Krijg optische muis niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel gezocht, geprobeerd en tot 3x toe de muis omgeruild zit ik nog steeds met een probleem dat alleen het rode lampje brand maar op het scherm het pijljte mooi gecentreerd blijft staan.

Heb een hp laptop 530 en nu een logitech muis. Usb werkt goed, want mijn ipod en bluetooth dongles worden wel herkend.
Heb de drivers handmatig verwijderd, heb onder hardware usb verwijderd en opnieuw laten installeren, regcleaner, veilige modus, nieuwe standaard muis drivers.

Als ik de muis erin doe zie ik onder hardwareapparaatbeheerd dat de hid wel aangepast wordt en deze heb ik dus ook maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd en dan ook maar de laatste versie.

Een raadsel? Wie heeft nog tips.

specs:
Notebook 530
Win xp serv pack 3
Logitech muis
Hoofdpijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat als je je USB-muis tijdens het booten er al in hebt zitten, XP keurig z'n gang laat gaan met het installeren van drivers en vervolgens opnieuw opstart, als het goed is moet hij dan na je reboot werken.

Je zegt dat je de standaard muis drivers hebt geïnstalleerd, bedoel je hiermee 'Setpoint'?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor soort optische muis is het? Eentje met of zonder staart? (draadloos of niet?). Is hij draadloos: staan de ontvanger en muis wel 'gepaired'? Er staat in de handleiding precies hoe dat moet. Zowiezo: wélke logitech muis is het.

En heb je hem al eens HELEMAAL zonder driver geprobeert? Als in: geen logitech software er op? Alle logitech muizen zijn 'ook' gewoon standaard HID's, zo'n beetje elk OS of BIOS zou dat moeten herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met een staartje ;-), alles geprobeerd, eraf gekwakt, opstarten met muis erin, alles eraf opnieuw opgestart met de muis erin, alles er weer af, zonder muis opstarten, stekker erin, ff wachten en lampje brand, pointer dood als een pier.
Alles nog eens, regcleaner, booten met en zonder muis en whallaa :-) nog niets ...

ga maar verder zonder muis en alleen de touchpad :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Werkt de muis wel op een andere computer? Misschien is de muis zelf gewoon stuk :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je geeft aan dat je meer dingen via USB aangesloten hebt. Trek die er eens uit en probeer het dan eens? Mogelijk dat de muis teveel stroom vraagt (USB hub - daar zitten iha 2 aansluitingen op - kan max 500mA leveren) en dat dat wel geleverd kan worden als er wat apparaten uitgeschakeld worden.
Andere optie is gewoon een andere USB poort proberen, misschien is er een interne USB aansluiting half dood ofzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is de 3de muis en deze werkt prima op een andere machine.
Andere apparaten op de laptop via de usb, zoals mijn ipod wordt direct herkend en itunes start.
Gefriemel aan de usb port (misschien dat de stekker er niet goed inzit) geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Ik neem aan dat je geen spiegelende ondergrond gebruikt want daar kunnen optische muizen niet tegen. Misschien een optie in het bios aanpassen wat de laptop moet doen mij meerdere aanwijzers (touchpad+losse muis).
Pagina: 1