Toon posts:

take ms 1GB 800MHz cL5 mistery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:11 ]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dit is een bekend fenomeen. Het geheugen is waarschijnlijk niet kapot. Dell pc's zijn helaas erg kieskeurig wat geheugen betreft. Ik heb zelf suc6 gehad met GEIL-geheugen. Kingston wilde deze pc weer niet slikken.

Ik raad je aan dit geheugen om te ruilen en ander geheugen te proberen (koop iig niet het overdreven dure geheugen uit de Dell shop)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:13 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Moederborden kunnen nu eenmaal incompatible zijn, dat is de reden dat veel merken QVLs opgeven, of je het geheugen via de fabrikant kunt kopen.
Probeer eerst eens ander geheugen en kijk wat dat doet.

Overigens pas ik de titel even aan, mhz en gb zijn immers niets.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:13 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 18:59:
Zoals ik al zei ;het werkt wel gewoon met samsung geheugen of kingston ,maar niet dit merk ,en dat vind ik heel vreemd.
Dat het ene merk werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het andere merk ook werkt.

Dus op zich is het niet zo vreemd dat iets niet werkt als het moederbord niet met dat geheugen overweg kan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Dell pc's slikken veel meer geheugen dan alleen de speciaal voor dell geschikte (lees getest op dell planken) modules. Je kan inderdaad pech hebben met een of ander b-merk geheugen.. maar voor het zelfde geld werkt een ander b-merk module probleemloos.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:14 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nogmaals, het maakt niet zoveel uit dat het om 800MHz gaat (mhz is niets!), het gaat erom dat het bord compatible is met de dimmen die je erin stopt.

Verwijderd

Klik.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:16 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

qwerty1971, let even op je schrijfwijze aub. mhz is niets, het is MHz.

Verder, als de ene DIMM andere geheugenchips heeft als de andere maken de specificaties niet veel uit, dan kun je alsnog een probleem hebben. Het spul kan simpelweg incompatible zijn en dat is waar je hier tegenaanloopt zoals ik het zo kan zien. Je kunt wel zeggen dat het zou moeten werken, maar dat doet het niet.

Verder is het complete onzin dat 1333MHz niet zou werken op een bordje dat veel minder aankan, het geheugen klokt gewoonweg terug. De reden dat het potentieel niet kan gaan werken is (en daar issie weer), vanwege compatibiliteit.

Overigens is het niet zo dat het verschil tussen 333MHz en 400MHz geheugen je een 21% prestatie verschil oplevert. Afhankelijk van de chipset en gebruikte cpu kan je winst nog wel eens negatief uitpakken als je het geheugen niet in sync laat lopen met je cpu.

Maar om verder te gaan op je probleem. Welke chips zitten er op die DIMMen van je?

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:16 . Reden: MHZ ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pssst, je schrijft het nog steeds fout anders, kleine z, MHz, niet MHZ

Die 21% die ze daar noemen is puur theoretisch. Kijk eens naar bijvoorbeeld deze benchmark (de megui test): reviews: P45-moederborden deel 4: de prestaties .
Zoals je ziet zijn de verschillen daar echt geen 21%.

Maar welke chips heb je op die andere dimmen zitten die wel werken? Dat zullen dan waarschijnlijk gewoon compleet andere zijn.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dell is heel erg nauwkeurig qua snelheiden voor het geheugen. Ik had laatst een inspirion die DDR2 PC3200 geheugen nodig had. Alleen Kingston verkoopt dat nog. de PC5300 variant was al teveel. Je kan beste met Geil/Kingston PC5300 proberen. Dan zal je geen problemen hebben.

TakeMS staat bij mij als geheugen met risico. De reden is omdat ze met het aantal geheugen single of double side nogal makkelijk zijn. Ik had laatst 512 MB Sdram geheugen single side terwijjl iedereen dat double side toen maakte wil alleen Via chipset dit geheugen slikken. Dat gold ook voor een DDR geheugen dat ook single side was voor 512 Mb terwijl dit bijna overal double side is. Ik vind dat raar voor zo'n bedrijf.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:15 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De chip`s op de andere dimm`s zijn qwa tekst niet idem,maar qwa size wel.
Dat is het hem precies, andere chips. Ook al doen die dingen verder wel dezelfde specs, het wil niet zeggen dat het dan werkt, juist omdat die andere chips weer iets anders zijn als wat je nu hebt.
Pagina: 1