Hey iedereen,
Voor een opdracht moet ik systeem maken waarin je links (bookmarks) kan toevoegen aan bepaalde categoriën, zoeken en bekijken etc. Hierbij moet ik gebruiken maken van php en sql
Dus ik heb een database nodig, daarom heb ik in visio de ERD gemaakt. Het probleem waarmee ik zit is dat visio andere benamingen heeft voor de sql datatypen. Aangezien mijn kennis van sql alleen de basis is (queries uitvoeren vooral) weet ik niet de goede datatypen. Ik heb een poging gedaan (zie hieronder) aan de hand van google. Mijn vraag is, komt de query beneden die tabellen aanmaakt overeen met de in de plaatjes beschreven tabellen/datatypen, en klopt de relatie tussen de tabellen? (ik heb een paar verwijzende sleutels in de tabellen, zie de ERD > FK is verwijzende sleutel). Alvast bedankt
De database ERD

Tabel Admin

Tabel Bookmarks

Tabel Categories

Tabel Tags

De sql queries
Voor een opdracht moet ik systeem maken waarin je links (bookmarks) kan toevoegen aan bepaalde categoriën, zoeken en bekijken etc. Hierbij moet ik gebruiken maken van php en sql
Dus ik heb een database nodig, daarom heb ik in visio de ERD gemaakt. Het probleem waarmee ik zit is dat visio andere benamingen heeft voor de sql datatypen. Aangezien mijn kennis van sql alleen de basis is (queries uitvoeren vooral) weet ik niet de goede datatypen. Ik heb een poging gedaan (zie hieronder) aan de hand van google. Mijn vraag is, komt de query beneden die tabellen aanmaakt overeen met de in de plaatjes beschreven tabellen/datatypen, en klopt de relatie tussen de tabellen? (ik heb een paar verwijzende sleutels in de tabellen, zie de ERD > FK is verwijzende sleutel). Alvast bedankt
De database ERD

Tabel Admin

Tabel Bookmarks

Tabel Categories

Tabel Tags

De sql queries
SQL: sql.txt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| CREATE TABLE `admin` ( `admin_id` TINYINT( 3 ) UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT, `admin_naam` VARCHAR( 10 ) NOT NULL, `admin_wachtwoord` VARCHAR( 10 ) DEFAULT 0 NOT NULL, PRIMARY KEY ( `admin_id` ) )' CREATE TABLE `bookmarks` ( `bookmark_id` TINYINT( 6 ) UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT, `bookmark_link` VARCHAR( 255 ) NOT NULL, `bookmark_omschrijving` VARCHAR( 170 ) NOT NULL, `categorie` VARCHAR( 170 ) NOT NULL, PRIMARY KEY ( `bookmark_id` ) )' CREATE TABLE `tags` ( `tag_id` TINYINT( 6 ) UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT, `tag` VARCHAR( 50 ) NOT NULL, `bookmark_id` VARCHAR( 10 ) NOT NULL, PRIMARY KEY ( `tag_id` ) )' CREATE TABLE `categories` ( `categorie` VARCHAR( 20 ) UNSIGNED NOT NULL, PRIMARY KEY ( `categorie` ) )' |