Dag mede afkoelende tweakers.
Ik heb al geruime tijd een waterkoel setje die ik nog uit de pentium 4 tijd heb, steeds geüpgraded met nieuwe processoren.
Nu ben ik helaas zojuist tot de conclusie gekomen dat mijn trouwe hydor pompje is vertrokken naar de eeuwige watervelden.
Ik heb in der loop der tijd van meerderen kennissen gehoord dat een 1200 liter/uur pompje alleen nodig is als je veel koelblokken in je systeem hebt, en dat is niet zo, ik zal het eens aangeven:
Hydor 1200 Liter/uur pomp Plaatje
Asetek reservoir Plaatje
Zalman ZM-WB3 GOLD CPU koelblok Plaatje
DangerDen Black Ice Pro Radiator (80mm bij 160mm) Plaatje
Mijn keten is als volgt:
Reservoir ==> Pomp ==> CPU koelblok ==> Radiator ==> Reservoir
Ik heb 13 mm slangen (buitenmaat) en 10 mm binnenmaat.
Ik zit nu te denken aan weer de zelfde pomp te kopen namenlijk:
http://www.freezinghardwa...3911/Hydor_Seltz_L30.html
Nu je dit enorme verhaal hebt zitten lezen vraag je je af, wat wil hij nu vragen??? nu, dit:
- Heb ik wel een 1200 liter/uur pomp nodig voor deze setup?
- Zo Nee, wat is een alternatieve pomp die in het zelfde prijs segment valt. (30euro)
- Als ik geen 1200 liter/uur nodig heb, heeft dit eigenlijk negatieve invloed op koelprestaties?
- Ik heb nu een 220 volt pomp via een aparte stroom kabel, dit werkt prima, een 12 volt pomp op je voeding, wat is hier het voordeel van behalve dat ik die kabel niet meer hebt?
Ik heb al geruime tijd een waterkoel setje die ik nog uit de pentium 4 tijd heb, steeds geüpgraded met nieuwe processoren.
Nu ben ik helaas zojuist tot de conclusie gekomen dat mijn trouwe hydor pompje is vertrokken naar de eeuwige watervelden.
Ik heb in der loop der tijd van meerderen kennissen gehoord dat een 1200 liter/uur pompje alleen nodig is als je veel koelblokken in je systeem hebt, en dat is niet zo, ik zal het eens aangeven:
Hydor 1200 Liter/uur pomp Plaatje
Asetek reservoir Plaatje
Zalman ZM-WB3 GOLD CPU koelblok Plaatje
DangerDen Black Ice Pro Radiator (80mm bij 160mm) Plaatje
Mijn keten is als volgt:
Reservoir ==> Pomp ==> CPU koelblok ==> Radiator ==> Reservoir
Ik heb 13 mm slangen (buitenmaat) en 10 mm binnenmaat.
Ik zit nu te denken aan weer de zelfde pomp te kopen namenlijk:
http://www.freezinghardwa...3911/Hydor_Seltz_L30.html
Nu je dit enorme verhaal hebt zitten lezen vraag je je af, wat wil hij nu vragen??? nu, dit:
- Heb ik wel een 1200 liter/uur pomp nodig voor deze setup?
- Zo Nee, wat is een alternatieve pomp die in het zelfde prijs segment valt. (30euro)
- Als ik geen 1200 liter/uur nodig heb, heeft dit eigenlijk negatieve invloed op koelprestaties?
- Ik heb nu een 220 volt pomp via een aparte stroom kabel, dit werkt prima, een 12 volt pomp op je voeding, wat is hier het voordeel van behalve dat ik die kabel niet meer hebt?
Coding 4 Fun!