• Mikerd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09-2025
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn PC. Vaak tijdens het werken (geen zware taken!) 'schokt' hij, wat kan oplopen tot ongeveer 40 seconde lang.
Ik heb al een CPU stresstest gedaan maar dat gaf tot nu toe geen foute resultaten. Verder heb ik ook al Windows opnieuw geinstalleerd (verschillende versies zelfs) om uit te sluiten dat het aan het OS lag.
Weten jullie welke onderdelen dit zouden kunnen veroorzaken en hoe ik dit kan testen?

Alvast bedankt.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je weet zeker dat alle drivers goed zijn geïnstalleerd op de pc?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Memtest en Prime (draai het wel op alle cores) runnen.

Altijd handig om te weten wat er in je PC zit :)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:42

Hu9o

Schokkend

check eens op malware.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Windows is meerdere malen vers geinstalleerd begreep ik. Een harddisktimeout lijkt me waarschijnlijker, laat daar eerst maar eens een testprogramma (bijvoorbeeld de garantietool van de harddiskfabrikant) op los.

• Mikerd
Inderdaad, dus malware valt sowieso af aangezien ik er meerdere OS op gehad heb en gewoon voor elke installatie de HD heb geformatteerd.

Even wat hardware info (van hwinfo) indien nodig:

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600
GPU: ASUS EN8800GTS 640MB (nVIDIA GeForce 8800 GTS (G80))
Motherboard: MSI MS-7350 (nVidia nForce 650i/750i SLI+ MCP51)
Drives: SAMSUNG HD501LJ (500 GB, 16MB)
Memory: 2x Kingston KHX6400D2LL/1GN (1024MB, 400Mhz, type: PC2-6400 DDR2-SDRAM UDIMM)

@Dennusb
Ja, met en zonder drivers geinstalleerd komt het probleem voor.

@Wolfgarnaal
Heb prime95 al gedraaid (zoals genoemd in de startpost als CPU stresstest) en die gaf 0 errors aan.

@mae-t.net
Ik zal even kijken of ik een tool ervoor kan vinden op de samsung site.

[ Voor 11% gewijzigd door Mikerd op 04-10-2009 19:15 ]

Verwijderd

Harde schijf op een andere sata bus geprobeerd?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 20:14 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij mij op werk is het de virusscanner die soms ineens extra intresse heeft en 95% cpu tijd opslokt

Iperf

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ja precies. Ik heb het ook gehad met kaspersky. Die scant volgens mij alles wat je opstart en dit laat de computer ff hangen. (met avast geen last van).

[ Voor 9% gewijzigd door cpt.skydiver op 04-10-2009 21:20 ]

Verwijderd

Mikerd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:12:
@Wolfgarnaal
Heb prime95 al gedraaid (zoals genoemd in de startpost als CPU stresstest) en die gaf 0 errors aan.
Ok, en memtest en WD Diagnostics ofzo?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ga een wilde gooi doen... draai je utorrent bij het opstarten? Als ie fout afsluit, dan gaat ie bij de volgende boot alle downloads opnieuw controleren.

Edit: en wat is je voeding voor iets?

[ Voor 11% gewijzigd door Jejking op 05-10-2009 00:13 ]

• Mikerd
Ik gebruik Avira en heb deze volledig verwijderd en pc opnieuw gestart. Probleem doet zich nog altijd voort, dus het is niet de antivirus.

@ Jejking:
Nee, ik doe niet aan torrents

@ Wolfgarnaal:
Ik ga zsm een memtest runnen.

Voeding is geloof ik een 650 Watt voeding.

Edit:
Net even een Quick Test van die WD Diagnostics tool en die geeft wel gewoon Pass aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Mikerd op 05-10-2009 00:35 ]

• Mikerd
Sorry voor de late reactie, had geen tijd voor een memtest.

Ik heb wel mijn memory eruit gehaald en die van een andere (prima werkende) pc erin gezet. Dit gaf nog altijd dezelfde problemen en hierbij valt dus ook het geheugen af.. Ik ga kijken of ik binnenkort even een grafische kaart van iemand kan lenen om te kijken of het dan opgelost is..

• JayJay
  • Laatst online: 17-06-2024
ik geef een tip : hd , ik heb namelijk hetzelfde probleem

• Mikerd
Ook al gaf die tool die ik heb geprobeerd "Pass" aan ga ik toch even een andere HD proberen. Ik heb geloof ik nog een 320 GB HD ergens liggen dus zal daar binnenkort even een Windows op installeren en kijken wat het resultaat is. Hopen dat het dat ook bij mij is dan.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mikerd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:13:
Ook al gaf die tool die ik heb geprobeerd "Pass" aan ga ik toch even een andere HD proberen. Ik heb geloof ik nog een 320 GB HD ergens liggen dus zal daar binnenkort even een Windows op installeren en kijken wat het resultaat is. Hopen dat het dat ook bij mij is dan.
Tip : Check je voeding eens bij de lokale pc boer ofzo. Die kunnen je voeding zo testen ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Latency Timer, checked latency op al je hardware (op de bus) en geeft een eventueel defect of haperend onderdeel aan.

"hangt" ie ook in safe mode trouwens? anders

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Mikerd
Nogmaals een late reactie, maar heb gisteren de fan op de CPU gestofzuigd en nu werkt de pc weer naar behoren. Zat dus al die tijd slecht te koelen.. Ben al blij dat ie niet stuk is en super dat ie nu weer perfect werkt.

Toch bedankt voor alle hulp. :)
Pagina: 1