Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:41
Hey,

Ik heb hier een Antec Three Hunderd staan maar ik vind de fan's te veel lawaai maken, dus wil ik er een mooie fanmate bij kopen zodat ik de fan's miss zelfs helemaal uit kan zetten of een ervan.
Alleen nu zitten de twee standaard fantilators met een "molex" aangesloten.. zijn er speciale fanmates voor of moet ik een omvormer hebben voor de Molex naar 3 pins connector? :?

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De fanmates waar je op doelt zijn van Zalman. Een fancontroller heeft vrijwel altijd alleen 4pins PWM of 3pins fan aansluitingen.

Je zegt dat de fans teveel herrie maken, vervang die door stillere exemplaren en dat scheelt weer in de kosten voor een fancontroller :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boven en achter zitten TriCool fans op de Three Hundred. Die kan je op Low, Medium en High zetten. Waarschijnlijk staan ze nu op Medium of High.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

^^Met tjboschl.
Dat kleine zwarte blokje wat aan een draadje aan de fans bungelt kan je ze langzamer mee zetten.

Verder zou ik een fancontroller afraden. Alleen maar meer kabeltroep.
Je kan imho beter een set stille fans kopen, zoals Noctua of Papst fans.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:26:
Boven en achter zitten TriCool fans op de Three Hundred. Die kan je op Low, Medium en High zetten. Waarschijnlijk staan ze nu op Medium of High.
Tnx, maar wist ik al ;) Staan al op low.. nogsteeds :X
Kan je anders die molex naar 3 pins op me moederboardje zodat ik ze toch kan controllen ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:05

Zenix

BOE!

McKaamos schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:28:
^^Met tjboschl.
Dat kleine zwarte blokje wat aan een draadje aan de fans bungelt kan je ze langzamer mee zetten.

Verder zou ik een fancontroller afraden. Alleen maar meer kabeltroep.
Je kan imho beter een set stille fans kopen, zoals Noctua of Papst fans.
Nou, die stille fans kan je wel mooi uitdoen met een goeie fancontroller als je niet alle fans nodig hebt.
En 'Stille' fans zijn stil, maar je kan ze nog stiller krijgen door fancontroller. Fancontroller kabels kunnen allemaal mooi achter het mobo tray. Fan kabels zijn ook erg dun, dus zie geen probleem.
tokko1 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:08:
Hey,

Ik heb hier een Antec Three Hunderd staan maar ik vind de fan's te veel lawaai maken, dus wil ik er een mooie fanmate bij kopen zodat ik de fan's miss zelfs helemaal uit kan zetten of een ervan.
Alleen nu zitten de twee standaard fantilators met een "molex" aangesloten.. zijn er speciale fanmates voor of moet ik een omvormer hebben voor de Molex naar 3 pins connector? :?

Thanks,
En ja er zijn volgens mij wel kabels van 4pins molex naar 3pin. Maar je kan ook zelf 3pin connectors eraan maken dat is wat goedkoper. Je kan natuurlijk ook kabels gaan verbinden met kroonsteentjes ertussen en geen connectors tussen.. Maar dat is niet zo netjes.
tokko1 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:55:
[...]

Tnx, maar wist ik al ;) Staan al op low.. nogsteeds :X
Kan je anders die molex naar 3 pins op me moederboardje zodat ik ze toch kan controllen ofz?
Je kan ze wel aansluiten op het mobo, maar ik weet niet of je ze kan controllen. Dacht het niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Zenix op 04-10-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Ik ga voor een nzxt sentry 2, in mijn antec300. Maar ik heb wel 5x120fans
Pagina: 1