Snelheid USB-stick

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 19:22
Beste tweakers,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe USB-stick (Sandisk Cruzer 16 GB).
Het probleem is echter dat als ik Adobe CS4 erop wil zetten, en ik pak een map van 10 GB, hij met 3 m/bs aan het wegschrijven is. Prima!

Nu heb ik bovenstaande 10 GB map weer weggehaald, en daarmee ongeveer 14GB vrije ruimte op m'n USB-stick. Nu wil ik er een andere map opzetten (weer +/- 10 GB, van Adobe (extensions map).), maar dan komt hij met de melding dat het niet past, en hij 6.6 GB meer ruimte nodig heeft.

Dat terwijl ik 14 GB vrije ruimte heb, en een map van 10 GB in de USBstick probeer te plaatsen.
Als ik de map dan open, en een gedeelte uit de map kopieer (helft), lukt het wel, maar met een zeer trage snelheid van ongeveer 300 kb/s gemiddeld.

Hoe kan het dat 'het niet past:|' en de snelheid zo keldert?

Alvast bedankt!
Torrentus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe groot zijn de bestanden die je probeert te kopieren? Als dat groter is als 4GB en je schijf is FAT32, dan gaat dat niet lukken natuurlijk.

Verder kan een trage stick komen doordat het ding niet goed is, maar ook doordat de USBcontroller in je systeem niet echt lekker werkt.

Dit topic gooi ik gelijk even in OM, daar hoort het beter thuis dan in OH.

• Torrentus
Dankjewel voor het omgooien, en je tips!

Hartstikke dom van me om niet meteen aan FAT te denken. Dat was inderdaad het probleem.
Echter is hij nu nog steeds traag, in vergelijking voor wat ik hem heb zien doen.

Hij heeft hier net op 3 MB/s een map van 10 gig gekopieërd.
Deze volgende map, van dezelfde omvang gaat opeens op 200 kb/s

Dat is een groot verschil. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Niet de USB-stick en/of controller neem ik aan dan, aangezien hij heeft laten zien dat het met dat andere mapje wel luktte (en nog steeds lukt, net weer geprobeerd. Die gaat wel op 3 MBps, dat andere mapje niet?)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Veel kleinere bestanden zorgen voor een lagere wegschrijfsnelheid.

Een dvd branden met allemaal kleine documenten op de hoogste snelheid zorgt ook voor meer problemen (bbuffer volhouden) dan met een groot bestand.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:02
Kopieer de 2 verschillende mappen van dezelfde locatie?
Test misschien ook eens met andere bestanden en/of HdTune.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Torrentus
@Micheal, het zijn juist grotere bestanden dan in de andere map?
@Malantur, Ze kopieëren van dezelfde locatie, uit dezelfde map zelfs; Van mijn raid interne harde schijven.

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/2328/hdtune.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Torrentus op 03-10-2009 20:09 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-02 15:56
Ook ik heb dezelfde problemen die TS beschrijft, ben er echter achtergekomen dat met het tooltje Total commander (http://www.ghisler.com/) je hogere snelheden haalt. geen idee hoe het kan, maar in mijn geval is het zo, het proberen waard iig.

• Torrentus
MEN-O schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:04:
Ook ik heb dezelfde problemen die TS beschrijft, ben er echter achtergekomen dat met het tooltje Total commander (http://www.ghisler.com/) je hogere snelheden haalt. geen idee hoe het kan, maar in mijn geval is het zo, het proberen waard iig.
Kende het programma nog van vroeger en heb het opnieuw gedownload. Hij is nu bezig, en het lijkt in iedergeval sneller te gaan. Het lost mijn probleem echter nog niet helemaal op, want ik heb niet zo'n zin om overal Total Commander mee naar toe te slepen 8)

En waar kan je in TC de overdrachtssnelheid zien? :?

Alvast bedankt!
Torrentus

Edit: Geen verbetering :| na een half uur is hij op 4% (!) van de 10 Gig.

[ Voor 5% gewijzigd door Torrentus op 03-10-2009 20:43 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-02 15:56
Als je kopieert zie je bovenin de snelheid / tijd te gaan.

*Vergeten te vermelden ; bij het kopieeren van meerdere mappen tegelijk heb ik ook nog steeds problemen, 1 map tegelijk gaat stukken beter.
Ben bang dat het in mijn geval gewoon aan rotte chinese sd kaarten gaat.

• Torrentus
MEN-O schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:34:
Als je kopieert zie je bovenin de snelheid / tijd te gaan.

*Vergeten te vermelden ; bij het kopieeren van meerdere mappen tegelijk heb ik ook nog steeds problemen, 1 map tegelijk gaat stukken beter.
Ben bang dat het in mijn geval gewoon aan rotte chinese sd kaarten gaat.
Dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar in mijn geval gaat het dus niet om een rotte chinese SD kaart, maar om een splinternieuwe Sandisk van 32 euro, en dat is zeker niet de goedkoopste! :(

Iemand nog oplossingen?

• Torrentus
Fijn is dat: Google Search.

Ik denk dat ik hem maar ga terugsturen? Hij is vandaag aangekomen, dus het kan zonder opgaaf van reden.

Alvast érg bedankt!
Torrentus

[ Voor 16% gewijzigd door Torrentus op 05-10-2009 18:16 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Je kan proberen om de map in een ongecomprimeerde zip file te zetten. Misschien helpt dat?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Windows Vista heeft sowieso wat mankementen met het kopieren/verplaatsen van bestanden en mappen, Windwos XP en Windows 7 hebben die problemen niet, probeer dat eens.

• Torrentus
bredend schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:50:
Je kan proberen om de map in een ongecomprimeerde zip file te zetten. Misschien helpt dat?
De map is te groot voor een zip file :| En het maken van een ongecomprimeerde rar file duurt alsnog een uur..
Jazzle schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:51:
Windows Vista heeft sowieso wat mankementen met het kopieren/verplaatsen van bestanden en mappen, Windwos XP en Windows 7 hebben die problemen niet, probeer dat eens.
Ik heb beneden XP staan, en hier een dualboot van vista en win7. Zal het zo eens proberen!:)
Die dingen waren er toch uit, na dat laatste service pack?

Edit: Lijkt me toch duidelijk dat het ding zelf niet goed functioneert. Daarom nogmaals; Zou de verkoper (MNM computers) het slikken als ik ze gewoon alles uitleg? En dat de snelheid niet aan de verwachting voldoet?

[ Voor 57% gewijzigd door Torrentus op 03-10-2009 22:24 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de stick zelf het probleem is dan zou ik er gewoon mee teruggaan. Je mag van een USBstick wel verwachten dat de snelheid hoger ligt dan 200kB/s ofzo. RMA aanvragen zou gewoon moeten kunnen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Jazzle schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:51:
Die mankementen zouden na SP1 opgelost moeten zijn.. die ervaring heb ik ook bij twee systemen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Probeer op meerdere pc's, hardware kan heel gevoelig zijn, waardoor de snelheid terug valt(of software natuurlijk). Bijvoorbeeld slechte hub, pc voorkant of achtekant?
Zelf heb ik een slechte cardreader waardoor cf kaartjes langzaam waren, andere cardreader betere snelheid.

• Torrentus
jan99999 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 06:57:
Probeer op meerdere pc's, hardware kan heel gevoelig zijn, waardoor de snelheid terug valt(of software natuurlijk). Bijvoorbeeld slechte hub, pc voorkant of achtekant?
Zelf heb ik een slechte cardreader waardoor cf kaartjes langzaam waren, andere cardreader betere snelheid.
Heb het op 3 PC's, wisselend met XP, Vista en Windows 7 geprobeerd, aan voor- en achterkant :/

• Torrentus
Conclusie: Het hoort bij de USB-stick. Zoals al eerder was gemeld heeft het ding gewoon beroerde snelheden bij kleine bestanden.

Hij is netjes door MNM omgewisseld voor een Voyager GT, 's werelds snelste USB-stick (nee, geen esata ;)) zeggen sommige websites.

Zo zou ik hem nou ook weer niet noemen, maar hij bevalt goed, en was niet al te duur bij MNM.

Dankjulliewel voor alle hulp!

Ps. Mocht je ook soortgelijke problemen hebben. Run dan even ATTO disk benchmark. Dan weet je meteen of er een probleem is met je stick. Is freeware ;)
Pagina: 1