CEB moederbord (Asus P6T7 WS SuperComputer) in antec 1200?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:14
Beste mede tweakers,

Ik zit even met het volgende. Ik ben van plan om een X58 mobo te kopen. De mobo die ik het meest
interesant vind is de P6T7 WS SuperComputer van Asus. Het enigste probleem is dat dit ding een format
heeft van CEB. Een groot bordje dus. Nou heb ik een maand terug een antec 1200 gekocht, en ben harstikke blij met die case alleen kan maar niet uitvinden of die nou geschikt is voor een CEB mobo.

Als ik een zoekopdracht doe voor een case die CEB mobos aan kan dan krijg ik er maar een stuk of 5 te zien, maar niet de antec 1200. Als ik google hoor ik van de een dat de antec 1200 wel een ceb mobo aankan, en van andere mensen weer niet.

Op tweakers kan ik er ook niet veel over vinden. Hence deze post.

Mijn vraag is dus, weet iemand of een CEB mobo in een antec 1200 past.

Greetings van DrDeathhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik zo naar de plaatjes kijk van die kast gaat het krap worden op het moment dat je dat plankje erin hangt.

Wat je kunt doen is gewoon even kijken naar EATX kasten, EATX is nog groter dan dit bordje, dus dan zit je goed. Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn eigen kast (een Lian Li PCA70) wat een EATXkast is heb ik nog zat ruimte over als ik dit plankje erin zou hangen, omdat ik ook geen last heb van kabels van de hdds :)
Let wel op de airflow in de kast, ik heb zelf de P6T6 gehad en dat ding werd echt bloedheet, door de NF200 chip erop. Als ik me niet vergis heeft de P6T7 er zelfs 2 (waarschijnlijk omdat er met 1 NF200 maar 3x PCIe x16 mogelijk is), dus dat is niet echt bevorderlijk voor de temperaturen in je case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
TERW_DAN schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:11:
Als ik zo naar de plaatjes kijk van die kast gaat het krap worden op het moment dat je dat plankje erin hangt.

Wat je kunt doen is gewoon even kijken naar EATX kasten, EATX is nog groter dan dit bordje, dus dan zit je goed. Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn eigen kast (een Lian Li PCA70) wat een EATXkast is heb ik nog zat ruimte over als ik dit plankje erin zou hangen, omdat ik ook geen last heb van kabels van de hdds :)
Let wel op de airflow in de kast, ik heb zelf de P6T6 gehad en dat ding werd echt bloedheet, door de NF200 chip erop. Als ik me niet vergis heeft de P6T7 er zelfs 2 (waarschijnlijk omdat er met 1 NF200 maar 3x PCIe x16 mogelijk is), dus dat is niet echt bevorderlijk voor de temperaturen in je case :)
Yowww,

Das een sjeunes tip :) ik zal eens efkes bij tweakers pricewatch cases een zoekopdracht doen voor eatx doen.

Maar je hebt gelijk de mobo heeft 2x een nv200 chip er op, ik wil gewoon hebben dat ik ECHT 2x sli kan doen op 16 speed. En dit is zo te zien echt het enigste X58 mobo die dat kan waarin er dus echt per kaart 1 directe bus chanel beschikbaar is voor elke kaart. Er zijn voldoende mobos die wel 3x sli aankunnen maar daar word altijd een channel gedeeld dus dan gaan 2x kaarten over 1nv200 chip, en in ditgeval is dat dus niet daarom leek deze mij zo handig.

Maar :) als je wat anders weet dan ik, of als je denkt dat ik verkeerd loop te kijken dan hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
TERW_DAN schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:11:

OK Net zoekopdracht gedaan op Eatx mobos, en de antec 1200 staat er tussen, dus??? dit betekend dat hij dus een CEB mobo aankan?? want dat zie ik er dan weer niet bijstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De CEBformfactor is geloof ik 2" korter dan de EATX. Dus wat betreft formaat zou het dan prima moeten passen. Enige wat nog kan afwijken zijn mounting holes, maar ik kan zo niet vinden of die dingen nu juist wel of niet overeenkomen.

Is het trouwens niet zo dat ieder X58 bord met 2 x16 sloten gewoon SLI op die manier aankan? Als dat de enige reden is zou ik iets anders kiezen dan dit ding. Die NF200 chips zijn ook niet ideaal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
TERW_DAN schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:30:
De CEBformfactor is geloof ik 2" korter dan de EATX. Dus wat betreft formaat zou het dan prima moeten passen. Enige wat nog kan afwijken zijn mounting holes, maar ik kan zo niet vinden of die dingen nu juist wel of niet overeenkomen.

Is het trouwens niet zo dat ieder X58 bord met 2 x16 sloten gewoon SLI op die manier aankan? Als dat de enige reden is zou ik iets anders kiezen dan dit ding. Die NF200 chips zijn ook niet ideaal namelijk.
Yow, nou dat is indd dus ook het gene waar ik niet goed achterkom, als een X58 mobo standaard zonder N200 chip gewoon 2 way sli aankan waarbij elke kaart op zn eigen baan zit en dus op 16 speed full draait, dan hoef ik dit mobo niet te halen, maar het punt is dat ik elke keer wat anders lees en dat is pretty confusing.

Dus misschien weet iemand meer te vertellen hierover?? En indd ik zat juist aan die mounting holes te denken, daarom heb ik antec maar even gemailed, kijken wat die zeggen.

Maar tips over of een X58 2 way sli op 16 16 full aan kan hoor ik GRAAG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik bijvoorbeeld kijk naar een van mijn favoriete bordjes, de X58-UD4P van Gigabyte (dat was de snelste uit de tests die ik heb gedaan) dan heb je daar gewoon 2 x16 sloten, en het plankje support SLI (en kost ook nog eens de helft van die Asus). En je bent dan ook nog eens veel vrijer in de keuze van de kast, omdat het gewoon een ATX bord is.
Natuurlijk zijn er nog zat andere bordjes om uit te kiezen die gewoon ATX zijn en je 2 x16 sloten bieden.

Het wordt anders als je naar de P55 of P45 gaat kijken, die bieden inderdaad geen 2 x16 sloten. Maar de X48 en X58 doen dat wel gewoon. Ik heb zelf een X48-DQ6 in gebruik met de videokaart in het onderste slot en die doet gewoon full x16 snelheid (in de bovenste zit een RAIDcontroller, vandaar de ietwat afwijkende config).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
TERW_DAN schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:45:
Als ik bijvoorbeeld kijk naar een van mijn favoriete bordjes, de X58-UD4P van Gigabyte (dat was de snelste uit de tests die ik heb gedaan) dan heb je daar gewoon 2 x16 sloten, en het plankje support SLI (en kost ook nog eens de helft van die Asus). En je bent dan ook nog eens veel vrijer in de keuze van de kast, omdat het gewoon een ATX bord is.
Natuurlijk zijn er nog zat andere bordjes om uit te kiezen die gewoon ATX zijn en je 2 x16 sloten bieden.

Het wordt anders als je naar de P55 of P45 gaat kijken, die bieden inderdaad geen 2 x16 sloten. Maar de X48 en X58 doen dat wel gewoon. Ik heb zelf een X48-DQ6 in gebruik met de videokaart in het onderste slot en die doet gewoon full x16 snelheid (in de bovenste zit een RAIDcontroller, vandaar de ietwat afwijkende config).
OK!!! als dat dus is kan ik me mooi een normal ATX bordje aanschaffen, ik ga dan toch voor asus ;) dat vind ik persoonlijk toch het beste werken enzo, dus hmmmmm dan word het denk een P6T deluxe V2 word :)

Maar je weet het dus zeker dat een X58 standaard gewoon 2 Way SLI aankan, 16 speed full?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
TERW_DAN schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:45:

Wat ik eigenlijk ook wel klote vind is dat die P55 chip best nice is, helemaal met die I7 860 alleen zit je dus weer met die 2 way sli die dus daar niet normaal op werkt, snap dat gewoon niet. Dus als je echt 2 way sli wil ben je gelijk beperkt tot de X58, niet dat dat een giga beperking is hoor.

Ik hoop alleen dat die X58 wel beter toekomst bestendig is als de p55, niet dat die volgend jaar ineens end of life is omdat ze op die p55 gaan voortborduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DrDeathhand schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:52:
[...]

OK!!! als dat dus is kan ik me mooi een normal ATX bordje aanschaffen, ik ga dan toch voor asus ;) dat vind ik persoonlijk toch het beste werken enzo, dus hmmmmm dan word het denk een P6T deluxe V2 word :)
De P6T v2 heb ik niet getest. Wel de P6T, dat ding viel tegen (was nogal traag tov een MSI en Gigabyte)
Maar je weet het dus zeker dat een X58 standaard gewoon 2 Way SLI aankan, 16 speed full?
Ze bieden 2 x16 sloten, die daadwerkelijk x16 zijn. Bij Asus moet je overigens opletten, soms bieden ze wel meerdere x16 sloten aan, maar dan zijn het helemaal geen x16 sloten. Zo lopen ze je ook te belazeren bij de P6T6 WS Revolution, staat overal dat er 6x x16 opzit, terwijl het 3x x16, 2x x8 en 1x x4 is.

Zou je trouwens de edit-knop willen gebruiken ipv je topic iedere keer te kicken, das niet zo netjes namelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 04-10-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
TERW_DAN schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:17:
[...]

De P6T v2 heb ik niet getest. Wel de P6T, dat ding viel tegen (was nogal traag tov een MSI en Gigabyte)

[...]

Ze bieden 2 x16 sloten, die daadwerkelijk x16 zijn. Bij Asus moet je overigens opletten, soms bieden ze wel meerdere x16 sloten aan, maar dan zijn het helemaal geen x16 sloten. Zo lopen ze je ook te belazeren bij de P6T6 WS Revolution, staat overal dat er 6x x16 opzit, terwijl het 3x x16, 2x x8 en 1x x4 is.
Ik zit net naar de msi eclipse te kijken, dat is ook wel een erg leuk mobotje, zit alles op wat je nodig hebt en meer, dus misschien dat die het wel word, hoop dat ie het ook goed gaat doen dan want mijn ervaringen met msi is altijd geweest van dat die dingen snel KO gaan.

En dan heb je ook nog de msi eclipse plus :) allemaal nice. Heb je zone msi eclipse nog getest??

Ik laat trouwens als ik nog een bericht terug krijg van Antec weten of die CEB past in een antec 1200 dus dat komt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb de MSI Eclipse ook gehad toen ik nog voor tweakers.net reviewde, reviews: Vier X58-moederborden bekeken
Nu moet ik zeggen dat MSI de afgelopen jaren echt stukken beter is geworden in kwaliteit. Ik was nooit dol op hun oude bordjes, maar die nieuwe zijn zeker niet verkeerd en mocht het zo zijn dat ik geen Gigabyte kan krijgen dan duw ik er een MSI in.
Voor wat betreft prestaties verwijs ik je naar de verschillende reviews, ik heb ze lang niet allemal getest, dus kan niet over alle plankjes wat zinnigs zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
TERW_DAN schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:23:
Ik heb de MSI Eclipse ook gehad toen ik nog voor tweakers.net reviewde, reviews: Vier X58-moederborden bekeken
Nu moet ik zeggen dat MSI de afgelopen jaren echt stukken beter is geworden in kwaliteit. Ik was nooit dol op hun oude bordjes, maar die nieuwe zijn zeker niet verkeerd en mocht het zo zijn dat ik geen Gigabyte kan krijgen dan duw ik er een MSI in.
Voor wat betreft prestaties verwijs ik je naar de verschillende reviews, ik heb ze lang niet allemal getest, dus kan niet over alle plankjes wat zinnigs zeggen ;)
Had al het review gevonden van de 4x x58 mobotests maar die msi kwam er als langzaamste uit terwijl je net zegt :) dat die asus er niet zo super uitkwam ;)

Zo zie je maar weer dat het elke keer moeilijk word gemaakt, aan de andere kant zijn de verschillen tussen elkaar minimaal dus dan is het weer kijken naar welke features je wil. Vind namelijk 10x sata sloten wel erg handig, plus de layout van de pcb ook, en ook dat die msi eclipse 2x ps2 heeft wat bijna geen enkele x58 mobo heeft. Ik gaat eens wat meer reviews en roundups bekijken. Thanks voor uwe quick responces btw :)

LOL zie net trouwens dat er op die msi mobo geen floppy connector zit, pfff tis altijd wel ergens een compromise he.

[ Voor 4% gewijzigd door DrDeathhand op 04-10-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoekwerk ben ik wel de maten van dit mobo tegengekomen, deze zijn 305 mm x 269 mm. Gevonden op de volgende website > http://www.obcs.nl/go.php...Asus%2090-MIB8Z0-G0EAY00Z

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:03:
Na wat zoekwerk ben ik wel de maten van dit mobo tegengekomen, deze zijn 305 mm x 269 mm. Gevonden op de volgende website > http://www.obcs.nl/go.php...Asus%2090-MIB8Z0-G0EAY00Z

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Beste KeDeShCH, de maten weet ik wel :) maar het gaat er om dat je in de case zelf, de gaten hebt waar je die mobo schroeven op moet doen waarop je je mobo kan monteren.

Als jouw mobo niet is voorbereid voor een CEB mobo en dus die gaten niet op de juiste plek heeft dan kan je er dus niks mee.

Dus :) bedankt voor de info :
Pagina: 1