Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb de threads hier doorgelezen, maar ik zie niet een centrale plek voor deze vraag (sorry als ik ten onrechte een nieuwe topic aanmaak).

Ik ben na jaren twijfelen klaar voor de overstap naar iPod. Ik heb gekeken naar een Touch of een Classic. Echter, als eis heb ik dat ik er fatsoenlijk mee moet kunnen sporten. Geen extreme sports, maar wel hardlopen racefietsen. Dan zijn in mijn ogen twee dingen relevant:

- schokbestendigheid
- accuduur

Voor mij is opslagruimte ook relevant. Als het even kan wil ik meer dan 50gb.

Kan ik dan wel naar de Classic kijken, of heb je dan gewoon een harddisk die het niet grappig vindt als je ermee gaat rennen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:15

KoudeAardbei

Moderator

Persoonlijk weet ik dat de touch zeer goed tegen schokken kan.
de nieuwe variant is er al in 64GB.
de classic heb ik geen ervaring mee, maar ik denk inderdaad dat hij het wel even overleeft, maar langdurig schokken kan die vast niet waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
KoudeAardbei schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:52:
Persoonlijk weet ik dat de touch zeer goed tegen schokken kan.
de nieuwe variant is er al in 64GB.
de classic heb ik geen ervaring mee, maar ik denk inderdaad dat hij het wel even overleeft, maar langdurig schokken kan die vast niet waarderen.
Ja ik zag 't. Daarom lijkt me dat ook wel erg ideaal.
Nadelen ten opzichte van de classic:

- iets mindere accu-duur
- stuk duurder
- 64 gb is me eigenlijk net te krap :(

Overigens interesseren filmpjes me echt geen moer op zo'n klein schermpje, maar kennelijk krijg je die overal bij (tenzij je een Nano gaat kopen, maar dan heb je echt te weinig ruimte).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 15:45
Classic zou ik echt niet doen. Ten eerste niet bepaald schokbestendig, en ten tweede te zwaar.

Touch lijkt me trouwens ook niet echt handig. Met sporten is het veel fijner om je iPod blind te kunnen bedienen, dat gaat niet als je geen knoppen hebt. Zelf heb ik naast m'n classic nog een cheapo shuffle gekocht voor het sporten, veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij hardlopen is een classic niet het beste idee omdat die een harde schijf heeft en die vinden schokken niet zo fijn. D'r zit wel anti-shock in (dwz, prebufferen) maar bij langdurig schokken kan dat ook wel problematisch worden. Ik zou voor die situatie sowieso iets nemen met flashgeheugen, zoals bijvoorbeeld een Touch.

Hij is overigens in een bepaalde mate wel blind te bedienen dmv het knopje aan de oortjes.

Verder lijkt 't me sterk dat je in 1x rennen 64GB aan muziek luistert :P

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 04-10-2009 15:38 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Volgens mij kan je prima een classic gebruiken hoor.. de allereerste iPod had al 20 minuten buffer om schokken op te vangen.. Echter lijkt het mij gewoon wat te groot/zwaar voor hardlopen.. Als je echt een beetje fanatiek bent zou ik toch kijken naar een nano of shuffle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
Ik hobbel vrolijk rond met m'n 160GB Classic, nog nooit een schok gehoord. Gister liet ik hem zelfs in het water vallen, kan hem er gelukkig snel weer uit grissen, maar ook toen skipte hij niet...

Betrouwbaar dingetje.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Waarom heb je in godsnaam meer dan 60 GB nodig voor wat te gaan lopen? 60 000 / 5 = 12000, heb je echt altijd 12000 verschillende liedjes nodig? Ik heb ook een 10 GB aan muziek en toch luister ik maar een 300mb echt (favorieten afspeellijst).
Een touch en classic zijn ook niet zo compact om te wielrennen of lopen. Kan je beter voor een 16 gb nano gaan, die heeft ook nog fm-radio en nike+ support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Ik heb een paar keer mijn classic meegenomen op hardlooprondjes, maar kwam er al snel genoeg achter dat de buffer/anti-shock niet afdoende was en dat ie meestal binnen 10 minuten compleet crashte.
Wellicht wil het wel bij een rustige jogger lukken, maar bij stevig doorlopen/trainen is het geen optie. Nu met de Nano (logischerwijs) nergens problemen mee.

edit....oh ja de classic is ook vooral lomp tijdens het lopen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Joarie op 05-10-2009 11:27 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

spaceboy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:48:
Ik heb de threads hier doorgelezen, maar ik zie niet een centrale plek voor deze vraag (sorry als ik ten onrechte een nieuwe topic aanmaak).

Ik ben na jaren twijfelen klaar voor de overstap naar iPod. Ik heb gekeken naar een Touch of een Classic. Echter, als eis heb ik dat ik er fatsoenlijk mee moet kunnen sporten. Geen extreme sports, maar wel hardlopen racefietsen. Dan zijn in mijn ogen twee dingen relevant:

- schokbestendigheid
- accuduur

Voor mij is opslagruimte ook relevant. Als het even kan wil ik meer dan 50gb.

Kan ik dan wel naar de Classic kijken, of heb je dan gewoon een harddisk die het niet grappig vindt als je ermee gaat rennen?
Hoe lang sport je per keer? Is het niet een idee om een kleine MP3 speler ala de Shuffle/Sansa Clip en daarnaast een Classic? Dan heb je het beste van 2 werelden. Je kan dan je hele sessie voor sporten vantevoren uitzetten in een playlist, je kan skippen, ze zijn klein en vallen je niet lastig bij het bewegen. Dan heb je de Classic als backup.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

Nitai

Live the life you love.

Ik zou inderdaad gaan voor een Shuffle, Creative Muvo of iets dergelijks. Als een Shuffle valt dan is er niets aan de hand, bij een Touch kan toch het scherm kapot gaan. Een Touch is gezien de features ook wel overkill voor alleen het sporten.. beetje zonde van het geld imho, dan maar wat kieskeuriger zijn qua vulling van je mp3 speler ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb m'n ipod video 5g echt iets van 3 jaar gebruikt tijdens het hardlopen, en geen half uurtjes eens in de maand, maar gewoon routes van 2 uur of wat hoger tempo over kortere afstanden, 4x per week. Nooit een probleem gehad, terwijl ik regelmatig van playlist veranderde onder het lopen of van nummer switchte (= hd activiteit). Alleen vanwege het gewicht lijkt hij me niet handig om hem aan je arm te doen, dus ik hield hem altijd gewoon in m'n hand vast, dat went snel genoeg.

Misschien heb ik geluk gehad, maar ik heb echt nog nooit een probleem ervaren. Inmiddels gebruik ik m'n 3gs tijdens het hardlopen, maar dat is meer vanwege de ingebouwde Nike+ ontvanger.

Ik zou me er dus niet zo druk om maken en als jij vindt dat je al die opslagruimte echt nodig hebt, dan zou ik me daar gewoon door laten leiden.
Pagina: 1