Iemand weleens gehoord van het First Look event? (A'dam)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbary
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-12-2021
http://www.firstlookevent.nl/?page_id=2

Een soort van mini-e3 lijkt me, maar heb er nooit eerder van gehoord. Dit interesseert me omdat een maat van me binnekort jarig is en het leek me vet om er een dagje van te maken. Dus, kan iemand me vertellen of dit wat is, wellicht wat meer info, etc.

On a side-note; In eerste instantie wou ik die vriend van me naar een arcadehal meenemen, maar er zijn er amper over en die er zijn, zijn niet echt spannend. Ik weet er van 2 in nl, scheveningen en 1tje bij mij in de buurt (venlo). Zijn er meer, degelijke, in de buurt van de benelux, duitsland?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Er lijkt me best wel veel info op die pagina die je hebt gepost te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het lijkt mij wel leuk, maarreh, moeten wij voor jou gaan bepalen of het voor jou de moeite waard is om erheen te gaan?

Wat ik ervan weet is dat het een nieuw evenement is van de producers van GameKings (Blammo), en inderdaad een soort mini-E3/gamescom.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbary
Opa_vertelt schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:14:
Er lijkt me best wel veel info op die pagina die je hebt gepost te staan..
3 alinea's. Ik doelde meer op ervaringen, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbary
En, zou je de 2 dagen moeten gaan om de volle ervaring op te doen? Misschien dat je met 1 dag niet genoeg hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

orbary schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:55:
On a side-note; In eerste instantie wou ik die vriend van me naar een arcadehal meenemen, maar er zijn er amper over en die er zijn, zijn niet echt spannend. Ik weet er van 2 in nl, scheveningen en 1tje bij mij in de buurt (venlo). Zijn er meer, degelijke, in de buurt van de benelux, duitsland?
Waar is dan een arcade hal in de buurt van Venlo ?
Woon er al jaren maar dat is me toch helemaal ontgaan :p

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:36
Woon zelf in Tegelen, bij Venlo. Er is naar mijn weten geen echte arcade hal in Venlo hoor. Enigste wat in me opkomt is Taurus in Velden, die heeft een paar arcade kasten staan. Maar daar ga je meer naartoe voor het laser schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbary
Remy669 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:22:
Woon zelf in Tegelen, bij Venlo. Er is naar mijn weten geen echte arcade hal in Venlo hoor. Enigste wat in me opkomt is Taurus in Velden, die heeft een paar arcade kasten staan. Maar daar ga je meer naartoe voor het laser schieten.
dit

+ bowlen en er is een steak-house.

Nja, iig, kheb 2 kaartjes gekocht voor first look, voor de zaterdag. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

*als ik me het goed herinner was firstlook eerst gameplay (ongeveer 2 jaar gelede)*
ik was 2 jaar geleden naar gameplay gegaan maar dan voor 1 dag. ik baalde ervan want je kon lang niet alle stands goed bekijke. als je kan kiezen ik zou 2 dagen gaan dat is gewoon het vetste :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2x 18 euro kan je beter uitgeven aan een leuke game, voor die 36 euro kan je voor de PS3 allerlei leuke PS3 platinum titels kopen, Voor de PC, PSP en DS zijn de games vaak zelfs bij de release al ongeveer die prijs en voor de Xbox 360 en Wii kan je in de budget bak ook allerlei leuke titles krijgen.

De First Look event is veel te kleine voor serieuze developers om ook maar met íets bijzonders langs te komen. Alles wat je daar te zien zal krijgen heb je allang eerder op sites als gametrailers.com. IGN.com of hier op tweakers.net voorbij zien komen. De demos die je daar kan spelen vind je vaak al online en anders heel binnenkort online. Kortom: zonde van je 36 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:08:
Die 2x 18 euro kan je beter uitgeven aan een leuke game, voor die 36 euro kan je voor de PS3 allerlei leuke PS3 platinum titels kopen, Voor de PC, PSP en DS zijn de games vaak zelfs bij de release al ongeveer die prijs en voor de Xbox 360 en Wii kan je in de budget bak ook allerlei leuke titles krijgen.

De First Look event is veel te kleine voor serieuze developers om ook maar met íets bijzonders langs te komen. Alles wat je daar te zien zal krijgen heb je allang eerder op sites als gametrailers.com. IGN.com of hier op tweakers.net voorbij zien komen. De demos die je daar kan spelen vind je vaak al online en anders heel binnenkort online. Kortom: zonde van je 36 euro!
Niet helemaal waar, vaak zijn hier wel games te spelen die verder nog niet als demo oid uit zijn. zoals deze first look komt er een nieuwe build van God of War3 voor de ps3 die is dus nog niet speelbaar geweest voor het publiek. en zo zijn er wel meer spellen (weet de exacte line up zo niet uit mijn hoofd) maar het is wel een leuke ervaring zon gamebeurs en in mijn ogen dus ook wel de 36euro wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
wordt georganiseerd door die gasten van de PU/Gamekings

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:08:

Ben je er geweest dan? Vorig jaar firstlook waren er heel wat games te spelen waar nog geen demo's van uit waren hoor, was best even de moeite. Bv fifa 09, shaun white, gears 2, resident evil 2, LBP, motorstorm, mirrors edge etc

Kortom: je bent er niet geweest en lult gewoon poep. Voor de topicstarter: firstlook is toch wel de E3 van NL en het is best leuk/de moeite om even een kijkje te nemen :)

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 11:16
Obscure schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:19:
*als ik me het goed herinner was firstlook eerst gameplay (ongeveer 2 jaar gelede)*
ik was 2 jaar geleden naar gameplay gegaan maar dan voor 1 dag. ik baalde ervan want je kon lang niet alle stands goed bekijke. als je kan kiezen ik zou 2 dagen gaan dat is gewoon het vetste :p
Klopt niet helemaal, Firstlook staat los van de Gameplay. Gameplay was een concept van VNU en Eventex dat geloof ik niet meer bestaat. Het initiatief voor Firstlook werd genomen door Blammo; vorig jaar was de eerste editie.

En je kunt wel 2 dagen gaan, maar dan moet je ook wel 2x betalen - er is geen combiticket.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adros schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:47:
[...]

Ben je er geweest dan? Vorig jaar firstlook waren er heel wat games te spelen waar nog geen demo's van uit waren hoor, was best even de moeite. Bv fifa 09, shaun white, gears 2, resident evil 2, LBP, motorstorm, mirrors edge etc

Kortom: je bent er niet geweest en lult gewoon poep. Voor de topicstarter: firstlook is toch wel de E3 van NL en het is best leuk/de moeite om even een kijkje te nemen :)
First Look 2008 was op 27 september:

FIFA 09 demo: 11 september 2008 (http://www.gamez.nl/ds/ni...-vandaag-beschikbaar.html)
Shaun White demo: 23 september (http://www.geek.com/artic...tplace-download-20090923/)
Resident Evil 2?????
Little Big Planet demo: week van 7 september (http://www.eurogamer.net/...ebigplanet-demo-this-week)
Motorstorm demo: 12 september (http://www.psonly.nl/nieu...rm_vandaag_te_downloaden/)

Alleen Gears of war 2 kent geen demo (http://www.9lives.be/game...-demo-voor-gears-of-war-2) en Mirrors Edge was er pas op 30 oktober (http://www.shacknews.com/onearticle.x/55649), echter die game liet EA alleen achter gesloten deuren zien en werkte voor geen meter (liep 7 keer vast: http://www.gameparty.net/content/features/3313/ )

Kortom: Voordat je iemand beschuldigd ergens van ( "poep lullen") CHECK YOUR FACTS!

First Look is simpelweg die 18 euro entree NIET WAARD, die kan je beter in een game investeren die je nog tijden lang kan spelen. Welkom in 2009, tegenwoordig hebben we internet. Die demo's die download je gewoon, heb je ook alle tijd om ze rustig te bekijken. Nederland is gewoon te klein voor een echte gamebeurs. E3 is gaaf!

Edit: Voor de mensen die het vergelijken met de Gameplay, vorig jaar was het in elk geval veel kleiner dan de gameplay. Iedere vergelijking met Leipzig of de E3 slaat dus ook de plank volledig mis. Kijk ook maar eens naar de commentaren van mensen die er vorig jaar waren onder het verslag van de beurs door gameparty (de officiele mediapartner vorig jaar, http://www.gameparty.net/content/features/3313/). Het is klein, je bent er snel op uitgekeken en het is de veel te hoge entree prijs zeker niet waard!

Ik hoop dat ze volgend jaar voldoende sponsoren vinden om die entreeprijs flink te drukken. Vergelijk de prijs eens met die van de E3: Een drie dagen ticket is $45 (10 euro per dag!) en voor kinderen $25 (6 euro per dag!). En dat voor een veel grotere show waar echt nieuwe dingen worden onthuld en unieke demo's te spelen zijn!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 10:35 . Reden: Gameplay info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
In 2007 was ik op de Gameplay. Dat was groots, betrekkelijk druk. Was wel veel te zien en te doen. Aardige acts op het hoofdpodium om je bezig te houden. Best voor herhaling vatbaar.

In 2008 was ik op First Look en dat viel me echt bar tegen. Klein hok waar je soms in door drukte nauwelijks je kont kon keren. Niet bepaald primeuren. Voor alle demostands was het flink druk en de exclusives al helemaal. En dan ben je aan de beurt dan sta, of met gelukt zit, je ergens in de herrie. Na 2 rondjes lopen had ik het allemaal wel gezien. Enige waar ik voor ben gebleven was voor de presentaties in het theater. Lekker onderuit beetje luisteren uiteraard nieuwe ingame beelden bekijken waar mogelijk. De Award uitreikingen waren ook een aanfluiting: Tempoloos en voorspelbaar. Kijk je hoe ze het op TV gemonteerd hebben lijkt het veel grootser en zijn de suffe stukken eruit geknipt.

Ik ga dit jaar zeker niet meer, maar ik hoop voor de mensen die wel gaan dat het in de Westergasfabriek op z'n minst wat ruimer is opgezet en dat er meer presentaties zijn, want met voornamelijk demostands is er geen hol aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Maranello op 07-10-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt georganiseerd door of ism [url=http:\\www.gamekings.tv]gamekings[/url], de enige fatsoenlijke gameshow op de NL'se tv door jongens met 'n kritische kijk op de zaken. Zelf ben ik er nooit geweest maar wat ik ervan zie is dat het behoorlijk professioneel is dus lijkt me de moeite waard.

NB: Op de site staan 2 filmpjes met info betreft de firstlook event.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperion schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:10:
[...]

Niet helemaal waar, vaak zijn hier wel games te spelen die verder nog niet als demo oid uit zijn. zoals deze first look komt er een nieuwe build van God of War3 voor de ps3 die is dus nog niet speelbaar geweest voor het publiek. en zo zijn er wel meer spellen (weet de exacte line up zo niet uit mijn hoofd) maar het is wel een leuke ervaring zon gamebeurs en in mijn ogen dus ook wel de 36euro wel uit.
Zover ik weet hopen mensen alleen op God of War III als speelbare demo en is dat nog niet bevestigd door Sony. Wel is Uncharted 2: Among Thieves bevestigd, maar daar is de demo ook allang van te downloaden. Als God of War II er inderdaad is en het is meer dan de beelden die er tot nu toe uitgekomen zijn, dan zou dat zeker de moeite waard kunnen zijn. Ik ben benieuwd of er beelden op de buitenlandse sites gaan verschijnen. Ik hou m'n adem er niet voor in in elk geval.
Pagina: 1