Wij huren een VPS server (Centos) en hebben ssh/root toegang tot onze VPS server. Om verschillende redenen willen we een 2e root user aanmaken. Dit heb ik geprobeerd, maar telkens is na 1 dag de 2e root user (root2) gelocked. Het hosting bedrijf wil ook niet helpen, want zover gaat hun service niet.
De user root2 heb ik aangemaakt via de shell (toen ik ingelogd was als root) met het volgende commando:
adduser -u 0 -o -g 0 -G 0,1,2,3,4,6,10 root2
Ik heb ook al eens geprobeerd de optie "-f 0" mee te geven, maar dit lijkt ook niet te helpen.
Resultaat van het commando "passwd -S root2" na het aanmaken van de user "root2", was:
root2 PS 2009-09-26 0 99999 7 -1 (Password set, MD5 crypt.)
Resultaat van "chage -l root2":
Last password change : Sep 26, 2009
Password expires : never
Password inactive : never
Account expires : never
Minimum number of days between password change : 0
Maximum number of days between password change : 99999
Number of days of warning before password expires : 7
Ik heb ook een normale user aangemaakt (normal1) met het volgende commando:
useradd -G 99999 normal1
Resultaat van het commando "passwd -S normal1" na het aanmaken van de user "normal1", was idem als root2. Echter deze user is niet na 1 dag gelocked en tot op de dag van vandaag nog te gebruiken.
Wie weet wat hier fout gaat?
De user root2 heb ik aangemaakt via de shell (toen ik ingelogd was als root) met het volgende commando:
adduser -u 0 -o -g 0 -G 0,1,2,3,4,6,10 root2
Ik heb ook al eens geprobeerd de optie "-f 0" mee te geven, maar dit lijkt ook niet te helpen.
Resultaat van het commando "passwd -S root2" na het aanmaken van de user "root2", was:
root2 PS 2009-09-26 0 99999 7 -1 (Password set, MD5 crypt.)
Resultaat van "chage -l root2":
Last password change : Sep 26, 2009
Password expires : never
Password inactive : never
Account expires : never
Minimum number of days between password change : 0
Maximum number of days between password change : 99999
Number of days of warning before password expires : 7
Ik heb ook een normale user aangemaakt (normal1) met het volgende commando:
useradd -G 99999 normal1
Resultaat van het commando "passwd -S normal1" na het aanmaken van de user "normal1", was idem als root2. Echter deze user is niet na 1 dag gelocked en tot op de dag van vandaag nog te gebruiken.
Wie weet wat hier fout gaat?