Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

zit TPB toch in Nederland?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na aanleiding van het volgende nieuwsbericht wat ik op ISPAM tegenkwam...
The Pirate Bay is gisteravond even teruggekeerd naar Nederland. Haven van aankomst is de Roosendaalse provider NFOrce, die juist in 2006 besloot te stoppen met het hosten van bittorrentsite OiNK, waarbij destijds ook servers in beslag genomen werden. Destijds opereerde NFOrce vanuit het Leaseweb-netwerk. Inmiddels heeft deze provider een eigen netwerk in beheer. Vreemd dus, dat uitgerekend deze partij zich weer inlaat met het hosten van Torrents danwel een zoekmachine van Torrent-bestanden.

TPB moest vandaag op zoek naar een andere hoster omdat de Zweedse ISP Black Internet op somme van 50.000 euro door de rechter gedwongen werd The Pirate Bay af te sluiten. Hierop is dezelfde dag nog gehoor gegeven, waarop TPB op zoek kon gaan naar een nieuwe stek. Dit bleek even later Nederland te zijn. Dit bleek echter voor korte duur. Volgens Torrentfreak.com zou deze provider (NFOrce, red.) problemen hebben met de fiberverbinding.

Het blijft dan ook afwachten wanneer de site weer terugkomt en vanuit welk land en provider dit zal zijn.

Update 13:15 uur: NFOrce eigenaar Pieter Taks laat in een reactie tegenover ISPam.nl weten niet te weten dat The Pirate Bay bij hen draaide. Het IP-adres waar naar verwezen wordt is van DCPNetworks dat Anycast DNS-servers in zijn netwerk draait. Verder is het volgens Taks ook onduidelijk of TBP ook daadwerkelijk online is geweest, of dat enkel het IP-adres waar TPB naar verwijst te pingen was.

Taks kan het zich wel voorstellen dat de intentie was om TBP via het NFOrce te routeren. Om nog onduidelijk reden werd de BGP announcement van de IP-range in het NFOrce netwerk weer ingetrokken. Dat TPB niet daadwerkelijk online is geweest via NFOrce blijkt volgens Taks uit het feit dat DCPNetworks niet ineens meer dataverkeer genereerde.

NFOrce gaat DCPNetworks om opheldering vragen hoe het mogelijk was dat het IP-adres van TPB via zijn netwerk geannounced werd. Wanneer TBP daadwerkelijk via NFOrce online is geweest of wanneer dat later alsnog gebeurt, dan gaat de stekker van de uplink van DCPNetworks eruit, stelt Taks.
Heb ik voor de gein eens even een traceroute naar hun gedaan, met verassende uitkomsten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| 1   | 0     | 205.177.182.1   | ge0-23.uk.telecity.defenderhosting.com | London, UK              | 2   | +          | Defender Technologies Group  LLC DTGL-BNA42-6 |
| 2   | 0     | 64.212.16.225   | te1-4.1102.401ar4.LON3.gblx.net        | London, UK              | 103 | ---+------ | Global Crossing GBLX-11D                      |
| 3   | 0     | 64.213.76.150   | -                                      | Phoenix, AZ, USA?       | 8   | +          | Global Crossing GBLX-11D                      |
| 4   | 0     | 85.17.100.150   | te1-1.sr1.esy.leaseweb.net             | Amsterdam, Netherlands? | 8   | +          | LeaseWeb                                      |
| 5   | 0     | 85.17.40.33     | ge0.anycast1.ams1.nl.dcpnetworks.net   | (Netherlands)?          | 8   | +          | NFOrce                                        |
| 6   | 0     | -               | -                                      | -                       | -   |            | -                                             |
| 7   | 0     | -               | -                                      | -                       | -   |            | -                                             |
| 8   | 0     | -               | -                                      | -                       | -   |            | -                                             |
| 9   | 0     | -               | -                                      | -                       | -   |            | -                                             |
| 10  | 0     | -               | -                                      | -                       | -   |            | -                                             |
| 11  | 0     | -               | -                                      | -                       | -   |            | -                                             |
| 12  | 0     | -               | -                                      | -                       | -   |            | -                                             |
| 13  | 0     | -               | -                                      | -                       | -   |            | -                                             |
| 14  | 0     | 194.71.107.15   | -                                      | (Sweden)?               | 34  |  +         | DCP-NEWORKS                                   |
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe kan het dan dat de traceroute dan toch door Nederland loopt?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat IP-adres, 194.71.107.15, is een zogenoemd anycastadres. Dat is een adres dat meerdere keren bestaat op 't internet. Verkeer ernaartoe wordt automatisch gerouteerd naar het, netwerktechnisch dichtstbijzijnde punt waar dat adres bestaat. (Dat heeft met afstand niets te maken, maar wel met hoe netwerken aan elkaar geknoopt zijn). In jouw (en mijn) geval gaat 't via LeaseWeb. Waarschijnlijk zit er aan de andere kant een tunnelserver die 't verkeer doorstuurt naar waar de site zich echt bevindt of iets dergelijks. TPB staat erom bekend nogal eens vreemde truukjes te gebruiken ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Wel opmerkelijk dat ik nu net een nieuwsbericht ervan binnenkrijg. nieuws: Brein maakt einde aan routering naar TPB via Leaseweb-netwerk

Enkel wat ik niet echt snap is waarom ze een anycast server opzetten bij Leaseweb en niet direct naar Zweden doorlinken? Hoe kan het dan dat Leaseweb hier dan niks van wist?

Technisch gezien snap ik het nog niet echt. Zoals we duidelijk zien staan de servers in Zweden bij DCP networks, waarom loopt dit dan via Leaseweb en niet direct via transits naar Zweden?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 18:35 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die servers hoeven niet persee in Zweden te staan hoor, dat is alleen wat geregistreerd is voor de IP-adressen die ze gebruiken. Eenmaal IP-adressen verkregen staat niets je in de weg om die ergens diep in rusland te gebruiken.

Overigens wordt dit blokje IP-space nu niet meer geannounced in BGP zo te zien, bij een van mijn ISP's pingelt 't nu heen en weer tussen twee edge routers. Als ik 't op verschillende plekken opzoek is 't helemaal pleite, dus 't lijkt erop dat tpb op dit moment nergens te bereiken is.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 05-10-2009 18:42 ]

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik probeerde een topic aan de hand van het nieuwsbericht over TPB hierover te vinden op GoT, maar is dit het enigste topic wat ik zo even kan vinden?

Het is al helemaal zuur dat ook demonoid.com er al (3?) weken uit ligt.
Ik denk dat TPB en demonoid toch echt wel de grootste waren.

Maar CyBeR... beweer je nu uit je laatste comment dat TPB er volgens jou (wereldwijd) helemaal uit ligt?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Yep.

Maar ik zie 't netwerk nu weer verschijnen in routetabellen, dus hij komt binnenkort weer terug. Als je internet van Intouch of BIT hebt moet je er iig al weer bij kunnen.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

CyBeR schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:57:
Yep.

Maar ik zie 't netwerk nu weer verschijnen in routetabellen, dus hij komt binnenkort weer terug. Als je internet van Intouch of BIT hebt moet je er iig al weer bij kunnen.
xs4all (KPN?) doet iig nog niks: 0.ge-4-3-0.xr3.1d12.xs4all.net [194.109.7.53] reports: Destination net unreachable.
alsmede Telfort (KPN?) die blijft timeouts geven in de traceroute.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit Frankrijk is TPB voor zover ook niet te bereiken helaas.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

The Pirate Bay verwijst wel vaker naar NForce als ze servers aan het verhuizen zijn. Misschien dat ze er een loadbalancer hebben hangen ofzo om authoriteiten op het verkeerde spoor te zetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:17
Ik zit nu in duitsland op het moment en hier is het ook nog niet te bereiken helaas

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

CyBeR schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:57:
Yep.

Mag ik vragen hoe je aan deze info komt? Puur uit interesse btw

Verwijderd

Vanaf telfort krijg ik ook alleen maar timeouts. Vanaf Reasonnet het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
traceroute to thepiratebay.org (194.71.107.15), 64 hops max, 52 byte packets
 1  XXX (XXX)  1.312 ms  0.916 ms  0.960 ms
 2  XXX (XXX)  0.942 ms  0.939 ms  0.966 ms
 3  10ge-1-1-818.bb1-ams.reasonnet.com (89.30.133.9)  5.959 ms  0.871 ms  0.961 ms
 4  10ge-3-1-115.bb2-ams.reasonnet.com (213.247.40.5)  2.947 ms  0.921 ms  0.962 ms
 5  10ge-1-4-115.bb1-ams.reasonnet.com (213.247.40.6)  0.957 ms  10.909 ms  0.956 ms
 6  10ge-3-1-115.bb2-ams.reasonnet.com (213.247.40.5)  4.936 ms  0.966 ms  0.932 ms
 7  10ge-1-4-115.bb1-ams.reasonnet.com (213.247.40.6)  0.936 ms  0.933 ms  11.964 ms

De routes blijven zich tot in het oneindige herhalen zo te zien, ik weet niet wat dit betekent. Via andere netwerken ook timeouts.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:01:
Vanaf telfort krijg ik ook alleen maar timeouts. Vanaf Reasonnet het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
traceroute to thepiratebay.org (194.71.107.15), 64 hops max, 52 byte packets
 1  XXX (XXX)  1.312 ms  0.916 ms  0.960 ms
 2  XXX (XXX)  0.942 ms  0.939 ms  0.966 ms
 3  10ge-1-1-818.bb1-ams.reasonnet.com (89.30.133.9)  5.959 ms  0.871 ms  0.961 ms
 4  10ge-3-1-115.bb2-ams.reasonnet.com (213.247.40.5)  2.947 ms  0.921 ms  0.962 ms
 5  10ge-1-4-115.bb1-ams.reasonnet.com (213.247.40.6)  0.957 ms  10.909 ms  0.956 ms
 6  10ge-3-1-115.bb2-ams.reasonnet.com (213.247.40.5)  4.936 ms  0.966 ms  0.932 ms
 7  10ge-1-4-115.bb1-ams.reasonnet.com (213.247.40.6)  0.936 ms  0.933 ms  11.964 ms

De routes blijven zich tot in het oneindige herhalen zo te zien, ik weet niet wat dit betekent. Via andere netwerken ook timeouts.
Dat twee routers de route niet hebben maar naar elkaar wijzen voor de default route 0.0.0.0/0. Dus verkeer blijven ze heen en weer gooien tot de TTL 0 is geworden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lasharor schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:00:
[...]

Mag ik vragen hoe je aan deze info komt? Puur uit interesse btw
Weten hoe een looking glass werkt.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inmiddels doet 'ie het volgens mij overal weer -- de filters zijn geüpdatet en de prefix staat weer overal in de tabellen. Nu via een Zwitsers bedrijf (init7) en iets dat PatrikWeb heet, maar in de achtergrond is 't via CB3ROB, die 't via een tunnel naar weetikveelwaar voor elkaar krijgen. Mijn vermoeden is dat alles nog gewoon veilig in Zweden staat :P

Wel grappig dat 't allemaal weer via Amsterdam gaat. Kijken wat BREIN daar mee doet.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 06-10-2009 22:20 ]

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
CyBeR schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:20:
Kijken wat BREIN daar mee doet.
Afgezien van laster vrij weinig :)

webwereld.nl/nieuws/63904...--update.html#source=sub3

[ Voor 23% gewijzigd door teh_twisted op 07-10-2009 17:20 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
Gepubliceerd: Woensdag 7 oktober 2009
Auteur: Andreas Udo de Haes

The Pirate Bay is na een Brein-blokkade weer toegankelijk door toedoen van Sven Kamphuis van de Duitse provider CB3ROB. Die biedt de torrentsite een ip-tunnel.

Eergisteren en gisteren was de omstreden torrentsite The Pirate Bay wereldwijd zeer slecht bereikbaar. Een drietal Nederlandse transit providers, die cruciaal waren voor de routering van het verkeer, hadden namelijk gehoor gegeven aan een sommatie van stichting Brein. Zij staakten de doorgifte van verkeer naar The Pirate Bay.
Ip-tunnel

Heel lang duurde de blokkade niet. In de loop van dinsdagmiddag was The Pirate Bay bijna overal ter wereld weer beschikbaar. Dat blijkt voor een groot deel te danken aan Sven Kamphuis, directeur van de in Duitsland gevestigde provider CB3ROB.

Die biedt sinds maandag een zogenaamde ip-tunnel voor al het verkeer van The Pirate Bay. "Wij stoppen alle pakketjes in een tunnel. Aan het eind van die tunnel gaan die naar de servers en loadbalancers in een datacenter waar de site gehost is", legt Kamphuis uit vanuit Berlijn. Die constructie verhult de locatie van de Pirate Bay-servers.
Gezwicht voor Brein

Het plan liep echter averij op toen de Nederlandse transit providers van CB3ROB er de brui aan gaven onder druk van Brein. "De providers waarvoor wij betaald hebben, hadden er even geen zin meer in; ze hadden een stapel faxen gekregen. Die laten zich bedreigen door Brein", aldus Kamphuis. Hij is beter bekend als de man achter de CyberBunker, een open datacenter in een oude NAVO-bunker nabij Goes, met een roerig verleden.

"Wij laten ons niet bedreigen. Het is niet aan Brein om te dicteren wat wel en niet op het internet wordt doorgegeven. Anders staan morgen Scientology en de Chinese regering voor de deur. Daar kunnen we natuurlijk niet aan beginnen."

Onder meer de provider Grafix blokkeerde de routering van The Pirate Bay, vertelt Kamphuis. Ook Leaseweb, die in dit geval carrierdiensten verleende aan NFOrce, die als transit optrad voor The Pirate Bay, krijgt een veeg uit de pan. "Leaseweb is natuurlijk goedkoop, dat is eigenlijk het enige argument. Je moet niet ook verwachten dat ze instaan voor hun klanten. Zo zeggen ze in hun algemene voorwaarden dat je geen torrenttracker mag draaien. Dan hebben we het dus over een universeel gebruikt protocol!"
Announcement via NANOG

Kamphuis besloot zijn eigen upstream providers verder te negeren. Het herstellen van de toegang tot The Pirate Bay bleek tamelijk eenvoudig, met een appèl aan andere providers. CB3ROB is namelijk lid van de NANOG een internationaal samenwerkingsverband van isp's. "We hebben gewoon een mailtje gestuurd naar de mailing list van de NANOG of ze het gratis willen doorgeven, en dat doen ze meestal wel."

Tim Kuik, directeur van stichting Brein, zegt in een reactie Kamphuis en CB3ROB wel te kennen. "Die is natuurlijk onrechtmatig bezig. Er was altijd een risico dat The Pirate Bay online zou blijven door medewerking van een in principe malafide provider. En Sven Kamphuis en zijn bedrijfje CB3ROB vallen zeker onder die noemer. Als hij in Nederland van infrastructuur gebruik maakt, zullen wij dat aanpakken."
Nederland en Duitsland

CB3ROB is zelf niet aangeschreven door Brein. Kamphuis: "Nee, en dat heeft ook geen zin. Wij gaan niet het internet aanpassen aan allemaal idioten die allerlei flauwekul willen omdat hun businessmodel niet meer werkt. Je zegt ook niet tegen de postbode dat hij bepaalde brieven niet mag bezorgen. Straks schrijft Brein nog de elektriciteitsmaatschappij aan!"

De provider heeft "wel wat spullen" in Nederland staan. "Nederland heeft een veel betere internetinfrastructuur. In heel Berlijn heb je drie open, carrieronafhankelijke datacenters, in Amsterdam zitten ze op elke straathoek."

Waarom is CB3ROB in Duitsland gevestigd? Kamphuis: "Hier zijn zaken als databescherming wettelijk veel beter geregeld. En het Duitse rechtssysteem geeft over het algemeen de partij die gelijk heeft gelijk…"

Update 14.22 uur: Rolph Haspers, Operational Director van LeaseWeb laat in een reactie weten: "Wij zijn als leverancier van carrierdiensten inderdaad benaderd door stichting BREIN, maar wij hebben geen gehoor gegeven aan een oproep van BREIN om carrierverkeer met betrekking tot The Pirate Bay stop te zetten. Voordat wij überhaupt konden zeggen dat we juridisch gezien zoiets niet kunnen en willen doen, was The Pirate Bay al niet meer bereikbaar via ons carrierverkeer."

Leaseweb zegt nooit gehoor te zullen geven aan zo'n sommatie. "Dit zou precedent scheppen ten aanzien van aansprakelijkheid voor de inhoud van carrierverkeer. Dat kunnen wij niet toestaan."
Huh? Weer al in Nederland?

http://torrentfreak.com/t...-a-nuclear-bunker-091006/

Ik heb even een tracert gedaan maar die loopt hier op niks uit. Wat krijg jij als output?
Misschien een hele domme vraag maar wat betreft Nforce, hadden zij gewoon een colo hangen bij Leaseweb met daarop iets van IP tunneling of VPN software zodat het verkeer via Leaseweb naar Zweden of Oekraine ging?

Wel vreemd dat de server dus wederom verhuist is naar nota bene Nederland, hier zou toch geen plaats meer zijn voor torrentsites door al die rechtszaken van BREIN? Wel knap dat CB3ROB het dam toch durft om TPB weer in Nederland te hosten, maar hopelijk zwoegen zij niet voor het geblaf van Tim Kuik alhoewel BREIN toch een rechtszaak had gewonnen. Vreemd detail is dat het IP van http://www.cyberbunker.com/ in Antartica schijnt te staan. 8)7

Wat ik ook raar vindt is dat Brein transitproviders juist aanspreekt terwijl zij geen ruk hosten en juist enkel het vervoer verzorgen. Eigenlijk had Nforce gewoon bij Leaseweb kunnen blijven want Brein heeft eigenlijk geen poot om op te staan wat dit betreft. De servers staan tenslotte niet in Nederland (toch?).

We hebben nog altijd Mininova :9~ _/-\o_

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 21:51 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:23:
[...]

Huh? Weer al in Nederland?

Ik heb even een tracert gedaan maar die loopt hier op niks uit. Wat krijg jij als output?
Misschien een hele domme vraag maar wat betreft Nforce, hadden zij gewoon een colo hangen bij Leaseweb met daarop iets van IP tunneling of VPN software zodat het verkeer via Leaseweb naar Zweden of Oekraine ging?

Wel vreemd dat de server dus wederom verhuist is naar notabene Nederland, hier zou toch geen plaats meer zijn voor torrentsites? Wel knap dat CB3ROB durft om TPB weer in Nederland te hosten, maar hopelijk zwoegen zij niet voor het geblaf van Tim Kuik. Vreemd detail is dat het IP van http://www.cyberbunker.com/ in Antartica staat. 8)7
Bestond die toko nog dan :P
http://frontpage.fok.nl/nieuws/20934

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

Je hebt meer mensen als die Sven Kamphuis nodig. Niet direct omdat hij TPB helpt maar omdat hij de vrijheid van het internet beschermt. Daar heb je sterke mensen nodig anders staat, zoals hij zegt, morgen China of het CDA voor de deur om enge sites af te sluiten.

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-11 14:49

Trouble

Everything is awesome

Waarom is CB3ROB in Duitsland gevestigd? Kamphuis: "Hier zijn zaken als databescherming wettelijk veel beter geregeld. En het Duitse rechtssysteem geeft over het algemeen de partij die gelijk heeft gelijk…"
Hier moest ik toch wel even om grijnzen :P Viel me al op dat TPB weer bereikbaar was, hulde voor Kamphuis *O* Ben eerlijk gezegd wel benieuwd wanneer Brein weer gaat klagen, zal wel niet te lang duren waarschijnlijk.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope. Hoewel er door proximity wel veel via AMS-IX gaat.

Ik krijg evengoed niets. Da's namelijk precies wat CB3ROB beoogt te doen: zorgen dat je niet (zomaar) kunt achterhalen waar een server gehost is. Ik heb dus ook geen flauw idee waar ze fysiek staan. Mijn /vermoeden/, gezien de latency, is niet Nederland maar gewoon in Zweden via een CB3ROB tunnel.

Maar ik kan 't net zo goed mis hebben en dat ze ondertussen in de oekraïne staan.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heb gewoon zo'n vermoeden dat ze het gewoon met SSL tunnels doen. Waar ze staan is door een simpele tracert gelukkig toch niet te achterhalen. Ben daarom ook blij dat ze bij TPB weten waar ze mee bezig zijn. Vraag me wel alleen af maken ze zich hiermee niet extra verdacht om zich te gaan "verbergen" dit zou volgens mij in een rechtszaak wel een nasmaak kunnen krijgen.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:32

Twazerty

AVCHDCoder developer

-Trouble- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:40:
[...]
Hier moest ik toch wel even om grijnzen :P Viel me al op dat TPB weer bereikbaar was, hulde voor Kamphuis *O* Ben eerlijk gezegd wel benieuwd wanneer Brein weer gaat klagen, zal wel niet te lang duren waarschijnlijk.
hier ook weer bereikbaar @compuserve. Krijg bij een tracert en ping wel allemaal timeouts :P

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
-Trouble- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:40:
[...]
Toch wel leuk dat Nederland weer het middelpunt van de wereld staat. Daarnaast zal cb3rob er vast ook wel van meeprofiteren door al die gratis aandacht. :P

Die copyrightpartijen maken het de laatste tijd alleen maar bonter, BUMA met zijn embedded gezeik en Brein die totaal geobsedeerd is met zijn jacht op piratebay. Ondanks deze actie denk ik toch dat het steeds weer een kat en muisspel blijft.
bobsqaud schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:01:
Heb gewoon zo'n vermoeden dat ze het gewoon met SSL tunnels doen. Waar ze staan is door een simpele tracert gelukkig toch niet te achterhalen. Ben daarom ook blij dat ze bij TPB weten waar ze mee bezig zijn. Vraag me wel alleen af maken ze zich hiermee niet extra verdacht om zich te gaan "verbergen" dit zou volgens mij in een rechtszaak wel een nasmaak kunnen krijgen.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, in dit geval kan je dat wel letterlijk nemen. Of ze hun traceinformatie nou wel of niet verbergen, BREIN verzint altijd wel een of andere reden waarom torrents niet mogen. Naast die website van the piratebay is het ook vooral belangrijk dat ze die trackers van hun zo lang mogelijk online houden, vooral websites buiten TPB maken juist gebruik van die trackers.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 22:26 . Reden: spelling ]

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-11 14:49

Trouble

Everything is awesome

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:08:
[...]

Die copyrightpartijen maken het de laatste tijd alleen maar bonter, BUMA met zijn embedded gezeik en Brein die totaal geobsedeerd met zijn jacht op piratebay. Ondanks deze actie denk ik toch dat het steeds weer een kat en muisspel blijft.
Ik denk dat Brein/Buma zichzelf aardig in de vingers aan het snijden zijn met dit gedonder, simpelweg omdat ik me heeeeel goed kan voorstellen dat mensen er echt moe van zijn. En dan niet alleen mensen die downloaden bij TPB, maar ook mensen die het nooit gebruiken. Ze verliezen draagvlak, en het is hun eigen schuld.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Het is toch mooi door de constante "achterlijke" wetgeving die Brein/Buma/Stemra zich zelf voor de bevolking belachelijk maakt. Zoiets als hun willen is nooit 100% te controleren.

Zoals Lady GaGa al opmerkte is dat een kat in het nauw rare sprongen maakt, het niet zeker is hoe dit gaat aflopen.

Betreft dat TPB in NL zit ik denk alleen dat dit een directe link is naar hun cluster/servers meer niet waar het precies zit is helaas voor de consument niet te achterhalen. Ik hoop ook dat het zolang mogelijk onbekend blijft. Aangezien ik tegen de eisen van Brein ben maar dat terzijde.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:08:
[...]
Toch wel leuk dat Nederland weer het middelpunt van de wereld staat. Daarnaast zal cb3rob er vast ook wel van meeprofiteren door al die gratis aandacht. :P

Die copyrightpartijen maken het de laatste tijd alleen maar bonter, BUMA met zijn embedded gezeik en Brein die totaal geobsedeerd is met zijn jacht op piratebay. Ondanks deze actie denk ik toch dat het steeds weer een kat en muisspel blijft.
Het middelpunt van de wereld zal wel meevallen. Ik denk dat de meeste mensen er weinig van mee krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Marzman schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:27:
[...]

Het middelpunt van de wereld zal wel meevallen. Ik denk dat de meeste mensen er weinig van mee krijgen.
mwoa... we worden hier vrij veel gebeld door journalisten voor een interview erover. Alleen tweakers heeft 't nog niet door, maar webwereld stond 't vrij gauw. "Zeit" een van de grootste kranten van Duitsland belde ook al... dus dat niemand 't doorheeft ligt dan meer aan 't nieuws dat je leest ;)
http://www.zeit.de/digital/2009-10/pirate-bay-nato-bunker

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:23:
[...]
We hebben nog altijd Mininova :9~ _/-\o_
Ehm, ligt het aan mij of is er bijna niks meer te vinden op mininova? :?

Ik zocht net op wat series die nu lopen maar ik vind niks!, er is volgens mij ook nog amper dataverkeer als ik naar de seeders en leechers kijk..wtf.. :X

Wear Sunscreen!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Demonoid my man, demonoid!
Alles wat op Mininova te vinden is/was kwam grotendeels van TPB geloof ik...

If it aint fixed, it's broken.

Pagina: 1