Op mn nieuwe laptop heb ik redelijk snel Windows 7 geinstalleerd. Nu ik het nodig heb, kom ik erachter dat bluetooth niet meer werkt. Met de standaard Vista (Basic) installatie, werkte bluetooth wel. Het grootste probleem lijkt me dat er ook geen apparaat in device manager staat. Het gaat hier om een Acer Aspire 5235 laptop met bluetooth ingebouwd.
* Drivers (voor Vista) van Acer website (Widcomm/Broadcom) geven aan: No bluetooth device was detected.
* fysieke bluetooth knop boven toetsenbord indrukken maakt geen verschil.
* Losse bluetooth stick werkt wel.
* In Vista werkt BT wel.
* Bluetooth service werd niet gestart, nu ingesteld dat hij automatisch start.
* Allerlei extra software van Acer geinstalleerd (), enige resultaat dat indrukken van de fysieke bluetooth knop, nu resulteert in 'bluetooth opgeheven' of 'bluetooth toegestaan'. Maar ook dan is het niet te vinden in device manager.
* BIOS-download is beschikbaar, maar werkt niet vanaf Windows 7 (en het is onduidelijk of het nu een nieuwer BIOS is of niet).
* Handmatig een bluetooth apparaat toevoegen via hdwwiz.exe helpt ook niet.
Wie biedt de supertip?
* Drivers (voor Vista) van Acer website (Widcomm/Broadcom) geven aan: No bluetooth device was detected.
* fysieke bluetooth knop boven toetsenbord indrukken maakt geen verschil.
* Losse bluetooth stick werkt wel.
* In Vista werkt BT wel.
* Bluetooth service werd niet gestart, nu ingesteld dat hij automatisch start.
* Allerlei extra software van Acer geinstalleerd (), enige resultaat dat indrukken van de fysieke bluetooth knop, nu resulteert in 'bluetooth opgeheven' of 'bluetooth toegestaan'. Maar ook dan is het niet te vinden in device manager.
* BIOS-download is beschikbaar, maar werkt niet vanaf Windows 7 (en het is onduidelijk of het nu een nieuwer BIOS is of niet).
* Handmatig een bluetooth apparaat toevoegen via hdwwiz.exe helpt ook niet.
Wie biedt de supertip?
[ Voor 3% gewijzigd door schaduw op 04-10-2009 12:04 ]