Toon posts:

Nieuwe monitor - video aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik ga binnenkort een nieuw pc'tje met monitor aanschaffen. De PC kom ik zelf wel uit maar ik heb wat vraagtekens over al die verschillende soorten video uitgangen, heb er maar weinig kaas van gegeten ben ik bang.

Mijn scenario is dit: Ik heb op dit moment een oud CRT tv'tje in mijn kamer staan. Ik wil eigenlijk dat mijn nieuwe monitor ook dienst gaat doen als tv, zodat ik dat oude rotding eindelijk weg kan doen.

Nu heb ik zo'n KPN digitenne kastje met de volgende aansluitingen: http://tinyurl.com/yere2vn
Ergens heb ik het idee dat ik al 10 jaar achterloop qua technologie, maar goed.

Ik wil dus mijn PS2, Super Nintendo, en digitale televisie kunnen aansluiten op mijn nieuwe monitor/pc. Ik hoef ze niet per se allemaal tegelijk aangesloten te hebben.

Ik heb al even zitten kijken op internet, en mijn oog viel op wat monitoren met bijvoorbeeld deze eigenschappen:

Verbinding (Video Uit) Component Video, Composite, Display Port, 2x DVI-I, HDMI, S-Video

Als ik het goed begrijp (na wat googelen) zou ik mijn consoles aan moeten kunnen sluiten op de monitor via Composite kabels. Maar wat moet ik met die dikke kabel die op die moment naar mijn tv gaat? Is dat te vervangen door een andere kabel soort?

Het komt er eigenlijk op neer dat ik me af vraag of het zin heeft om te kijken naar de aansluitmogelijkheden van de monitor, of dat het zinvoller is om gewoon een tv kaartje in mijn pc te zetten met alle aansluitingen die ik nodig heb.

Iemand ervaringen of kennis op dit gebied? Hoop dat mijn verhaal duidelijk genoeg is :)

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Misschien dat dit iets voor je is: pricewatch: Samsung Syncmaster T220HD

Leuk samsung TV/Monitortje.
Aantal HDMI-poorten: 2
DVI poort: 1
Componentuitgang video (YPbPr/YCbCr): 1
Aantal SCART-poorten: 1
Componentingang video (YPbPr/YCbCr): 1
PC-ingang (D-Sub): 1 (Misschien ken je dit beter als VGA)

Zou denk ik zo perfect wezen voor wat je zoekt.