Nieuwe Seagate schijven allebei DOA?

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Hallo,
Ik heb gister 2 Seagate Barracuda LP 5900.12 1.5 TB schijven binnen gekregen. Toen ik ze aansloot begonnen ze beide als een malle te tikken en te klakken (de een meteen, de ander na een tijdje pas), ze werden wel gewoon herkend. Ik heb ze in een andere pc geprobeerd, en hetzelfde resultaat. Op een geaard stopcontact of zonder SATA data kabel gaf ook hetzelfde resultaat. De diagnose-tool van Seagate gaf geen errors en er waren ook geen rare S.M.A.R.T.-waarden. Ik heb maar RMA aangevraagd, maar dit is toch wel heel erg raar. Is dit toevallig een hele slechte serie of heb ik gewoon pech dat ik net twee rotte had?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. DOA's komen altijd voor en als net iemand die doos waar jouw harde schijven inzaten uit z'n handen heeft laten vallen dan kunnen idd beide schijven stuk zijn.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:53

Robtimus

me Robtimus no like you

Daarom is het ook verstandig om schijven die je in een RAID array* wil plaatsen niet bij dezelfde winkel te kopen. De kans dat ze dan allebei uit zo'n slechte batch komen verklein je door gewoon 2 orders te plaatsen bij verschillende winkels.

* RAID0 uitgezonderd natuurlijk; daarbij is de uitval van 1 schijf hoe dan ook het einde van je data.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Ik heb na de eerste RMA 1 goede en 1 defecte schijf ontvangen. De defecte schijf is nu al 4 keer opnieuw RMA gegaan en telkens kreeg ik weer een nieuwe met hetzelfde verhaal, ofwel meteen tikken of na een dag pas. De andere die ik nog van de 2e RMA heb doet het nog goed. Niemand anders ervaring met deze schijven?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 20:16

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Misschien is het verstandig om naar de Greenpowers van Western Digital te kijken? Toegegeven, ik ben niet echt bepaald een WD fan, maar misschien heb je dan meer geluk. Het valt mij de laatste tijd zoiezo al op dat er de laatste twee, drie series van Seagate (beetje beginnend vanaf de 7200.10's) veel RMA gevallen zijn (Zelf geen last van gelukkig - 3 7200.10's en een 7200.12). Anders heeft Hitachi misschien nog leuke schijven die energiezuinig zijn.

Misschien heeft de winkel wel een hele slechte reeks schijfjes ontvangen of wordt er erg slecht met de schijven om gegaan door o.a. zij zelf of het transportbedrijf.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.