Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp gevraagd bij keuze Internet/Digitale tv provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zal me even voor stellen aangezien ik net nieuw ben op dit forum.
Mijn naam is Thomas ben 23 woonachtig in Haarlem.

Ik heb een aantal maanden terug een huis gekocht, deze bewoon ik sinds vrijdag 2 Oktober 2009.
Had van tevoren veel geinformeerd over mogelijk heden qua interne/digitale tv.
UPC moest en zou het worden, veel negatieve reacties over digitenne/schotel tv.

Ik ging vrijdag naar de UPC winkel in Haarlem, om de boel aan te vragen en te installeren.
Na mijn adres en huisnummer genoemd te hebben, gaf de meneer achter de balie mij een nare mededeling.

UPC is niet mogeijk op uw adres!!!
Dit omdat er 1 hoofdkabel (groene) binnen komt in de meter kast. Deze vervolgens verdeeld wordt over de (3) appartementen. Ik vervolgens in zak en as naar huis gelopen.

Al thuis wordt er aan gebeld, staat er een TNT bezorger met een installatie pakket van UPC onder z'n arm in de deur opening. "ik heb een pakketje voor de bewoners van 105D (appartement onder mij).

Vol verbazing neem ik het pakketje voor de beneden buurman in ontvangst.

Om een langverhaal kort te maken...

Wat is er nu wel en niet mogelijk voor mij in mijn situatie?

Ik beschik over een telefoon aansluiting..

Vriendelijke Groet

Thomas

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Op internetten.nl kun je aan de hand van een postcode check bekijken uit welke abonnementen je kunt kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
JBS schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:20:
Op internetten.nl kun je aan de hand van een postcode check bekijken uit welke abonnementen je kunt kiezen.
Daar staat UPC ook tussen, dus dat is volgens mij niet echt betrouwbaar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het probleem mbt dingen via de kabel krijgen is niet je postcode, het is het feit dat je geen hoofdaansluiting hebt in jouw (deel)appartement :o

Bij een koopwoning is dat trouwens erg ongebruikelijk, dus zou je eens navraag kunnen gaan doen bij degene van wie je het gekocht heeft. Dit klinkt als beun-de-haas die een herenhuis gekocht heeft, zo goedkoop mogelijk (zonder na te denken over infra zoals coax) de boel in drieen gesplitst heeft en dat dan weer doorverkocht heeft.

Als hij je hiervan op de hoogte gebracht heeft bij verkoop heb je geen poot om op te staan en moet je zelf een coaxaansluiting laten aanleggen (=vrij duur). Heeft hij aangegeven dat je een volwaardig coaxaansluiting had, dan zou je het op hem kunnen proberen te verhalen.

Oslik blyat! Oslik!

• Robinski
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

dion_b schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:08:
Het probleem mbt dingen via de kabel krijgen is niet je postcode, het is het feit dat je geen hoofdaansluiting hebt in jouw (deel)appartement :o

Bij een koopwoning is dat trouwens erg ongebruikelijk, dus zou je eens navraag kunnen gaan doen bij degene van wie je het gekocht heeft. Dit klinkt als beun-de-haas die een herenhuis gekocht heeft, zo goedkoop mogelijk (zonder na te denken over infra zoals coax) de boel in drieen gesplitst heeft en dat dan weer doorverkocht heeft.

Als hij je hiervan op de hoogte gebracht heeft bij verkoop heb je geen poot om op te staan en moet je zelf een coaxaansluiting laten aanleggen (=vrij duur). Heeft hij aangegeven dat je een volwaardig coaxaansluiting had, dan zou je het op hem kunnen proberen te verhalen.
Je zou toch mogen aannemen dat als je een huis koopt en daar een kabel aansluiting in zit (zoals dat dus ook zo is), dat dit een volwaardige aansluiting is. Mits dit dus anders in de koop overeenkomst staat.

Overigens is het technisch gezien totaal geen probleem om meerdere settop boxen en/of modems op een kabel aansluiting aan te sluiten, echter is het facturering syteem van de kabel boer (UPC) soms hier niet op ingesteld. Daarnaast vraag ik me overigens ook af, of je dus wel een eigen telefoon aansluiting hebt als ik dit zo hoor, want dan heb je dus straks kan dat je ook geen ADSL kunt krijgen omdat andere buren dit al hebben.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of het technisch kan hangt met name af van hoe het gesplitst is en hoe de signaalniveaux zijn op de wandcontactdozen in de verschillende appartementen. In het ergste geval gaat het om rijgdozen, is het downstreamsignaal bagger en komt er geen retoursignaal door. In het beste geval is het allemaal deugdelijk gedaan en mis je een paar dB signaal, maar heb je nog steeds genoeg rek.

Groter probleem is dat de provider alleen het signaal tot de overnamepunt kan garanderen, en dat is in dit geval niet binnen jouw appartement. Je zit dus met een stuk van derden ertussen, waar de kabelaar niet garant voor kan staan en jij ook niets mee kunt. Ik snap best dat ze daarover dus geen (retour)signaalgevoelige producten willen leveren.

En idd, check ook even of je een eigen ISRA-punt hebt in je eigen appartement, of dat degene die het appartement splitste daar ook al iets vaags mee uitgehaald heeft (bijv ISRA in meterkast benedenwoning, doorgelust naar jouw appartement). Bij ADSL is alle gekloot na de ISRA niet alleen relevant voor stabiliteit van de verbinding maar kost het je doodleuk snelheid. Als ik hier een ADSL-modem op de ISRA aansluit haal ik 12Mb/s, sluit ik hem op contactdoos in woonkamer aan, zo'n 10m kabel zonder andere splitsingen verderop, dan haal ik 8Mb/s

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele en snelle reacties.

Ik ga contact op nemen met UPC om naar de mogelijk heden te vragen. Het is inderdaad een beunhaas geweest die hier bezig is geweest. de 3 appartementen waren allemaal huur. vandaar de gesplitste hoofdkabel. Ik ben de enige van de 3 die het appartement gekocht heeft.

Wat het ISRA punt betreft, er komt een "hoofdkabel" binnen naar de "ptt box" in de meter kast van uit daar worden de kabels verdeeld over de appartementen. Ik weet dat de vorigge bewoners ook ADSL hadden dus dat moet wel goed gaan. Maar het liefst zou ik internet en digitale tv van UPC afnemen.

Als dat teveel gaat kosten of simpel weg niet mogelijk is, overweeg ik digitenne. Evt met buiten antenne aan gezien hier nogal veel scooters/brommers/autos door de straat heen rijden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Alvast bedankt

Gr. Thomas

Verwijderd

Je kunt een hoofdaansluiting voor je eigen huis laten aanleggen door UPC.
Bij Ziggo kost dat 160 euro, dus dat zal bij UPC ook wel zoiets kosten.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:20:
Je kunt een hoofdaansluiting voor je eigen huis laten aanleggen door UPC.
Bij Ziggo kost dat 160 euro, dus dat zal bij UPC ook wel zoiets kosten.
Je kunt ook gewoon een schotel nemen. Digitenne is inderdaad niet fantastisch (lees: bagger) maar een schotel heeft over het algemeen betere beeldkwaliteit dan UPC of Ziggo. Ook het HD aanbod is een stuk groter (mits je een schotel neemt met meerdere koppen). Waarom je verhalen hoort dat een schotel slecht zou zijn is me dan ook niet duidelijk :)

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

denan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:34:
[...]

Je kunt ook gewoon een schotel nemen. Digitenne is inderdaad niet fantastisch (lees: bagger) maar een schotel heeft over het algemeen betere beeldkwaliteit dan UPC of Ziggo. Ook het HD aanbod is een stuk groter (mits je een schotel neemt met meerdere koppen). Waarom je verhalen hoort dat een schotel slecht zou zijn is me dan ook niet duidelijk :)
Mocht je toch Schotel willen overwegen (en ADSL kunnen krijgen), zou je eens naar Online kunnen kijken.
Die hebben een totaal pakket van ADSL en Schotel (HD) TV.

Overigens... omdat je je TV aansluting deelt, werkt je analoge TV momenteel dus gewoon (zonder abbo)?
Dan kun je ook overwegen nog even zonder Digitaal/HD te doen en ADSL nemen.
Eventueel stap je dan volgend jaar over op VDSL (tegen die tijd vast beschikbaar), en kun je via daar Digitaal/HD kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Robinski op 05-10-2009 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Even een update van de situatie.
Heb met UPC gebeld. De situatie uit gelegd, ze sturen iemand langs om te kijken wat mogelijk is. En wat het eventueel gaat kosten. Geheel vrijblijvend!

Ik had wat informatie op gedaan over digitale tv via de schotel (canal digitaal) daar kwamen een hoop slechte resenties naar voren. Hoofdzakelijk over slechte helpdesk,ontvangst en op zeggen.

Als de kosten voor het aanleggen te hoog zijn, ga ik voor ADSL en dan idd voor Online. Ik kijk nu analoog (gratis) op een 37cm CRT. Perfect beeld dat moet ik wel zeggen!
Binnekort wordt dat 117cm LCD, als het beeld dan ook zo goed is als nu met de 37cm CRT ben ik dik tevreden.
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Groeten Thomas

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb vorige week maandag (5-10-2009) gebeld met de klantenservice van UPC.
Mijn verhaal verteld, aan de hand daarvan zou ik gebeld worden. Om een afspraak te maken zodat er iemand langs komt om te kijken wat er mogelijk is en wat het eventueel zou gaan kosten. Dit is jammer genoeg niet gebeurd. Ik ben NIET gebeld en er is NIEMAND langs geweest. Erg jammer!

Verkeerd begin van een "relatie"als je het mij vraagt. Daarom heb ik besloten om voor ADSL van Online tegaan. Wat digitale tv betreft neig ik meer naar Digitenne dan naar Canaldigital, dit omdat ik hier heel veel negatieve recenties over ben tegen gekomen.

Ik kwam ook berichten tegen over digitenne, dat dit "redelijk" te bekijken is tot 32''? ik wil tv gaan kijken op een 46" iemand hier ervaring mee met CI module met digitenne?

Alvast bedankt!

Gr. Thomas

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoveel " zegt nog niet zoveel. Digitenne is gewoon SD resolutie (720x576i dus) met een hoge compressie. Dat betekent veel grote kleurvlakken, zeker bij bewegende beelden. Of dat een probleem is of niet moet je zelf bepalen. Tov analoge televisie zijn de kleuren veel beter, maar de scherpte is veel slechter, en daar komt bij dat als het buiten regent (of er een brommer voorbij rijdt), het wel eens op je TV kan sneeuwen. De een vindt de fletse kleuren van analoge TV hinderlijk, de ander de compressieartefacten bij DTV (en dan specifiek de hoge compressie van Digitenne). Op een grote scherm merk je die sneller, maar dat geldt ook voor analoge ruis. Precies wanneer het hinderlijk is hangt dus af van je eigen voorkeur, hoe groot je scherm is en hoe ver je er vanaf zit.

Kabelaars gebruiken een veel hogere bitrate, satelliet ook. Dat betekent veel minder compressieartefacten zoals grote kleurvlakken. Qua kwaliteit ben je bij die twee bij DTV zonder meer beter uit. Eerlijk gezegd zou ik Digitenne alleen overwegen als satelliet en kabel geen optie zijn (te duur of niet toegestaan (satelliet) danwel verkrijgbaar (kabel)). Voordeel van kabel is dat je er ook gewoon de analoge TV bij hebt voor 2e en verdere TV, en dat er uitzending-gemist zooi te krijgen is, voordeel van satelliet is dat je *veel* meer zenders kunt ontvangen (helaas bijna allemaal zelfde pulp als regulier, maarja, ik ben geen TV kijker, dus misschien dat anderen anders denken ;) ). HD is bij beide een optie (niet bij Digitenne)

Oslik blyat! Oslik!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zoals ik had begrepen had toch al analoge TV waar je niet eens een abbonement voor kunt krijgen.
Lijkt me duidelijk dat je die gewoon kan gebruiken... toch?

Verwijderd

Topicstarter
Robinski schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:24:
Zoals ik had begrepen had toch al analoge TV waar je niet eens een abbonement voor kunt krijgen.
Lijkt me duidelijk dat je die gewoon kan gebruiken... toch?
Voorlopig blijf ik nog tv kijken op me 37cm CRT. Als ik me nieuwe 117 LCD heb, mag ik van een vriend zijn Digitenne installatie lenen met CI om te kijken hoe het beeld is. Dit vergelijk ik met Analoog (heb namelijk geen id hoe dit er uit ziet op een LCD)

Ik houd jullie op de hoogte.

Gr. Thomas
Pagina: 1