Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb zojuist een NAS Synology zonder HDD gekregen. Maandag koop ik een HDD.

Nu heb ik hem thuis even op het netwerk aangesloten, met de Assistent tool ziet ie het apparaat ook, maar op het moment dat ik hem wel benaderen via url:5000 of via de tool , verschijnt de melding:

Uw Synology server heeft geen sofwtare geïnstalleerd. Hij vraagt dan om het installatiebestand en ik kan kiezen : one click setup of stap-voor-stap setup.

Nu heb ik ik op de site gezocht naar de software , firmware patch gevonden, maar zonder HDD vraag ik mij af waar gaat ie dit heen schrijven? De file is namelijk 76mb.
Bij het aanzetten begon ie wel even te piepen, volgens de handleiding is hij dus gereset.

Moet ik de patch installeren zonder harddisk? (onmogelijk?) of is het apparaat alleen maar toegankelijk nadat je de setup hebt gedraaid met de harddisk erin? (m.a.w. op de hdd wordt het nodige geinstalleerd om hem te kunnen benaderen)

Groet en dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:06
De software word op de harddisk geinstalleerd en het NAS is zonder harddisk dus onbruikbaar (eigen ervaring; ook een 106e) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet ik genoeg ! Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, stap 2, de schijf plaatsen.

Heb hier een 250GB en een 500GB liggen. Beiden Seagate Sata II.
Zodra ik deze erin plaats, spinnen de schijven niet op, de Assistant tool geeft ook geen harddisk aan. De schijven werken 100%, getest in een systeem.

Stop ik hier een oude schijfje van 160GB in, spint hij wel op, zonder problemen.
Is dit een bekend probleem? Volgens degene van wie ik heb hem werkte hij bij hem met verschillende schijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stom, ik kon die lijst namelijk niet vinden, verkeerd gekeken denk ik sorry
Bedankt

EDIT: Heb ik toch nog een vraag. Kan het zo zijn dat op het moment dat je een harddisk inplugt die niet op de supported list staat, dat de schijf uberhaupt niet opspint?

EDIT2: zelfs met een supported disk van de lijst werkt ie niet......
Overigens brandt het lampje van de adapter wel, maar warm wordt ie niet?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 20:53 ]

Pagina: 1