Snelste remote access, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb hier 2x een pc met een Celeron 800Mhz processor/384MB RAM. Ik had hier eerst Windows XP op draaien, maar deze had al problemen met een filmpje op youtube (speelde heel schokkerig af)... Nu heb ik daar een oude versie van Ubuntu opgezet, ging al iets beter, maar dat vonden de gebruikers niet prettig werken.

Nu heb ik nog wel een Athlon 64 3500+ met 2GB RAM 'over' (zie sig). Nu wilde ik deze laten fungeren als 'server' waardoor de Celeron-pc's hierop kunnen. Nu vraag ik mij af, is het slim om dat te doen? Zo ja, met welk protocol? Ik gebruik wel eens VNC om op afstand computers (binnen een LAN, snel genoeg dus) te besturen maar daar refresht het beeld al verschrikkelijk traag dus dat is geen optie.

Nu heb ik binnen 2 VMWare pc's even XP Pro geïnstalleerd om met RDP even te spelen. Dat werkt ook fantastisch, ware het niet dat daar (binnen een VMWare pc, kan je nagaan) al sprake was van een langzame refresh... (host is een Phenom X4, met 4GB RAM, zie sig)

Nu heb ik de 2 belangrijkste protocollen al gehad (voor zover ik dat zie op het internet) en daar zat niet iets moois bij..

Doe ik het nu verkeerd, stel ik het verkeerd in en is VNC/RDP juist wel een oplossing voor mij (hebben jullie er wel goede ervaringen mee), of zit ik het te zoeken bij het verkeerde protocol?

Ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb en het in het goede forum staat.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
Remote filmpjes afspelen heb ik eigenlijk nog nooit soepel zien werken. Heb citrix draaien, rdp en vnc, maar deze protocollen kunnen het gewoon nog niet goed afspelen.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
RDP werkt bij mij heerlijk, ik connect op mijn laptop met mijn server, en dan kan ik daar alles doen wat ik ook op mijn laptop kan, zonder enig gevoel van vertraging of storing, dus misschien heb je je RDP connectie niet helemaal goed ingesteld en kun je daar nog eens naar kijken.
Ik gebruik dan wel Windows 7 op beide, en ik heb best snelle hardware, misschien dat het daar ook aan kan liggen.

Als je dit trouwens doet om youtube af te kunnen spelen kun je hier direct mee ophouden, dat werkt gewoon niet over RDP/VNC. Met de verbeterde DRP opties in Windows 7 kun je echter wel zonder storingen media player gebruiken.

• maarud
  • Nu online
Het doel was inderdaad ook om YT filmpjes te laten zien op de pc's. Dat gaat dus helaas niet werken... Wat is DRP? Of bedoel je RDP? Als ik W7 zou gebruiken dan heeft het wel een kans van slagen? En dan hoef ik neem ik aan alleen op de host W7 te installeren en kunnen de guest-pc's connecten met een simpele linux distro met RDP-ondersteuning? Ik ga dat eens proberen met een virtual pc, bedankt voor je tip!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
waarschijnlijk is dit de kwaliteit van de videokaart / geheugen van de client pc's.
ik heb hier ook een Citrix server staan en daar kan ik ook heel goed filmpjes kijken.
heb dan ook wel een leuke client pc

Check dit en help mee!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik werk al jaren met uitsluitend RDP en het werkt uitstekend, vooral de nieuwe versie RDP7 is echt heerlijk.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
ja dat is waar die werkt perfect
werk ik nu ook al een paar maanden mee

Check dit en help mee!

• maarud
  • Nu online
mooi, dat klinkt goed, even een Virtual PC aanslingeren :)

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Uhu, ik ben zeer tevreden, toch met traag internet met een Windows 7 Desktop O.S, en Windows Server 2008 R2 als O.S van de server. Werkt perfect hier. Nog nooit gezeur gehad er mee. :Y
Pagina: 1