Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop-sharing; meerdere computers tegelijkertijd bekijken?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Ik ben docent op het middelbaar onderwijs en neem binnenkort een digitale toets af. Om fraude te voorkomen wil ik zicht hebben op alle monitoren via mijn eigen computer. Dus dat je op je eigen scherm alemaal kleinere schermpjes hebt waarmee je kan zien wat iedereen op zijn/haar computer doet. Ik zag dat teamviewer dit kan maar begrijp niet helemaal wat ze met sessies en kanalen bedoelen. Als ik het goed begrijp kan je met de premium licentie vanaf 1 computer maximaal 10 computers tegelijkertijd in de gaten houden en bedoelen ze met 1 kanaal dat maar 1 computer tegelijk andere computers in de gaten kan houden dus dat niet een andere docent ook computers in de gaten kan houden. Kan iemand dit bevestigen? Weet iemand een goedkoper alternatief of een betere oplossing voor mijn vraag?

[ Voor 3% gewijzigd door michielvz op 04-10-2009 15:07 ]

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Om hoeveel computers/leerlingen gaat het?

In welke vorm verwacht je de fraude tegen te komen?

Hebben de leerlingen voor de digitale toets internet nodig?

Waar worden de bestanden opgeslagen? lokaal, of op het intranet etc

Kan je niet gewoon surveilleren?

Met de antwoorden op dezen vragen kunnen we je misschien beter helpen.

• michielvz
Een gemiddelde klas bestaat uit 25 leerlingen. Fraude doormiddel van google aangezien ze voor het maken van de toets wel een internetverbinding nodig hebben. Het programma, wintoets, draait op het netwerk. Surveilleren doe ik natuurlijk maar de computers staan zo gepositioneerd dat je niet altijd alle schermen kan zien. Dus een beetje snelle leerling kan redelijk eenvoudig frauderen.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Misschien offtopic, maar uberhaupt zeggen dat ze gemonitored worden helpt ook al veel.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Volgens mij zoek je iets als Netop School, http://www.netop.com/products/education/school.htm.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

En overal een keytracker opzetten en de log daarvan naderhand doorspeuren voor termen als 'google' enzo?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Netop

[ Voor 82% gewijzigd door Puch-Maxi op 04-10-2009 21:06 . Reden: Spuit 11 ]

My favorite programming language is solder.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:28
Misschien een toets account aan laten maken waarmee ze geen toegang hebben tot een internet browser?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:52
Terror schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:09:
Misschien een toets account aan laten maken waarmee ze geen toegang hebben tot een internet browser?
Gaat hem niet worden. Zie :
Fraude doormiddel van google aangezien ze voor het maken van de toets wel een internetverbinding nodig hebben.
simpel keyloggertje, of eventueel monitor programma', erop en zeggen dat ze gemonitord worden moet redelijk helpen :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:28
Internet verbinding nodig hebben is wat anders dan een brwoser nodig hebben. Zover ik de TS begrijp heeft alleen dat toetsprogramma toegang tot internet nodig.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:52
Terror schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:14:
Internet verbinding nodig hebben is wat anders dan een brwoser nodig hebben. Zover ik de TS begrijp heeft alleen dat toetsprogramma toegang tot internet nodig.
De meeste digitale toetsen worden op websites gemaakt. (Ervaring, ben ook scholier :+ )

offtopic:
Dat ik hier aan mee help, straks is het mijn leraar :| ;) ;)
vaarwel, spieken.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Zou gewoon voor iets gaan zoals een keylogger, a la psr.exe onder Windows 7

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:08
Is het niet mogelijk om op de pc's opzettelijk een foutieve proxy in te vullen en de website van de toets als uitzondering in te vullen? Dan komen ze nergens behalve op de site van de toets.

Maar je hebt het er over dat de de toetssoftware op het netwerk draait, dan hebben de studenten toch geen toegang tot het internet nodig?

Als de toetssoftware in een browser wordt gestart, dan kun je de browser ook in kios-mode (-k) draaien. Moet je wel de Windowstoets en ctr+alt+delete uitschakelen.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18

Lordy79

Vastberaden

Kun je geen 'filmpje' maken van het beeldscherm op de lokale PC?

Dus bij elke leering loopt er een opnameprogramma die het beeld van het beeldscherm opneemt. Deze kun je dan steekproefgewijs nakijken. Ik weet niet of er zoiets bestaat maar het lijkt me wel.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Graviton12
  • Laatst online: 23-05 12:53
Zoals psr.exe onder Windows 7 dus :)
Dit logt elke klik + neemt een prtscr van elke verandering en zet het in een html pagina met uitleg.

Verwijderd

Michelvz: beslis of de controle real time moet zijn, of ook achteraf mag / kan. Dan heb je verschillende opties namelijk.

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 17:00
Misschien is het een idee om eens met de beheerder van het netwerk te gaan kletsen. Die weet natuurlijk ook wat er op het netwerk aan programma's kan en/of mag draaien.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 00:54
Hebben tegenwoordig niet standaard scholen dit soort programma's op het netwerk staan, die constant alles bij houden? Dat was op mijn school wel het geval, maar niet waterdicht(A)

• BastiaanCM
  • Laatst online: 18:59
Op mijn school word software van ABconsulting gebruikt, waardoor de docent thumbnails krijgt van elk scherm, elk scherm kan overnemen enzovoorts. In hoeverre dingen daarmee gelogt worden, geen idee, het lijkt erop van totaal niet.

http://www.abconsulting.com/html/Home.html

Het is een vrij goed werkend programma, alleen twee flaws. De prijs : 224 euro, en nog eentje. (Op aanvraag in DM)

[ Voor 56% gewijzigd door BastiaanCM op 05-10-2009 00:39 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Of gewoon meteen goed regelen middels een proxy en/of firewall wat wel en niet mag..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BastiaanCM
  • Laatst online: 18:59
Tja misschien is Deny all but x beter. Hoe dat kan, die vlieg die nu rondvliegt in m`n kamer mag het weten.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:01
Je zou ook kunnen kijken naar NetSupport School.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 12:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft niet zo veel met Netwerken te maken, veel meer met de software. Move naar Client Software Algemeen

• michielvz
Bedankt voor al jullie info. Hier kan ik mee aan het werk. Mag een slotje op.
Pagina: 1