Gezocht: Laptop met 7200rpm HD, goede koeling en lowbudget

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

• peterbytevreter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-10-2025
Hallo,

Wie kan me vertellen welke laptop ik nodig heb?
een pc is maar zo sterk als zijn zwakste schakel las ik elders op deze site, meestal is dat de snelheid van de HD, daarom --> 7200 rpm gewenst
Grootste zwakte van een laptop is warmte --> dus graag eentje die het op dit vlak goed doet. Daarom ook geen AMD, maar Intel-processor gewenst.
Ik ben geen high-end user; het budget ligt liefst niet te hoog.

In het kort:
HD 7200 rpm
goed met warmte --> Intelprocessor + goede koeling.
Azerty-toetsenbord
17 inch scherm

Wat is de goedkoopste laptop/notebook die aan deze eisen voldoet? Misschien 3 goedkoopste?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:31

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pricewatch/Laptops

reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: oktober 2009

Hier even zoeken misschien?

[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 03-10-2009 20:58 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Als je die hardeschijf nou even vergeet, die valt eenvoudig te upgraden namelijk.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Welkom op Tweakers Peter. Het topic dat je gestart bent is eigenlijk tegen de afspraken in hier. Hier staat het allemaal uitgelegd:

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Kies vervolgens het goede topic uit en vergeet ook niet je budget en toepassingen te vermelden.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 03-10-2009 21:01 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

peterbytevreter schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:54:
Hallo,

Wie kan me vertellen welke laptop ik nodig heb?
een pc is maar zo sterk als zijn zwakste schakel las ik elders op deze site, meestal is dat de snelheid van de HD, daarom --> 7200 rpm gewenst
Grootste zwakte van een laptop is warmte --> dus graag eentje die het op dit vlak goed doet. Daarom ook geen AMD, maar Intel-processor gewenst.
Ik ben geen high-end user; het budget ligt liefst niet te hoog.

In het kort:
HD 7200 rpm
goed met warmte --> Intelprocessor + goede koeling.
Azerty-toetsenbord
17 inch scherm

Wat is de goedkoopste laptop/notebook die aan deze eisen voldoet? Misschien 3 goedkoopste?
Als jij je eens ging inlezen in de materie dan zou je weten dat sommige dingen die je roept werkelijk nergens op slaat. Of er ee goede warmte afgift is valt of staat bij het design van de laptop. Zo kan een AMD laptop veel koeler zijn dan een Intel. Zo zit ik hierop een Dell XPS M1330 te tikken en reken maar dat deze met Intel CPU uitgeruste laptop warm wil worden, in tegenstelling tot de laptop die ik hiervoor had met een AMD CPU. De op AMD gebasseerde laptop heb ik weggedaan omdat ik van 15" naar 13" wilde.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.