Toon posts:

Probleem met externe hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké sorry als ik met deze vraag ook de 'OM FAQ' kon gebruiken, maar daarmee kom ik er niet uit.

Mijn probleem is;
Dat mijn computer eerst niet verder kwam met opstarten dan het beginscherm.
Toen ik de computer opstartte zonder de usb van mijn externe harde schijf startte hij wel op.
En als ik later de usb er weer in deed van de hd kon ik hem niet terugvinden in Deze Computer.
Pas na een aantal keren kwam de hd wel tevoorschijn en kon ik hem gebruiken.
Nou sinds vandaag is het misgegaan en kan ik de hd totaal niet terugvinden in Deze Computer.
Wel kwam hij tevoorschijn bij apparaatbeheer, en die gaf Storing Code 10 aan(apparaat kan niet opstarten).
Na een aantal wanhoopspogingen om de hd uit en aan te zetten en hem in verschillende usb poorten te doen.
Kwam ik erachter dat het lichtje niet meer brandde van de hd..
Conclusie; Ik ben bang dat de externe harde schijf nu is gecrasht ofzo, en hier staan nogal belangrijke dingen op...

Extra info:
Externe Harde schijf: Maxtor One Touch.
Computer: Hp Compaq Presario PC

_/-\o_ voor iedereen die maar wilt helpen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In de FAQ's moet je toch wel het een en ander tegengekomen zijn op het gebied van recovery, tevens is er een sticky topic geheel geweid aan recovery ervaringen. In iedergeval lijkt mij het verstandig de hardeschijf uit de behuizing te halen en deze eens direct op de controller in je Pc te hangen. (let op, met het open halen van de externe hardeschijf vervalt wel elke garantie)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je de harde schijf al op een andere PC geprobeerd?

Ik hoop dat je de data niet alleen op de externe harde schijf hebt staan, want dan moet je nodig op backup-les :) .

Probeer eens de tools uit die in de OM FAQ staan over dataherstel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 01:22:
Heb je de harde schijf al op een andere PC geprobeerd?

Ik hoop dat je de data niet alleen op de externe harde schijf hebt staan, want dan moet je nodig op backup-les :) .

Probeer eens de tools uit die in de OM FAQ staan over dataherstel.
Ja ik wilde het op een andere PC proberen maar de hd start niet meer op. Deze hd gaat namelijk ook via het stopcontact. En het lichtje knippert nu dus niet meer. Heeft dat te maken met het crashen van een harde schijf of dat die niet genoeg voeding krijgt?

Verwijderd

Dan zou ik eerst een andere adapter proberen.