Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 13:43
Voor de hobby maak ik websites voor andere mensen (merendeel bekende). Tot nu toe aan altijd voor een paar repen chocola en zo af en toe eens een kado'tje en een kleine vergoeding (ja knettergek als je meer dan 50 uur aan een website hebt gewerkt :P). Echter wil ik hiervan af en wil ik toch overstappen op het vragen van geld.

De vraag is...wat voor prijs kan ik hanteren? Ik moet nu een website bouwen voor een zus van een vriend van mij, ben ik gewoon bevriend mee. Stuk of 15 pagina's met CMS zodat ze thuis eenvoudig de inhoud kan bewerken met Adobe contribute. Voor de rest geen fratsen. Enkel nog wat foto's en natuurlijk het gehele design (vrij simpel). Wat is een beetje reëel om te vragen? Per uur vind ik moeilijk omdat ik tussen de bedrijven door ermee bezig ben (msnen, internetten, etc). Ik zat meer aan een totaalbedrag te denken. Maar aan wat voor bedrag? Op internet word ik niet veel wijzer.

Dus: jullie als hobby-site bouwers, wat vragen jullie meestal voor een website (CMS, 15pagina's, design, fotos) die je voor een vrij goede bekende moet maken? Wat is reëel?

Hoi

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Het hangt van veel af, moet je er kunnen van leven of niet? Ik kan lage prijzen vragen omdat ik student ben en thuis woon dus geen extra kosten heb. Ik vraag dan ongeveer voor dit een 200 tot maximum € 500, afhankelijk van de moeilijkheid.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Het hangt geheel van het feit af wat de gek er voor geeft. Als het allemaal bijklusjes zijn en je geen bedrijf voert kun je het per situatie inschatten. Iemand met een grote portomonnee: goed laten betalen, bevriend iemand met weinig geld: flinke korting geven.
En het gaat er ook om waar jij tevreden mee bent: wil jij 200 euro voor 200 uur werk en je bent tevreden, dan is het prima. Maar als je minimaal 200 wil voor 10 uur werk dan moet je dat vragen. Zolang het dus nog bijklussen zijn kun je eigenlijk doen wat je wil.

Later, als je dit serieuzer oppakt ga je een 'vast' prijsmodel opstellen waar veel minder bandbreedte in zit qua korting. Kunnen mensen je dan niet betalen dan moeten ze iemand anders zoeken. Je 'speelt' dan net zo lang met je prijzen tot je weet wat normaal en gemiddeld is om te vragen, dus: waarbij niet al te veel klanten nee zeggen.

Hoe meer je afhankelijk bent van het geld, hoe zakelijker je het moet aanpakken.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 21:34

Mach

[END]Avengers

Misschien dat je ook kan laten meewegen wat zij met de site gaat doen. Gaat zij de site prive gebruiken of zakelijk? In dat laatste geval zou ik, ondanks dat het een bekende is, meer vragen dan in het eerste geval.

DUGG

• Atheist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
>jullie als hobby-site bouwers, wat vragen jullie meestal voor een website
0 EUR, anders is het zwart-werk en belastingsontduiking

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Wanneer je geen BTW rekent, en het ontvangen bedrag gewoon opgeeft bij de belastingdienst (box 1, 'Opbrengsten uit overige werkzaamheden') dan is er helemaal niets 'zwarts' aan.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Neem eens contact op met Jism, die heeft er wel wat ervaring mee.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
2 keer de helft :+

serieus: ergens tussen 1 en 150 euro per uur ex. BTW. De prijs die je vraagt hoort imo samen te vallen met de kwaliteit die je levert. Iedereen die ik ken die zelf websites maakt en die geen collega is van me (oftewel: het zijn geen professionals) maakt alleen maar prutswerk wat misschien, voor de moeite, die 1 euro per uur waard is. De vraag is dus waar jij jezelf wil inschalen.

Zelf vraag ik 50 euro per uur ex BTW. Via m'n baas zou dat meer dan t dubbele zijn.

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 13:43
mmm oke bedankt voor de tips. Ik hoef er niet van te leven en het is inderdaad een website voor commerciële doeleinden. Ik had zelf 100e - 200e ingedachte dus dan zit ik redelijk goed voor mijn doen.

Hoi

Pagina: 1