)

==
hoi

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

werkt ook voor je Intel hoor ;) (heb zelf een core2duo). Maar jah, ik zie het probleem niet om naar 64bits over te stappen draai er nu ongeveer 6 maanden mee en ben nog geen verschil tegen gekomen tegenover 32bits. behalve dat flash wel goed loopt en mijn volle 4 GB ram gezien wordt (al kan dat ook met een server kernel onder 32 bits)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Vind sowiezo vreemd dat flash voor 32bit niet werkt naar behoren en 64bit versie wel. Zou het haast andersom verwachten.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Pim. schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:33:
[...]
_/-\o_
Daar staat ook een onofficiële fix voor het illegal instruction probleem. Dus hier is nspluginwrapper nu ook eindelijk weg.

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik zit al op 64b en gebruik ook allang de 64b plugin.
Maar toch lopen die filmpjes nog altijd bagger op m'n syteem als ik ze fullscreen zet :(.

Ik merk wel dat hij altijd maar 1 core gebruikt, en dat die altijd op 100% zit, al heb ik "use hardware acceleration" aangevinkt

[ Voor 31% gewijzigd door GuntherDW op 05-10-2009 15:09 ]

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 13:51

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ik heb flash <> linux altijd al een ramp gevonden. Draai al een tijdje geen Linux ( Ubuntu ) meer, maar één van de reden was, dat bepaalde websites die gebruik maken van Flash altijd problemen vertoonden. Weet niet hoe het inmiddels is hoor. Binnenkort maar weer even een nieuwe versie installeren en proberen.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• Eusebius
  • Niet online
GuntherDW schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:54:
Ik zit al op 64b en gebruik ook allang de 64b plugin.
Maar toch lopen die filmpjes nog altijd bagger op m'n syteem als ik ze fullscreen zet :(.

Ik merk wel dat hij altijd maar 1 core gebruikt, en dat die altijd op 100% zit, al heb ik "use hardware acceleration" aangevinkt
Opera al geprobeerd?

Als Opera het (bij mij) kan, dan zou Fx het ook moeten kunnen. Chrome heb ik nog niet geprobeerd, de laatste installatie had bij mij nog geen plugin support (en chrome stond niet in mijn sources.list)

==
hoi

Pagina: 1