Toon posts:

Waar kopen tweakers in de regio Utrecht hun stuff?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onderwerp spreekt van zelf of nie?

/me moet binnenkort een nieuw pc'tje kopen, maar wee nog niet waar en willen weten waar anderen dat doen. Heb trouwens liever geen mailorder omdat ik mensen in hun gezicht wil kunnen gaan schreeuwen als er iets mis is: geeft me voldoening.

edit:
en Nee ik heb het niet over van dat witte poeder maar over de grootste groeiend verslaving terwereld computers

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 22:16

Floor-is

5.2

Ik weet in Utrecht de volgende winkels:
Dynabyte (ja het is een winkel, verder niks)
Vobis (zelfde verhaal)
Memo
PCParadigit
Computerland
Accell Automatisering (goedkoopste uit het rijtje, en mijns inziens de bese service.)

Dan heb je natuurlijk nog StaffHorst (zou ik niet doen) of V&D zou ik ook niet doen. Euh Dixons, zo'n 2e handswinkeltje op de voorstraat... Dat was het wel zo'n beetje denk ik.

Lijkt mij duidelijk: Ik haal mijn spulletjes bij Accell, sommige bestel ik op het web, andere krijg/regel ik via groothandels en importeurs...

Bericht hierboven

Verwijderd

Waar zit dat accell???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 18:49 schreef Wappy het volgende:
Waar zit dat accell???
Oude gracht 259 dus.
Kijk in de shopsuvey zou ik zeggen

Verwijderd

Accell en computerland zijn de goedkoopsten met kwalitatief goed spul.

Dynabyte/vobis etc is natuurlijk alleen maar een optie voor de gemiddelde home user die wil internetten en typen.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met die budget pc shop op de voorstraat?

Ik heb eens naar binnen staan kijken voor hun 2e hands prijzen, maar het was allemaal super duur (bijna nieuwprijs!).

Mij lijkt het niks eerlijk gezegd...

Rob

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Tja, regio Utrecht is een beetje ruim begrip. Voorts mis ik of jij:
1) zelf voldoende deskundig bent om te bepalen wat echt goed is en derhalve rustig voor de prijs naar een dozen schuiver gaat
of
2) dat je het toch wel meer dan plezierig vindt om kwalitatief en betrouwbaar deskundig advies te krijgen met als gevolg een veelal daarop afgestemd prijskaartje.

Zelf laveer ik qua hardware kennis een beetje tussen beiden. Weet ik zeker wat ik wil, dan vind ik de mensen van Reni Systems in Alphen a/d Rijn perfecte lui met scherpe prijzen en - en dat meen ik 100% oprecht - een puike after sales.
Voor advies werk is All Vision in Woerden mijn tip. Rustige lui die tenminste weten waar ze over praten. Duidelijk is te merken dat ze (oorspronkelijk?) hun business primair op de (onderkant van de) zakelijke markt richten. Geen snelle babbelaars die effe snel willen scoren, maar mensen die willen werken aan een langdurige relatie met hun aspirant kopers. Dat ze daarnaast meestal een paar procentjes duurder zijn neem ik dan voor lief. Leven en laten leven, nietwaar?

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

Topicstarter
Regio utrecht is voor mij alles dat op hooguit driekwartier rijden uit bilthoven (niet lachen jullie) ligt.

Wat mijn kennis betreft. wat genoeg om de babbelaars bij sommige winkels (bv. paradigit) uit te lachen. Maar laat toch liever mijn PC's in elkaar zetten. Als er iets fout is kan ik dan tenminste iemand anders de schuld geven.
Goeie service als er iets fout is wordt vooral op prijs gesteld en niet van dat elle lange gezeur over dingen die fout zijn. (zoals bv ooit een verkoper bij CTW de ons de schuld ging geven dat in een nieuwe PC van hun een tweede handse/gebruikte/kapotte cdrom-speler in een gloed nieuw PC zat.)

Verwijderd

Topicstarter
Waar zit dat accell???
Zoals ik eerder al zij oude gracht 259.
Dat is dus ongeveer tegen over de joker.(voor de Roleplayers onder ons)
Als je van af het vredeburg komt is het min 5 a 10 lopen voorbij het stadhuis/openbare bibliotheek.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 03 maart 2001 21:31 schreef roba het volgende:
Voor advies werk is All Vision in Woerden mijn tip. Rustige lui die tenminste weten waar ze over praten. Duidelijk is te merken dat ze (oorspronkelijk?) hun business primair op de (onderkant van de) zakelijke markt richten. Geen snelle babbelaars die effe snel willen scoren, maar mensen die willen werken aan een langdurige relatie met hun aspirant kopers. Dat ze daarnaast meestal een paar procentjes duurder zijn neem ik dan voor lief. Leven en laten leven, nietwaar?
Ag allvision is een leuke goede zaak tevens goed in gericht het is beter dan www.Verweij-computers.nl

Hun bouwen een pc op uit alleen goedkoop spul
die kasten die ze bij een systeem leveren echt waardeloos lijkt wel blik maar volgens mij is het nog goedkoper dan blik

tevens verkopen ze daar AMD systemen maar verkopen geen coolers en geen koelpasta casefan's

ze hebben er bijna niks maar heb gelukkig
ben ik allvision ook tegen gekomen zit er bij 100 meter van vandaan en tevens de service van all vision is zelfs zo goed dat er vaak genoeg mensen van Verweij naar all vision komen omdat ze het bij verweij niet meer weten....

Voor mij nooit verweij.

Dan maar 100 piek meer en AA kwaliteit en goede service....

Verweij is om van te :r:r:r:r:r:r:r
Allvision ;);););););););););)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik heb al heel veel zaken gehad. Zowel hier in mijn eigen kleine durp als in Utrecht. Op computerland na is het veelal bagger. Kleine zaakjes waar je afgezet wordt bij het leven door lui die nauwelijks weten hoe zo'n ding aan moet.

Sinds anderhalf jaar bestel ik alles via internet, meestal bij Informatique of Mycom. Informatique heeft een enorm assortiment voor redelijk scherpe prijzen. Het bezorgen kost erg weinig en je kan lekker thuis blijven. Scheelt je tijd/benzine/ergernis.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Waar zit dat accell???
http://www.accell.nl

• wolffman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 09:55

wolffman

....

is fascom al genoemd? die zitten op de burg reigerstraat. ze zijn niet de goedkoopste (ook niet de duurste) en weten waar ze het over hebben.

computerland heeft vaak veel niet in huis, en de mensen in de winkel lijken ontsnapt te zijn uit het pieterbaancentrum (echte contactgestoorde nerds) en ze weten er ook nog eens niet al te veel van. :r

Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:22
Op maandag 05 maart 2001 13:41 schreef wolffman het volgende:
computerland heeft vaak veel niet in huis, en de mensen in de winkel lijken ontsnapt te zijn uit het pieterbaancentrum (echte contactgestoorde nerds) en ze weten er ook nog eens niet al te veel van. :r
Allemaal van die kleine jochies in die winkel. Te jong om serieus te nemen.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op zaterdag 03 maart 2001 19:32 schreef RopStop het volgende:
Heeft iemand ervaring met die budget pc shop op de voorstraat?

Ik heb eens naar binnen staan kijken voor hun 2e hands prijzen, maar het was allemaal super duur (bijna nieuwprijs!).

Mij lijkt het niks eerlijk gezegd...

Rob
ABSOLUUT NIET HEENGAAN! Dit zijn echt afzetters! Ze verkopen computers onder het motto "we doen voor digibete studenten alsof we goedkoop zijn, speciaal voor hun beperkte budgetjes" en dan verkopen ze dus een 486 voor 500 gulden (of meer). Pretty sick dus :'(

Ook redelijke zaak: Memo (ook in de Voorstraat). In het algemeen duur, op hun netwerkhardware na (switches, hubs, nic's, pccard-nic's: allemaal echt goedkoop)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op maandag 05 maart 2001 20:07 schreef MrTinux het volgende:

[..]

ABSOLUUT NIET HEENGAAN! Dit zijn echt afzetters! Ze verkopen computers onder het motto "we doen voor digibete studenten alsof we goedkoop zijn, speciaal voor hun beperkte budgetjes" en dan verkopen ze dus een 486 voor 500 gulden (of meer). Pretty sick dus :'(

Ook redelijke zaak: Memo (ook in de Voorstraat). In het algemeen duur, op hun netwerkhardware na (switches, hubs, nic's, pccard-nic's: allemaal echt goedkoop)
Ik kom af en toe nog wel eens hier binnen, maar inderdaad niet voor zaken als harde schijven, videokaarten, modems of dat soort troep, wel voor dingen als floppy DD, voeding, koelpasta, 486 koelers, kabeltjes e.d.
Ze zijn duur, maar ze hebben wel dingen in hun assortiment die verder in Utrecht moeilijk te krijgen zijn. Maar hoe newbee je ook bent, je koopt niet snel een 15gig 5400 RPM HD voor 450,- nowadays toch?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op maandag 05 maart 2001 13:41 schreef wolffman het volgende:
:D

Verwijderd

Paradigit!

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Albert Heijn!!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Gistron! (Postorder) http://www.gistron.com/

Maar ben zeker ook niet ontevreden over Paradigit: http://www.paradigit.nl/

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

ZEKERZ NIET COMPUTER-LAND ze hebben nix in voorraad
en bestellen doet jaren en dr staan allemaal CORKS achter de balie

Verwijderd

de pest bij paradigit is als er iets mis is...

dan zit je boven op dat schavot uuuuren te wachten omdat ze eerst even willen testen of iets echt stuk is...
en als je ook nog eens met een man of 6 zit te w8ten,
:r

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 22:10
Computerland is anders wel goed voor de prijzen hoor! Voor cpu's en hd's mijn 1e keuze. Verder Accel voor het geheugen. Daar moet je zeggen dat je hun prijzen op tweakers hebt gezien en als je iets wilt dat bij hun te duur is, zeg je gewoon dat je het in de pricewatch voor veel minder hebt gezien, dan gaan ze even rekenen en heb je zo een flinke korting aan je broek. Verder natuurlijk de HCC, maar die is niet zo vaak open :( Meestal als ik erlangs ga is er niemand, alleen in november zijn ze open, maar dan hebben ze wel veel spullen tegen dumpprijzen :9

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op maandag 15 oktober 2001 13:36 schreef EviLED het volgende:
ZEKERZ NIET COMPUTER-LAND ze hebben nix in voorraad
en bestellen doet jaren en dr staan allemaal CORKS achter de balie
Ik weet niet wanneer jij er was, maar mijn computer komt daar ook vandaan en ik werdt steeds geholpen door iemand die duidelijk wist waar hij het over had. Ze hebben trouwens altijd hetgene wat ik wil op voorraad, toeval?? Ik ben er tevreden over computer land.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Op maandag 15 oktober 2001 13:43 schreef spok9 het volgende:

Ik weet niet wanneer jij er was, maar mijn computer komt daar ook vandaan en ik werdt steeds geholpen door iemand die duidelijk wist waar hij het over had. Ze hebben trouwens altijd hetgene wat ik wil op voorraad, toeval?? Ik ben er tevreden over computer land.
Op maandag 15 oktober 2001 11:55 schreef joostb het volgende:
ABSOLUUT NIET HEENGAAN! Dit zijn echt afzetters! Ze verkopen computers onder het motto "we doen voor digibete studenten alsof we goedkoop zijn, speciaal voor hun beperkte budgetjes" en dan verkopen ze dus een 486 voor 500 gulden (of meer).
:o

Verwijderd

3/4 uur rijden vanaf Bilthoven ja !
Die hou ik ook aan, maar dat komt omdat ik er ook
rond loop in dat gehucht.

Overigens hebben we fascom ook nog

www.fascom.nl in Utreg

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Binnenkort toch de HCC-Dagen in de jaarbeurs te Utrecht !?
Pagina: 1