Marktaandeel Vista loopt terug door opkomst Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
nieuws: 'Marktaandeel Vista loopt terug door opkomst Windows 7'

In dit artikel worden procenten en procentpunten door elkaar gehaald.

Bijvoorbeeld:
Volgens de cijfers van Net Applications is in de maand september het marktaandeel van Vista met 0,2 procent gedaald tot 18,6 procent.
Dit moet dus 0,2 procentpunt zijn.

Verwijderd

Het marktaandeel van Windows 7 zal de komende maanden vermoedelijk nog meer gaan groeien, als op 22 oktober het OS op nieuwe computers voorgeïnstalleerd zal zijn en het OS ook los aangeschaft kan worden.
Verder vind ik dit wel een hele gewaagde uitspraak, erg speculatief.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:28

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:49:
[...]

Verder vind ik dit wel een hele gewaagde uitspraak, erg speculatief.
Dat klopt toch? En is ook logisch, want hoewel er nog PC's met Vista in omloop zijn, zullen deze PC's niet meer vanuit de fabrikanten worden geleverd en worden vervangen door Windows 7.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Procentpuntje gefixed. Aan de uitspraak is imho niets speculatief. Het onderzoeksbureau constateert voor het eerst een echte daling, en relateert dat aan de opkomst van Windows 7. Tel daar bovenop dat er eind dit jaar geen systeem met Vista meer verkocht zal worden (default install dan) en de rekensom is compleet.

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Bedankt Wilbert, alleen was mijn quote slechts een voorbeeld, het andere geval dat gefixt dient te worden is:
Windows 7 wist in september zijn marktaandeel juist met 0,3 procent op te krikken naar 1,52 procent.
Had ze trouwens ook wel gelijk allebei kunnen noemen... :)

Verwijderd

Glaanieboy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:55:
[...]

Dat klopt toch? En is ook logisch, want hoewel er nog PC's met Vista in omloop zijn, zullen deze PC's niet meer vanuit de fabrikanten worden geleverd en worden vervangen door Windows 7.
Ik bedoel natuurlijk dat het totaal triviale (en dus overbodige) info is dat het marktaandeel van win7 toe gaat nemen. Het is nu vrijwel 0, de hele wereld zit er op te wachten en het wordt vanaf het einde van het jaar op elke PC geleverd. Vind je het dan gek dat het in de komende maanden meer dan 1,52% zal worden?

Maar ik zal volgende x meer smileys gebruiken ;)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Upquark schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:44:
Bedankt Wilbert, alleen was mijn quote slechts een voorbeeld, het andere geval dat gefixt dient te worden is:

[...]

Had ze trouwens ook wel gelijk allebei kunnen noemen... :)
Fixed :)
Pagina: 1