Levenduur Antenne Mobiele telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:07
Goedemorgen Tweakers!

De laatste tijd heb ik problemen met de beriekbaarheid van mijn mobieltje in gebouwen in Groningen.
Het heeft altijd prima gewerkt. Na gisteren een bezoekje gebracht te hebben aan de telfort winkel met een uiteenzetting van mijn probleem vertelden ze mij dat er geen steunzender kapot is in Groningen en dat mijn antenne van mijn mobieltje "versleten" is. Ze probeerden mij wijs te maken dat een antenne na verloop van tijd "minder" wordt.

Nu zou ik graag van jullie willen weten ofdat jullie soortgelijke ervaringen hebben en ofdat een antenne van een mobieltje inderdaad "minder"wordt na verloop van tijd.

Telefoon: Nokia 6060
ca. 2 jaar oud.

Alvast bedankt voor jullie commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06
Onmogelijk, men probeert je een nieuwe GSM te verkopen of ze zeggen iets anders dan wat ze bedoelen.
De antenne op zich gaat niet kapot door gebruik, zolang ze niet roest of je er stukken af gaat knippen. Wat wel mogelijk is, is dat door schokken, vochtigheid, ... het contact intern tussen de printplaat en de antenne (zijn doorgaans veercontacten) wat minder is geworden. Wat je dan krijgt is een parasitaire condensator tussen antenne en zender/ontvanger in je GSM, die zal het signaal ietsje verzwakken (maar gezien de hoge frequenties verwacht ik niet dat merkbaar effect zal geven).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Ik zal mijn sim eens uitwisselen met een andee telefoon, eens kijken ofdat het probleem nog steeds bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn opa belt nog steeds met een nokia 1610 oid, een toestel dat ruim tien jaar oud is. Het was zo'n beetje de eerste gsm. Antennes slijten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:48
mijn swing 200 heeft een beter ontvangast dan mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-10 16:38
djneo-nl schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:21:
mijn swing 200 heeft een beter ontvangast dan mijn iphone.
Dat komt omdat deze een externe antenne heeft, deze hebben gewoon iets beter bereik, alleen optisch is het wat minder.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sebastius schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:15:
Mijn opa belt nog steeds met een nokia 1610 oid, een toestel dat ruim tien jaar oud is. Het was zo'n beetje de eerste gsm. Antennes slijten niet.
Ik bel nog steeds met eentje van ruim 13 jaar oud, (Nokia 2110). Het enige dat nu langzaam achteruit gaat is de accu. Aanvankelijk hield die het na opladen minstens 2 etmalen vol, nu nog maar 12 uren. Ik beschouw het nu als een sport om de aankoop van een nieuwe zo lang mogelijk uit te stellen. Ik denk echter dat het uiteindelijk de accu zal zijn die me er toe noodzaakt. Ik kan hem echter in de auto ook opladen cq. op lading houden, dus veel ongemak heb ik er nog niet van.

Op die antenne terug te komen, belachelijk om zo'n verhaal op te hangen aan een klant. In zo'n winkel worden ze helaas vaak niet gehinderd door enige kennis van zaken, en dan zeggen ze maar iets, waarover ze misschien ooit in een totaal ander verband de klok hebben horen luiden.

Kijk, je mag voor een blijvend goed functioneren natuurlijk niet smijten met zo'n ding. Evenmin is het verstandig om hem in een plas water te laten liggen etc. Maar dat mag toch voor zich zelf spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Ik begin nu echt te denken dat de dame een "kulverhaal" heeft opgehangen,

bedankt voor de reply's en ik ga eens een cross check proberen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Ik stoor me toch wel erg vaak aan dit soort onkundig en onbenullig gedrag van telecom winkel medewerkers. Zo had ik laatst ook een telefoon van een vriendin van me, die het niet correct meer deed nadat ze hem had laten vallen, maar de medewerker wou hem niet (ondanks de verzekering) opsturen ter reparatie, omdat het een "softwarefout" zou zijn....
Aanvankelijk dacht ik dat de medewerker het niet correct had begrepen, dus daarom probeerde ik nog eens uit te leggen dat het geen softwarefout was, maar fysieke schade door een valpartij. Waarop ik een reactie kreeg als: "hou je bij je eigen beroep, ik heb al 6 jaar ervaring in de telefoonbranche, het is een softwarefout!"

Heb de medewerker maar niet verteld dat ik embedded systemen ontwerp als beroep...

En wat die "versleten" antenne betreft, dat is natuurlijk ook de grootste onzin. Ik heb zelf ook met mijn provider (vodafone, randstad) dat ik in vlagen ineens geen of nauwelijk bereik heb in mijn eigen huis, de weersomstandigheden kunnen bijvoorbeeld ook van invloed zijn op je ontvangst. Probeer inderdaad eens een cross check uit te voeren met een anders toestel. Ik adviseer wel een zelfde model toestel te gebruiken, de schaalindeling van de signaalsterkte is namelijk per merk/model anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:34
Heerlijk die medewerkers in telefoon winkels!

Wat misschien de oorzaak van je problemen is, super isolerende ramen, HR++ glas heeft een bepaalde coating die telefoon signalen verzwakt. ( geloof dat dit in een nieuws bericht op tweakers stond een paar dagen geleden ivm femtocells)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou het toch even testen met een andere telefoon. Telfort gebruikt het KPN netwerk en dat heeft best een goede dekking. Het lijkt me ook niet dat een antenne slijt, maar hij kan natuurlijk wel kapot gaan.

Wat ik wel heb met Telfort is dat het sinds gisteren een halve minuut duurt voor mijn telefoon begint met bellen. Dat is wel vrij iritant.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 05-10-2009 12:03 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Als het inderdaad die ramen zijn, kan het niet van de een op de andere dag zo slecht zijn, op dezelfde plek, dus dit is m.i. niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Misschien de bal eens terugkaatsen en zeggen dat dan de antenne's van Telfort/KPN versleten zijn (hangen vast langer dan 2 jaar daaro en hangen in weer en wind) en of ze die even willen vervangen. :P

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Boomster schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:06:
Goedemorgen Tweakers!

Ze probeerden mij wijs te maken dat een antenne na verloop van tijd "minder" wordt.
Dat is de grappigste leugen die ik dit jaar heb gehoord, restepta _/-\o_

Wat natuurlijk wel kan:

1. Je antenne is deels afgebroken. Geen slijtage, maar gewoon een defect;
2. In de panden tussen jou en je BS zijn nieuwe muren geplaatst;
3. Het onweert buiten;
4. In alle tussenliggende panden doet plotseling iedereen tegelijk z'n magnetron aan;
5. De capaciteit van het basisstation is bereikt;
Etc. etc. etc.

De meest rare dingen kunnen aan de hand zijn, maar een versleten antenne... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
De cross check heeft inderdaad opgeleverd dat mijn mobieltje defect is, dit wordt uitkijken naar een andere dus.....

Bedankt allemaal voor de replys!
Pagina: 1