• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo

Ik had een vraagje over de power aansluiting van deze fan. Het heeft gewoon een normale 3 pin connector die je direct op de mobo kunt prikken en nog twee 4 pin connectoren. Vroeg me af waar die voor zijn.

Nou is er een nieuw mobo onderweg en die heeft 2 van die 3 pin aansluitingen. 1 voor de casefan en 1 voor de CPU natuurlijk. Maar ik wil nog een derde fan om hete lucht aan de CPU te onttrekken. Kan ik dat met deze fan oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustechnologyusa.com/ntusa/images/nexus_92mm.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Omnyakom1 op 03-10-2009 17:49 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:07
dat 3 pins stekkertje is alleen voor het uitlezen van de fan speed. zolang je de 2 molex (4pins) aansluit werkt ie.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Daarmee kun je 'm tussen de stroomvoorziening van bijvoorbeeld je DVD drive zetten. Handig als je geen plug over hebt. Hij is dan niet regelbaar maar altijd aan als je pc aan staat.

• Omnyakom1
  • Laatst online: 09-03-2022
Aah ok, bedankt voor de info. Ik heb waarschijnlijk geen plug meer over nee dus dan is dit wel welkom :). Fanspeed uitlezen, regelen doe ik toch haast nooit, als ie maar werkt.

• alaintje
  • Laatst online: 10:59
Ligt eraan hoe groot je fan moet zijn maar dit is volgens mij wel een goede fan.
120 mm: http://www.alternate.nl/h...0/-1073402/?baseId=615298
En als ik het goed lees heeft die ook één 4 pins connector.

Hij is zeer stil als ik wat reviews lees, en heeft een goede lucht verplaatsing.

Je zou ook nog een fancontroller kunnen kopen daarmee kun je ook je fanspeeds regelen via een Harddisk of dvd bay bijvoorbeeld :) .

En nog een tipje:
Er moeten in principe meer fans uitblazen dan in de case!
(met andere woorden: meer lucht verplaatsing naar buiten dan binnen, niet 3 x 120 mm in en 4 x 80 mm uit ofzo.)
Want anders krijg je stof in je kast. dat willen wij zeker niet :o

[ Voor 12% gewijzigd door alaintje op 03-10-2009 18:54 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.