Toon posts:

Videokaart wordt warmer dan 80 graden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe videokaart, namelijk de Club 3D HD4670 1GB DDR3 (CGAX-H46724I)
De kaart is passief gekoeld.

Nu speelde ik net Brothers in Arms: Hells Highway en na +_10 minuten begon het spel om de paar minuten te haperen. :/
Toen bekeek ik met het ati control panel naar de temperatuur en die bleek boven de 80 graden zijn uitgekomen.

Is dit normaal of moet ik ermee terug naar de winkel?

graag jullie reactie.

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 20:27
Zorg voor een betere airflow in je case. Wat voor case heb je?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat is precies boven de 80 graden ? Een videokaart mag best 90 graden worden zonder problemen.

Verder gaan passief en gamen niet echt goed samen. Maar check idd je airflow even. Een passieve kaart heeft gewoon voldoende airlfow nodig om koel genoeg te blijven.

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 03-10-2009 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lee245 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:09:
Zorg voor een betere airflow in je case. Wat voor case heb je?
Ik heb een asus TM-260. Misschien kan ik hem dan toch beter omruilen voor een kaart met cooler.

ps. mijn GPU wordt warmer dan 80 graden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:16:
[...]

Ik heb een asus TM-260. Misschien kan ik hem dan toch beter omruilen voor een kaart met cooler.

ps. mijn GPU wordt warmer dan 80 graden.
Hoeveel warmer ?

Er is een groot verschil tussen 85 en 125. 85 graden moet geen probleem zijn en 125 wel.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:21:
[...]

Hoeveel warmer ?

Er is een groot verschil tussen 85 en 125. 85 graden moet geen probleem zijn en 125 wel.
Hij wordt niet veel warmer, hij blijft volgens mij wel onder de 90 graden.

Verwijderd

Hey,

90 graden kan geen kwaad :) mijn videokaart wordt 123 graden en hij doet het nog steeds perfect :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:14

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:48:
Hey,

90 graden kan geen kwaad :) mijn videokaart wordt 123 graden en hij doet het nog steeds perfect :)
Boven de 100 dan wordt het toch echt te warm. Voeg een fan toe om de temp naar beneden te halen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:06:
Nu speelde ik net Brothers in Arms: Hells Highway en na +_10 minuten begon het spel om de paar minuten te haperen. :/
Toen bekeek ik met het ati control panel naar de temperatuur en die bleek boven de 80 graden zijn uitgekomen.

Is dit normaal of moet ik ermee terug naar de winkel?
Ging hij toevallig niet haperen bij een zwaarder stuk (grafisch gezien dan, meer explosies/rook whatever)? Lost het probleem zich op als je de settings verlaagt? Ik vermoed dat het haperen gewoon komt omdat het je videokaart even te zwaar werd.

80 graden is prima, er zijn weinig high-end videokaarten die ònder de 80 graden zitten onder load, en een passieve mid-range kaart mag dat dus ook wel worden ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

Ging hij toevallig niet haperen bij een zwaarder stuk (grafisch gezien dan, meer explosies/rook whatever)? Lost het probleem zich op als je de settings verlaagt? Ik vermoed dat het haperen gewoon komt omdat het je videokaart even te zwaar werd.

80 graden is prima, er zijn weinig high-end videokaarten die ònder de 80 graden zitten onder load, en een passieve mid-range kaart mag dat dus ook wel worden ;)
Het was inderdaad een zwaarder stuk, misschien moet ik inderdaad de settings maar iets naar beneden doen dan.

Voor 3 euro meer heb ik de kaart ingeruild tegen een Gigabyte 4670 met zalman ALCU cooler.
Nu loopt het als een trein en komt de temperatuur op non-stressed uit op 35 graden en stressed uit op +_ 60 graden.

Kortom, probleem opgelost.
Bedankt voor jullie reacties, thread kan op slot. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 10:01 ]

Pagina: 1