Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op mn nieuwe laptop heb ik redelijk snel Windows 7 geinstalleerd. Nu ik het nodig heb, kom ik erachter dat bluetooth niet meer werkt. Met de standaard Vista (Basic) installatie, werkte bluetooth wel. Het grootste probleem lijkt me dat er ook geen apparaat in device manager staat. Het gaat hier om een Acer Aspire 5235 laptop met bluetooth ingebouwd.

* Drivers (voor Vista) van Acer website (Widcomm/Broadcom) geven aan: No bluetooth device was detected.
* fysieke bluetooth knop boven toetsenbord indrukken maakt geen verschil.
* Losse bluetooth stick werkt wel.
* In Vista werkt BT wel.
* Bluetooth service werd niet gestart, nu ingesteld dat hij automatisch start.
* Allerlei extra software van Acer geinstalleerd (), enige resultaat dat indrukken van de fysieke bluetooth knop, nu resulteert in 'bluetooth opgeheven' of 'bluetooth toegestaan'. Maar ook dan is het niet te vinden in device manager.
* BIOS-download is beschikbaar, maar werkt niet vanaf Windows 7 (en het is onduidelijk of het nu een nieuwer BIOS is of niet).
* Handmatig een bluetooth apparaat toevoegen via hdwwiz.exe helpt ook niet.

Wie biedt de supertip?

[ Voor 3% gewijzigd door schaduw op 04-10-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
uitzoeken welk bedrijf de bluetooth chip heeft gemaakt en daar kijken voor win 7 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Neuh.. vaak werken die niet best. Ik zou de bluetooth stack van Toshiba gebruiken. Ik had hetzelfde probleem (Dell Latitude D830), kreeg deze tip (is zelfs 64 bits) en het werkt weer als een trein.

edit:

Ik weet alleen niet of dat legaal is :X

[ Voor 12% gewijzigd door Marlibica op 04-10-2009 12:07 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online
Na lang zoeken, vond ik overal specificaties waarbij de verschillende 5235-modellen genoemd worden zonder bluetooth. Ook staat er geen BT-logo onderop de laptop. Waarschijnlijk is er dus helemaal geen bluetooth-module aanwezig |:( Wel was de software in Vista geinstalleerd en reageerde de BT-knop+software hierop. Kortom, ik ben bluetooth niet kwijt, het heeft nooit gewerkt. Hoe ik er dan bij kom dat ik toch eens BT op de laptop gebruikt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc_hans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 21:11
Misschien een beetje late ingeving. Kwam er vandaag achter dat die Bluetooth ding bij meerdere Acers van toepassing is.

Sinds gisteren een Acer Aspire (Timeline) 1810TZ met bluetooth in 'fn' combinatie en ook aan de voorkant / onder van de laptop een switch voor bluetooth. En zelfs drivers ervoor op Acer maar als je dan kijkt in specificatie van het ding... Geen bluetooth.

Af en toe is Acer niet te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online
Ach, gelukkig heb je voor minder dan 2 euro een BT dongle in huis (dealextreme.com)
Pagina: 1