Internetproblemen na WLM update

Pagina: 1
Acties:

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-02 10:44
Ik krijg geen verbinding meer met het internet op mijn pc nadat ik de laatste Windows Live Messenger update heb uitgevoerd op 2 oktober 2009. De status geeft ''Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'' aan.
Ik heb Winsockxpfix geprobeerd zonder resultaat en ook herstellen werkt niet. Googlen leverde mij ook niks behulpzaams op.
Op mijn andere pc en laptop doet internet het gewoon wel.

Iemand enig idee?

BVD

PSN ID: Beest41

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Controleer de instellingen van Internet Explorer:

Tools>Internet Options>Connections>button LAN settings> daar alles uit, of alleen automatically detect settings selecteren.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 19:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Check je firewall eens..

En crossposten hebben we liever niet: SCARfaceE in "Het Windows Live Topic"

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• SCARfaceE
Het spijt me van de crosspost, ik heb echt internet nodig op die pc en daar kreeg ik maar geen reacties.

De intellingen bij Internet Explorer kloppen en aan de firewall ligt het niet voor zover ik weet

• Yippie
De snelste manier is System Restore gebruiken om naar een datum voor 2 Oct te gaan, en voorlopig niet te updaten.... en gelijk een goede les om te leren backups te maken. Kan nooit teveel gezegd worden, dat blijkt wel dagelijks.

Overigens wordt je ook beter/sneller geholpen als je het probleem en alle relevante informatie in je startpost meeneemt.

Wat we o.a. missen:

- welke versie van WLM
- welk OS gebruik je
- heb je beveilingssoftware, zo ja, is deze correct ingesteld
- kan je controleren of de poorten die WLM gebruikt ook open staan.

Wat je verder kan proberen, verwijder de WLM, start de computer opnieuw op, installeer opnieuw WLM vanaf de MS website.

[ Voor 50% gewijzigd door Yippie op 03-10-2009 20:30 ]

• SCARfaceE
Systeemherstel al geprobeerd maar ik krijg nog steeds geen verbinding.

Edit: De WLM versie weet ik niet, mijn broer heeft het verwijderd dus ik kan het niet controleren.
Ik gebruik Windows XP SP3
McAfee heeft mij nog nooit problemen gegeven en deed het correct voor de update.
WLM opnieuw installeren kan niet omdat ik helemaal geen internet heb op die pc

McAfee Securitycenter wilt ook niet opstarten waardoor ik mn firewall instellingen niet kan controleren. Ik begin steeds meer geirriteerd te raken.

[ Voor 85% gewijzigd door SCARfaceE op 03-10-2009 20:49 ]

• SCARfaceE
Heeft er iemand enig idee, help me aub.

Ik heb inmiddels ipconfig/renew geprobeerd maar die geeft aan dat er geen contact is met de DHCP-server.
De automatisch gegenereerde IP begint met 169.x.x.x (dat zou 192.x.x.x moeten zijn toch?)

Ik maak gebruik van een Thompson modem van UPC die is aangesloten op een Linksys router.

• Yippie
Als je een 169.xx IP krijgt, is er dus iets mis met de werking van je netwerkkaart, of je DHCP server.
Aangezien andere computers/laptops aangesloten op de zelfde modem/router wel werkt, en deze als DHCP server fungeert, kan je uitsluiten dat het daar aan ligt.

Verwijder dus de driver van je netwerkkaart, zoek op een andere werkende computer op de website van de fabrikant de juiste driver, en installeer deze dan vanaf USB stick of zo.

Nogal wiedes dat WLM , surfen, email etc niet werkt, als je geen netwerkverbinding hebt.

• SCARfaceE
Het opnieuw installeren van mijn drivers heb ik al geprobeerd en het had geen enkel effect (sorry, vergeten te melden).

• Yippie
SCARfaceE schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:28:
Het opnieuw installeren van mijn drivers heb ik al geprobeerd en het had geen enkel effect (sorry, vergeten te melden).
En weet je wel zeker dat je de juiste drivers hebt ?
Wat voor computer heb je ? indien zelfbouw, welk moederbord. ( merk, typenr ).

Heb je nu ook al een andere kabel geprobeerd waarvan je zeker weet dat die werkt ?
Controleer ook is aan de kant van het modem of de kabels er wel goed in zitten.
Haal ze er voor de zekerheid 1 voor 1 uit, en zorg ervoor dat ze goed contact maken als je ze er weer terug in stopt.

Werkt dit allemaal nog niet, haal de kabel uit de computer, zet het modem uit, en na 30 sec weer aan.
Wacht een min. of 2-3 afhankelijk van het model, zodat je zeker weet dat hij klaar is met alles op te starten, en stop dan nog is de kabel op de pc er in.

Doe eens een IPconfig en kijk of die nu wel een IP krijgt uit dezelfde range als de overige computers.
Zo niet, dan zou je nog kunnen overwegen om uit te zoeken op 1 van de werkende computers, of via de webinterface van de router, welk IP vrij is, en deze statisch ( lees manueel ) invult op de niet werkende pc.

• SCARfaceE
Ik heb wel de juiste drivers, mijn moederbord is een ASUS P4P800 SE en mijn netwerkkaart een Marvell Yukon 88E8001

Een andere kabel in de pc stoppen gaat nu niet omdat het best een eind ligt van de router, ik denk trouwens niet dat het aan de bekabeling ligt.

Ik heb gedaan wat je zei (meerdere malen), maar het probleem blijft t zelfde. Statisch invullen ook geprobeerd, dan staat er dat de computer is verbonden maar werkelijk heb ik nog steeds geen verbinding met het internet.

• Yippie
Tja, het houdt ergens op, voor het zelfde geld is die netwerkchip wel kapot op je moederbord.
Gaat erom, dat je dingen probeert, en zo onderdelen uitsluit om de oorzaak te vinden.

Als je stappen overslaat, dan heeft het verder geen zin.
Probeer nog is via de network connectie's venster, op de betreffende netwerkverbinding gaan staan, en dan via rechterklik deze de "disablen". Wacht dan een seconde of 30, en doe het zelfde om hem weer te "enablen". Zorg dat de instellingen voor het verkrijgen van een IP op automatisch staat, en kijk nog is wat je IP adress dan is.

Heb je trouwens de router/modem al een cold boot gegeven zoals ik in mijn vorige post had aangegeven ?

• SCARfaceE
Ik heb gedaan wat je zei, na de cold boot krijg ik hetzelfde probleem met een ip-adres van 169.x.x.x en na het uitschakelen in inschakelen van mijn verbinding ook.
Ik zou graag een andere kabel willen aansluiten om te kijken of het daaraan ligt, maar dat kan momenteel niet.
Wel heel raar dat mijn verbinding het opeens niet meer deed (na een Windows Live update, kan ermee te maken hebben?)

• Yippie
Lijkt me stug dat WLM dit heeft veroorzaakt, wel kan er na de installatie een softwareconflict zijn opgetreden waardoor je netwerkkaart van je MB het niet meer doet. Het deinstalleren van WLM zou dit dan op moeten lossen. Je zei zelf dat system restore ook niet het gewenste resultaat gaf, dus wordt WLM als oorzaak eigenlijk al uitgesloten. Indien de kabel goed is, lijkt het dus steeds meer op een defecte netwerkchip, of spyware/adware etc.

Kijk is of je in "safe mode with networking" op kan starten, en of internetverbinding dan wel werkt.
Zo wel, dan zou ik eens een antispyware programma draaien.

Verder kijk is of bij TCP/IP properties>Advanced, in het tabblad IP Settings, of daar DHCP enabled staat.
Zo niet, dan toevoegen.

Als je nog de installatie CD van XP bij de hand hebt, kan je ook voor reparatie installatie kiezen.

• SCARfaceE
Helaas, in veilige modus heb ik nog steeds geen verbinding. DHCP is enabled. Defecte netwerkkaart? :(
Ik heb jammer genoeg ook geen XP cd meer (uitgeleend, nooit meer terug gekregen)

• Yippie
Zal je niet zien he, maar je kan er gewoon 1 downloaden via de bekende wegen..
Gaat erom dat de licentie die je gebruikt legaal is.

Mocht de netwerkkaart kapot zijn ( lijkt me niet ) dan kan je ook van die USB netwerkkaarten kopen.
Kosten een 15 Eur of zo, zoiets dus: pricewatch: Sitecom LN-030 Network USB 2.0 Adapter

Probeer eerst maar is een antispyware/antivirus te draaien, die je met een andere pc kan downloaden en installeren.

[ Voor 64% gewijzigd door Yippie op 04-10-2009 19:59 ]

• SCARfaceE
Ik zal kijken wat ik nog kan doen om het aan te praat zien te krijgen, raar dat mijn McAfee Securitycenter niet wilt opstarten, ik download wel even wat op mn laptop en dan via een geheugenkaartje op mn pc gooien.

Edit: Ik zie dat ik Ad-Aware SE Personal erop heb staan (wel outdated)

Dankje voor je hulp, ik waardeer het echt.

[ Voor 12% gewijzigd door SCARfaceE op 04-10-2009 20:24 ]

• SCARfaceE
Heeft er iemand nog enig idee waar het aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?

Pagina: 1