Toon posts:

K7 500 @ 700 Temp -> ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vraagie, wordt mijn k7500 @700 (3,5*200) d.m.v. FreeSpeed Pro WARMER qua Temperatuur ? Ik heb al een P2T Sensortje besteld, maar ik vraag effe, omdat mijn FSB blijft!!! Alleen mijn Multiplier is van 2,5 naar 3,5 ... en de voltage is standaard op 1.60V

Thanx.

Verwijderd

Wat denk je zelf :)

Maar maak je geen zorgen. Ik heb een Athlon 600 op 700 mbv de FreeSpeed Pro en processor temperatuur haalt de 50 graden niet eens.

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Ik heb m'n K7-600 op 750 gezet (gesoldeerd). Maar die doet niets meer ... terugzetten, of moet ik het Voltage hoger zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Sake..... ;)

Dan ga ik hoger proberen... 750 en 800 etc...
Thanx voor je info!

Steenvoorde, ik vrees het ergste.... die FreeSpeeds zijn echt GOED!... Ik denk dat je CPU overleden is... Sake wat denk jij ?

Verwijderd

Steenvoorde: terugzetten en een GFD kopen.

Wil je nog echt de "750" proberen, dan zou ik 1.8volt met goede koeling proberen.

Ik heb tot 1.75v geprobeerd, maar dat vond ik nog niet stabiel genoeg. Maw ook met 1.65 volt starte m'n PC op en deed ie dus NIET niks meer. Lijkt dus dat er wat meer aan de hand is :(

Verwijderd

Topicstarter
Hey Sake.

Hij loopt prima op 750! Zonder voltage tweaks... dus op 1.6 V

Op 800 wil windows niet booten, maar tot dat ik mijn Temp. Sensortje niet heb, ga ik ook niet met de voltage tweaken... ik verwacht mijn sensortje morgen (maandag)...

Verwijderd

Cronik: ik doelde op problemen bij steenvoorde.

Bij mij loopt ie ook perfect. Ik moest alleen voor 100% stabiliteit voltage naar 1.65 zetten. Maar ja, ik heb ook een oude 600 van week 32.

Verwijderd

Steenvoorde: heb je geprobeerd om je cache uit te schakelen in je bios? Je cache loopt nu op 375 Mhz, en dat kan ie zeker niet aan.

Daar heb je namelijk 2,5 nanosec. geheugen voor nodig en dat heeft een athlon nu eenmaal niet. Waarschijnlijk heb je 3 of 3,2 nanosec. cache, dus moet je je L2-cache-divider op 1/3 of 2/5 zetten. (Standaard heeft de 600 een divider van 1/2, dus 300Mhz cache, het maximum dat je kan halen is 333mhz met 3 nanosec.cache) Dat kan met een gfd die zo'n divider heeft of softwarematig met WCPUA2 van H Oda (maar daarvoor moet je eerst in windoos komen).

Verwijderd

klein vraagje:
wat is dat freespeeds en waar kun je het downen??
(\/)zzls
Teis

Verwijderd

Hahahaha, hij wil freespeeds downloaden.
LOL :).

Even serieus, kijk maar eens op http://www.ninjamicro.co.uk om er achter te komen wat de Freespeed is.

Als je er een wil hebben moet je even mailen naar ovsmb@wish.net, die verkoopt ze voor 135 gulden per stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Zo Eindelijk dan mijn P2T emp. Sensortje binnen,

K7 500 @ 750 satbiel op 53 graden
K7 500 @ 800 (1.75 v) op 60 graden

Kewl, ga zo 850 proberen... maar 60 graden vind ik toch wel een max.

Na 1 uurtje Mechwarrior 3 te hebben gespeeld, was Temp op 53 graden... gemiddeld 52.57 graden... niet slecht! met Mother Board Monitor 4.13

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Cronik: welke bios versie heb je? Toen ik namelijk de laatste bios flashte, kreeg ik zomaar een goeie 10 graden kado. :)

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Pagina: 1