• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:04
Ik zoek een leuk en betaalbaar alternatief voor mijn cd's.

Ik heb thuis nu een WDTV staan, maar muziek afspelen vind ik hier omslachtig omdat ik mijn tv aan moet hebben staan wil ik kunnen navigeren.

Daarom zoek ik een mediaplayer (min. 320 Gb, welke flac en mp3 aan kan) met een beeldschermpje. Met een tulp aansluiting om hem op mijn stereo aan te kunnen sluiten.

Het beeldschermpje hoeft niet veel voor te stellen, als ik maar goed kan navigeren. OOk moet ik een beetje aan het energie verbruik denken...

Zou je bijvoorbeeld een goedkope kleine monitor (misschien een digitale fotolijst?) op een WDTV of andere mediaplayer aan kunnen sluiten?

Of een portable mediaplayer waar je een externe hardeschijf op aan kunt sluiten?
Als ik hier bijv. een hdd op aan kan sluiten dan ben ik klaar:
http://shopper.cnet.com/p...4014-6499_9-33396997.html

[ Voor 15% gewijzigd door Cobb op 04-10-2009 13:07 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Verwijderd

Als het alleen audio betreft, kan je eens naar de TEAC WAP-4500 of 8500 kijken. Er is ook nog een goedkopere versie zonder netwerk. Hebben allemaal geen interne hd. Heb zelf een 4500 met een NAS als server. Maar als je al een WDTV hebt, zou je idd kunnen denken aan een extern schermpje. Kijk eens op dealextreme.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:04
Teac wap-2200 is nog wel een leuk dingetje maar ondersteunt geen flac.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Verwijderd

Cobb schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:58:
Teac wap-2200 is nog wel een leuk dingetje maar ondersteunt geen flac.
http://dspd.teac.de/index.php?id=3820&L=1

Tuurlijk wel :) Recent/tijdje terug (?) is er een firmware update geweest. Mijn 4500 speelt flac (gapless) hoor. Geloof alleen dat ie level 8 niet kan (ergens op een forum gelezen). EAC comprimeert standaard met 6 als ik me niet vergis, gaat prima. Ik heb zelf geen ervaring met een usb hd, kan ik niets over zeggen.

Heb overigens geen band met Teac 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 17:56 ]

Verwijderd

Hoi Diepezuiden

Weet jij ook of het mogelijk is via de wap 4500 direct af te spelen. Dus wat je op je pc/laptop met windows media player of winamp afspeel direct op je stereo?

Hoop van je te horen.

Grt

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:34:
Hoi Diepezuiden

Weet jij ook of het mogelijk is via de wap 4500 direct af te spelen. Dus wat je op je pc/laptop met windows media player of winamp afspeel direct op je stereo?

Hoop van je te horen.

Grt
De speler (renderer in uPNP taal) is de teac. Verder heb je nog de server in uPNP taal, b.v. een PC of NAS met serversw (b.v. twonky, licencie voor ik meen 2 servers zit erbij). Als laatste bestaat er nog een control in uPNP taal. Via een standaard protocol heb je een pc of i-touch of iets dergelijks met uPNP control software om de renderer te bedienen. Bij de wap4500 krijg je dus geen uPNP control, maar een proprietary (bluetooth) remote.

Ergens heb je een control, b.v. een programma op je pc, waarmee je de teac bestuurt. En die haalt dan zijn data van een server af en dat kan ook weer je pc zijn. Ff googlen op WMP en uPNP geeft WMP versie 11 en googlen op winamp en upnp geeft ook hits naar een plugin. Het zou dus kunnen werken, al is het geen garantie. Kwestie van hoe precies de standaard is geimplementeerd.... Ik heb het niet uitgeprobeerd want WMP vind ik niets en winamp gebruik ik niet. Cidero werkt b.v. wel, al gebruik ik liever niet de pc, moet dat ding weer aan. Wat andere control voorbeelden http://oss.linn.co.usk/trac. en ook mooie dure renderers.

De teac's hebben een codec voor mobiele apparatuur. Dus een chip met ingebouwde ADC,DAC,volume control, amp voor headphones, equaliser en andere bagger (behalve de DAC, die's belangrijk :*) ). Maar zeker geen eh Linn kwaliteit. Vergelijk maar met een pc. Mijn plan is dan ook om een externe dac aan te sluiten met een aardige verbouwing van de teac om de clock uit de dac te halen. Maar da's niet voor dit forum _/-\o_ Gezien de foto's die ik van een 2200 heb gezien moet dan kunnen, er zitten dedicated crystallen in voor 44.1 en 48/96kHz :) Of toch maar zo'n linn kopen 8)7

EDIT: afspelen met Cidero is niet helemaal gapless (hele kleine gap). Is met de eigen remote niet. :(

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-01 21:51
een squeezebox lijkt me een ideale muziekspeler; de classic is voor iets van €150,- verkrijgbaar en binnenkort komt de Touch uit voor €300,-

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

dura schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:45:
een squeezebox lijkt me een ideale muziekspeler; de classic is voor iets van €150,- verkrijgbaar en binnenkort komt de Touch uit voor €300,-
Dat zou ook mijn antwoord zijn.

Flac ondersteund hij, volgens mij, niet native, is wel te configureren.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Meen dat de server software dan on the fly flac omzet naar het formaat wat tussen server en player zit. Komt dan wat rekenwerk bij kijken (vraag me af wat dat betekent als je een nasje als server wil gebruiken).

En squeezbox is proprietary (met eigen serversoftware), de rest van de business gaat toch (langzaam) richting upnp/dlna. Tenminste daar lijkt het op dit moment op :/

Squeezbox zal wat gelikter werken denk ik, wordt al wat langer aan ontwikkeld. Nog gelikter (en duurder) is spul van Sonos.
Pagina: 1