Toon posts:

AM3 met Phenom II x4 955 of 1156 met i5?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten,

Ik heb op t moment een MSI x48c met Q8200 en 4GB DDr2 ram en wil upgraden omdat socket 775 dood is..

Ik heb veel research gedaan en uit veel benchmarks komt de i5 er beter uit dan de AMD...
Maar aangezien AMD goede upgrade mogenlijkheden heeft (gebruikt al heel lang dezelfde socket) en goedkoop is ben ik gaan twijfelen.
Ik heb ergens gelezen dan de 6 core van AMD ergens rond Q2 2010 uitkomt en dus ook op het AM3 socket kan...Maar is het t waard? (toch gun ik 't AMD meer)

Maar t probleem is dus dit, ook al komt de 6 core van AMD uit voor 250-300 euro ben ik bang dat ie toch niet zo goed zal zijn als intel processors omdat kijk maar naar de i5, die is maar 2.6 ghz en verslaat de 955 en zelfs 956 Black edition omdat de technology gewoon beter ontwikkeld is...of zal AMD ons versteld laten staan.

Dus hierbij de vraag, i5 of AMD (intel komt ook met een 6 core maar die zal natuurlijk onbetaalbaar zijn)
Ik zit sinds kort in het upgrade cicuit dus ik heb totaal geen inzicht of AMD beter/slechter word of intel

Laters!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 17:51 ]

Verwijderd

AMD zal eigenlijk wel moeten dat de Bulldozer goed zal scoren.

Maar in praktijk als je kijkt naar stock situaties dus niet overgeclocked heb je met de X4 965 al een hele snelle processor.

Gekeken naar het punt dat je op het moment van spreken eigenlijk niet sneller nodig hebt.

Daar het letterlijk milisecondes uit maakt zit je met een Phenom prima.
En het zal niet zo zijn dat je op een AMD je spel niet kunt spelen en op een Intel wel.
(Al mag je het volgens sommige fanboys wel zo aannemen ;-))

Kortom, welke kant je ook op gaat. Je zit altijd wel goed. AMD is imho alleen meer bang 4 buck.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
CPU's van AMD zijn gewoonweg trager dan Intel maar dit is meestal niet de bottleneck van een systeem dus ik zou zeker voor AMD gaan.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Aan de andere kant, AM3 heeft een langere houdbaarheidsdatum dan Socket 1156. Volgens de roadmaps van Intel is het na 2010 schlüss wat betreft dat socket. Zal er es een bron bijzoeken, The Source had het toen gemeld in het Intel topic dacht ik.

Edit, hebbes.

The Source in "[Discussie] multi-core Intel's: Core 2 &..."
The Source in "[Discussie] multi-core Intel's: Core 2 &..."

[ Voor 28% gewijzigd door Jejking op 03-10-2009 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt op heel veel sites gepost en krijg toch wel AMD als aanrading, misschien moet ik toch niet zo mierenneuken en gewoon AMD gaan

• fonzamundo
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
AMD is the way to go imho

- meer upgrademogelijkheid (socket AM3 blijft wel nog even)
- goedkoper!
- idd maar ietsie-pietsie trager

Verwijderd

Topicstarter
Wat is AMD Fusion eigenlijk, eerst lees ik dat het een chip is, nu zie ik dat het software is op de AMD site....wat is het?

Verwijderd

AMD fusion: Wikipedia: AMD Fusion

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Is niets meer dan uitschakelen van software om meer resources vrij te hebben voor te kunnen gamen.
Maar wel op eigen risico dacht ik dat er ergens vermeld staat :)
Pagina: 1