Toon posts:

download snelheid traag op 1 pc, de andere niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het netwerk thuis. Wij hebben 3 computers en 1 laptop. Alle drie de computers zijn bekabeld. Hier is het probleem, bij de 2 andere werkt de snelheid goed ( 900 kb p/s ) maar bij de andere heb ik maar een snelheid van 30-60 kb p/s.

Opvallend is dat dit nadat ik de CMOS battery er opnieuw heb in gedaan, gebeurd is. Ik heb een P5E moederbord met een Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller onboard ( als het goed is) kaartje.

Misschien zou het kunnen liggen aan de netwerk kaart omdat ik er een nieuwe videokaart in heb gedaan. Het kan namelijk misschien zijn dat het beschadigt is, alleen hij doet het nog wel, dus dat vind ik raar. Ik kan niet opnieuw windows xp momenteel installeren omdat de DVD-rom en CD-rom drive het niet doen. Ze gaan aan maar lezen niks en als je op deze computers klikt, zie je ook geen afbeelding en tevens zegt hij dat hij niks leest ( plaats x in Cd rom/DVD-rom schijf)

Ik heb al een paar dingen geprobeerd:

-Tune up utillies
-Winsock fix
-Taakbeheer gekeken
-Netwerk kabel gecontroleerd ( brand rood en oranje en als het goed is, hoort dat zo )

Het kan natuurlijk aan de netwerk kabel liggen, alleen is dit precies nadat ik de batterij heb gewisseld en aan mijn moederbord heb gezeten ( een 3870x2 erin gezet), dus ik weet het ook niet echt precies.

Mijn pc specs

-Asus P5E
-3870X2
-E8400- 3.6 Ghz
-Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller ( netwerk)
-4 Gig Ddr2 800 Mhz

Iemand enig raad of een idee wat ik kan proberen om het op te lossen.

-Frank

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:48

SpamLame

niks

Andere netwerkkabel en of switchpoort al geprobeerd?
Al gekeken naar de duplex mode van je NIC?

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 18:55:
Andere netwerkkabel en of switchpoort al geprobeerd?
Al gekeken naar de duplex mode van je NIC?
Hoe doe je dat met die duplex mode van mijn NIC?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Dat zou je moeten in vinden in de eigenschappen van de netwerkkaart.

Hoe is je snelheid onderling in je eigen netwerk ?
Hoe is de snelheid als de andere pc's niet downloaden ?
Andere kabel geprobeerd ?

Lees net dat je optische drives het niet doen. Ik zou de computer uitzetten, stroom kabel eruit, min of 2 wachten, en dan alle stekkers aan de binnenkant controleren, loshalen en opnieuw aansluiten dus.

Doe eventueel een factory reset in BIOS tijdens POST, zet vervolgens de tijd datum en dat soort dingen goed, sla op, en herstart. Let dan goed op of de HD's en optische drives worden herkend tijd POST.

[ Voor 49% gewijzigd door Yippie op 03-10-2009 19:15 ]

Verwijderd

.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:11:
Dat zou je moeten in vinden in de eigenschappen van de netwerkkaart.

Hoe is je snelheid onderling in je eigen netwerk ?
Hoe is de snelheid als de andere pc's niet downloaden ?
Andere kabel geprobeerd ?

Lees net dat je optische drives het niet doen. Ik zou de computer uitzetten, stroom kabel eruit, min of 2 wachten, en dan alle stekkers aan de binnenkant controleren, loshalen en opnieuw aansluiten dus.

Doe eventueel een factory reset in BIOS tijdens POST, zet vervolgens de tijd datum en dat soort dingen goed, sla op, en herstart. Let dan goed op of de HD's en optische drives worden herkend tijd POST.
-Duplex/speed staat op auto sense op het moment. Ik kan verder kiezen uit 10 half en ful mbps en 100 half en full mbps.

-Snelheid op netwerk bij andere computers is wel goed. 800 kb/900 kb/ps. Het probleem is alleen met deze pc.

-Dan is de downloadsnelheid 50/60, als er gedownload wordt , kan het op sommige sites oplopen naar 10 kbps.

-Ga ik nog proberen maar ik verwacht dat het waarschijnlijk aan mijn pc ligt aangezien dit na de CMOS reset is gebeurd ( ik heb alleen de batterij er opnieuw ingedaan en verder nergens aan gezeten behalve de videokaart)

Wat bedoel je met de optische drives. Je bedoelt de Cd-rom/DVD-rom issue? Dus gewoon alle stekkers eruit doen en 2 minuten wachten? Wat bedoel je met: alle stekkers aan de binnenkant controleren, loshalen en opnieuw aansluiten?

- Wat bedoel je met tijdens POST?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat nieuwe dingen geprobeerd.

1. Windows 7 geïnstalleerd. Windows xp staat er nog wel op maar op andere partitie. Nog steeds slome internet verbinding.
2. Ik heb de drivers geherinstalleerd ( nog steeds hetzelfde)
3. Ik heb een andere kabel erin gedaan en nog steeds is het resultaat hetzelfde ( Nog steeds hetzelfde)

Licht het nu aan het netwerkkaartje? Is de onboard Lan kapot?
Hoe doe ik een bios reset of gewoon een oudere versie proberen???

Ps: Ik heb een nieuwe DVD-Rom erin gedaan, de oude CD en DVD-rom werken niet meer. Dit vind ik ook behoorlijk vreemd. De nieuwe werkt via SATA en de oude via IDE en die werken niet meer!!

• Yippie
Bij het overgooien van grote bestanden binnen je eigen netwerk, hoe is dan je snelheid op de probleem pc ?

Raar verhaald hoor, dat je deze problemen na CMOS reset hebt gekregen, en dat je IDE aangesloten drives niet meer werken enzo. BIOS reset gedaan al gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:04:
Bij het overgooien van grote bestanden binnen je eigen netwerk, hoe is dan je snelheid op de probleem pc ?

Raar verhaald hoor, dat je deze problemen na CMOS reset hebt gekregen, en dat je IDE aangesloten drives niet meer werken enzo. BIOS reset gedaan al gedaan ?
Alle andere pc's zijn goed hoor, alleen mijn pc werkt niet goed met de internetverbinding.

Ik heb laatst weer het batterijtje er opnieuw ingedaan, nog steeds geen verschil. Is er nog een andere manier voor een BIOS reset?

Verder is het downloaden bij een klein bestand ook gewoon 30-100 kb en bij een bestand van 3/4 gig is dat ook het geval.

• Yippie
In de BIOS zelf heb je toch de optie om terug te gaan naar factorysettings.
De snelheid binnen je eigen netwerk dus ook traag.

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:34:
In de BIOS zelf heb je toch de optie om terug te gaan naar factorysettings.
De snelheid binnen je eigen netwerk dus ook traag.
Als het goed is dat gewoon default settings.
Het enigste waar ik last van heb ik is de internetverbinding op deze computer.

Verder nog wat me opviel is dat bij ipv6 verbindingmogelijkheden, geen netwerk mogelijkheid wordt aangegeven.

En dat bij de paketten staat
Verzonden 527.985
Ontvangen 6224.782

Verder staat bij eigenschappen internet protocol versie 4 ( tcp/IPV4), automatisch een IP-adres laten toewijzen en automatisch een DNS-Serveradres laten toewijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn me nog wat dingen opgevallen.

1. Bij de andere pc's wordt aangegeven dat het lokaal en internet verbonden is. Bij deze pc is dat niet het geval. Er wordt namelijk zoals ik al eerder zei, geen netwerktoegang aangegeven bij IPv6 verbindingmogelijkheden. Bij de andere pc's staat daar lokaal. Zou dit een verband zijn waarom ik zo'n trage internetconnectie heb op deze computer?

2. Het knooppunt is bij alle pc's Hybride.

In ieder geval denk ik niet dat dit iets te maken heeft met de CMOS reset. Ik heb een onboard netwerkkaart zoals ik had aangegeven. Heeft iemand nog verdere oplossingen of tips? Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet op het moment.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Kun je eens een UTP kabel van een goeie pc in die ''slechte'' doen ? Weet je iig of het aan je pc ligt.
Zoja, je hebt 7 al geinstalleerd dus ligt niet aan Windows, dus blijft nog drivers over en het BIOS. Dus even een CMOS reset, misschien staat iets in BIOS niet lekker.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Drivers heb ik al opnieuw geherinstalleerd. Dat hielp niets. CMOS reset zou kunnen ja. Ik zal dat nog eens proberen. Verder heb ik vorige week nog een andere UTP kabel erin gedaan en het bleek dat, dat niets hielp.

In ieder geval zal ik het nog maar weer een keer proberen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Tja verder zou je nog een PCI(-E) netwerkkaart kunnen proberen...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:24:
Tja verder zou je nog een PCI(-E) netwerkkaart kunnen proberen...
Ik heb voor de tweede keer mijn pc naar de andere kamer gebracht en daar een andere FTP/netwerk kabel erin gedaan. Helaas is het nog steeds hetzelfde en is de connectie nog steeds zeer traag. Het verschil tussen de andere computers en deze computer is dat er bij de anderen wordt aangegeven dat er met lokaal en internet is verbonden en met deze computer wordt er aangegeven dat er alleen een internet verbinding is en geen lokale.
Pagina: 1