Laptop scherm werkt alleen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• stekkerjack
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Hallo,

Ik heb hier een Packard Bell Easynote R3400 laptop. Het probleem ermee is dat het scherm van de laptop zelf alleen werkt bij het opstarten, zodra windows boot werkt alleen een extern scherm nog.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • Het opnieuw installeren van de video drivers
  • De laptop van binnen schoongemaakt (er zat niet zo gek veel stof in, maar nu dus helemaal niet meer).
  • Het BIOS teuggezet naar de fabrieksinstellingen
  • Het verlagen van de resolutie in Windows
  • Het verlagen van de kleurdiepte in Windows
  • Opstarten met een Linux CD, dit gaat langer goed, maar zodra het bureaublad zou moeten komen valt het scherm uit en ook het externe scherm werkt niet.
  • In een donkere kamer met een felle zaklamp gekeken of het backlight niet kapot is.
  • Fn-F5, dit heeft wel invloed op het externe scherm, op 1 van de drie standen gaat externe scherm namelijk uit, precies zoals het zou moeten.
Verder weet ik het echt niet meer. Hebben jullie een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door stekkerjack op 04-10-2009 10:14 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Wellicht een inkoppertje: Fn-F5 geprobeerd?

• stekkerjack
Ja, die was ik alleen vergeten in het lijstje te zetten... Maar dat werkt dus ook niet.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Externe scherm afkoppelen, Linux nog eens proberen, als hij het dan nog heeft ligt het aan de laptop.
Start hij dan wel op laptopscherm (met Linux) dan weet je dat het Windows is of de combinatie met het externe scherm.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 19:44

jmk

Ik denk dat een een hardwarematige fout is in de videokaart. De low-res compatibiliteitsmodus doet het nog wel, daarna houdt het op.

Ik mag aannemen dat de linux-CD het eerst wel deed?
Zo nee, zou je nog een verse Windows installatie kunnen proberen, maar de kans dat dat werkt is heel klein.

Ik zou hem ter reparatie aanbieden.

Yippie kayak, other buckets!

• stekkerjack
Mede omdat de laptop waarschijnlijk een keer gevallen is (ik was er niet bij, maar er zit wel een scheurtje aan de zijkant) sinds de laatste keer dat ie wel werkte denk ik ook dat er een hardwarematige fout in zit. De linux cd heeft eerder perfect gedraaid.

Ter reparatie aanbieden heeft denk ik weinig zin, daar de laptop als een jaar of 4/5 oud is.

Ik zal het zo nog een keer de linux cd proberen zonder het externe scherm, maar ik acht de kans klein...

• stekkerjack
Op aanraden van een vriend heb ik ook nog in de veilige modus van Windows geprobeerd de resolutie en kleurdiepte zo laag mogelijk te krijgen (640x480, 256 kleuren), maar ook dit heeft geen nut gehad.

De linux cd komt zonder externe monitor net zo ver als met...

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Sja dan weet je hoe laat het is natuurlijk :)
Sommige laptops kan je onderdelen vervangen zoals grafische kaart maar die zijn zeldzaam, MNM dacht ik dat die dan heten.
Denk dat je beter een nieuwe kan kopen zoals EEE of zoiets
Pagina: 1