Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.WMV en .MKV worden als map gezien i.p.v. als bestand

Pagina: 1
Acties:

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 21:09
Hallo,

Ik heb onlangs mijn nieuwe AsRock ION 330 ingericht met Windows 7 RTM en wat andere toeters en bellen. Ik heb hem aangesloten via HDMI op mijn LCD TV en het afspelen van HD films via Windows Media Player Classic Home Cinema gaat bijzonder goed.

Een aantal films die ik had gedownload, stonden op mijn externe LAN/USB harddisk. Streamen vanaf die harddisk is geen optie want dat trekt mijn netwerk nauwelijks (PowerLAN), dus had ik de externe disk via USB aangesloten op mijn AsRock om die films snel te kopiëren.
Ik weet niet of het door het kopiëren komt of door iets wat ik erna heb gedaan, maar het valt mij nu op dat van twee van de gekopieerde films de bestandsextensie verkeerd wordt geïnterpreteerd door Windows:
zowel één .wmv bestand als één .mkv bestand wordt nu gezien als map in plaats van als bestand!? Als ik de "map" open, zie ik in het geval van de .wmv een bestand "1" en "2" en in het geval van de .mkv zie ik een bestand "1", "2" en "3", in beide gevallen zonder extensie.

Ik denk dat het gaat om de losse audio- en video onderdelen die samen in de "container" horen te zitten.
Ik kan met WMP Classic alleen het "1" bestand in beide gevallen afspelen, maar hij kapt er dan ergens halverwege mee...De "map" afspelen lukt niet en bij het openen van de bestanden "2" en "3" zegt hij dat het bestand niet gerenderd kan worden.

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat Windows die .wmv en .mkv ineens niet meer als bestand maar als map ziet? En heeft iemand wellicht een idee wat ik kan proberen om dit op te lossen, behalve dan proberen om de films opnieuw te downloaden?

BTW: de overige .mkv en .wmv bestanden ziet Windows wel als bestand en worden ook zonder problemen afgespeeld.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 22:14
Je usb disk is niet ntfs maar fat32 geformatteerd en kan dus niet zulke grote files aan. Helaas krijg je van een file copy in windows een waarschuwing, maar met ftp-en niet. De ftp gaat vrolijk door maar aan het eind laat windows de bestanden opeens als mappen zien. Heb het al eens eerder gezien, die files zijn nu corrupt denk ik...

[ Voor 20% gewijzigd door CopyCatz op 04-10-2009 00:24 ]

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 21:09
Sow, snelle reactie :)
CopyCatz schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:22:
Je usb disk is niet ntfs maar fat32 geformatteerd en kan dus niet zulke grote files aan.
Die disk is inderdaad FAT32 geformatteerd. Hij kan ook NTFS geformatteerd worden, maar dan is hij niet meer via het netwerk benaderbaar en daar had ik hem juist voor gekocht.
Kwam helaas pas achter die beperking nadat ik hem had gekocht.
Helaas krijg je van een file copy in windows een waarschuwing, maar met ftp-en niet. De ftp gaat vrolijk door maar aan het eind laat windows de bestanden opeens als mappen zien.
Maar ik heb geen FTP gebruikt om ze te kopiëren. Ik heb ze óf rechtstreeks van de externe disk gekopieerd via USB óf via het netwerk overgeheveld. Ik gebruik voor dit soort interne kopieeracties eigenlijk nooit FTP.
Heb het al eens eerder gezien, die files zijn nu corrupt denk ik...
Damn, daar was ik al bang voor.
Dan maar kijken of ze nog te downloaden zijn.