Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320658

Topicstarter
Heya,

Nieuw geregistreerd hier, maar lurk wel al langer.
Ik hou me bezig met sportfotografie en heb zojuist op vakantie het probleem gehad dat mijn photobox van Conceptronic voor de 2e keer in korte tijd weigert te reageren. Dus mijn besluit is om dit ding te vuilnisbakken en een vervanging te kopen. (Zijn deze echt zo slecht trouwens of heb ik gewoon pech?)
Maar wat? Hiervoor had ik een Giga1, waar ik erg tevreden over was, maar helaas na lang gebruik stuk was.
Alles wat ik zoek op dit topic -en eerlijk gezegd, dat ze Image Tanks heten kwam ik pas door bezoek dit forum achter - is van 2007 of zelfs ouder. Vandaar dat ik maar post hier en ik hoop dat dat okay is.

Ik begrijp dat door het groter worden van de opslagkaartjes deze dingen niet al teveel in gebruik meer zijn. (mediamarkt duitsland bv had ze totaal niet meer) Maar dan moet wel je camera groter dan 1 gig kunnen lezen. En als je veel achter elkaar snapt en vervolgens niet uren bezig zijn met foto's verwijderen op je camera (en dus de helft vd wedstrijd te missen) is zo'n simpel kopieer apparaat toch wel handig.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb geen idee welk soort het beste zou kunnen zijn en ik wil op zich liever ook geen 300 euro kwijt zijn.

Daarnaast ben ik een echte dummie, dus zo gauw je over fat-partitions ed begint ben je me al kwijt. :P

Zou iemand advies hebben? Ik zoek een betrouwbaar (lees, dus niet de photobox) apparaat, dat minimaal SD en CF kaartjes kan lezen, maar liefst ook XD. En op zijn minst 80 GB opslag, liefst meer.

Bij voorbaat dank,
Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je beter kunt gaan kijken naar een camera die niet gebonden is aan max. 1GB XD kaartjes. Ik weet niet wat voor toestel je nu gebruikt, maar een beetje prosumer/bridge dingetje van nu slikt probleemloos 8GB SDHC kaartjes, en die kaartjes kosten ook nog 's heel weinig.
Het is niet voor niets dat je geen image tanks meer vindt, het is gewoon de moeite niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik nu een digitale spiegelreflex camera die het verder naar tevredenheid doet. Je begrijpt dus misschien dat ik die liever niet vervang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
Daarnaast, image tanks zijn nog steeds heel handig als backup. Niets is zo vervelend als op de laatste dag van je foto safari beroofd worden van 12 GB aan foto's, of dat nu op één kaartje of 12 is. Je tank in de koffer kan dan heel prettig zijn.

Maar die Conceptronic dingen zijn vrij waardeloos, ik heb er nu ook een maar zoek ook iets anders. Helaas kon mijn Xs-drive geen SDHC lezen, want die was veel beter.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:17
Ik zit dus met een soortgelijk probleem. Ik ga over een half-jaartje reizen en vraag me af; OF een imagetank aanschaffen OF f**king veel SD kaartjes :P.

Zelf ben ik liever voor de laatste optie, want of je nou je Imagetank veilig op bergt of je je SD-kaartje die je vol hebt geschoten. Als het gejat wordt ben je in beide gevallen de pineut. Maar het voordeel van meerdere SD-kaartjes is dat als er 1 kapot gaat, je de rest niet kwijt bent. Daarbij ben je wel meer kwijt voor 10 kaartjes van 16GB dan voor een 160GB schijf (dus geen imagetank). Iemand een passend antwoord?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Alleen kan een imagetank natuurlijk wel meer hebben dan een SD-kaartje(mits je een goede koopt uiteraard)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat kosten die dingen? Als het meer dan 100 euro is dan zou ik ook een goedkope netbook overwegen. Die heb je vanaf 200 euro en kan je in de vakantie ook voor andere dingen gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 320658 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:43:
Ik gebruik nu een digitale spiegelreflex camera die het verder naar tevredenheid doet. Je begrijpt dus misschien dat ik die liever niet vervang ;)
Je maakt me wel nieuwsgierig. Welke dSLR kan geen kaartjes van méér dan 1GB lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:29

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Anoniem: 320658 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:43:
is er inmiddels geen firmware update voor die camera uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18

sapphire

Die-hard pruts0r

sOid schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:29:
[...]

Je maakt me wel nieuwsgierig. Welke dSLR kan geen kaartjes van méér dan 1GB lezen?
same here, meeste oudere dSLR's die ik ken gebruiken CF. Voordeel daarvan is juist dat je niet gebonden bent aan de max. grote die het apparaat aankan omdat de controller op het kaartje zit.
En bij de meeste SD-slikkende apparatuur ken ik alleen de 2GB grens die veel oudere controllers hadden, maar 1 GB :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 15:24
Kijk eens op mobile-hardisk.nl
Daar staat een leuk overzichtje van imagetanks.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:26

Milo.

klik

Marzman schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:17:
Wat kosten die dingen? Als het meer dan 100 euro is dan zou ik ook een goedkope netbook overwegen. Die heb je vanaf 200 euro en kan je in de vakantie ook voor andere dingen gebruiken.
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen, tegenwoordig wegen die netbooks ook niet veel meer en zijn ze klein genoeg om op te bergen. En zo een imagetank kost best veel voor wat die kan.
Geheugenkaartjes kan je ook 'overal' wel op cd laten zetten en los in de winkel kopen voor een redeijke prijs. Wat ik vroeger altijd deed was fotos op cd laten zetten, de beste/leukste op mn sd houden en als die laatste vol was, deze bij mn paspoort stoppen en een nieuwe kopen. Cd's gewoon in een normaal plastic doosjes met de datum erop en klaar. Nooit problemen mee gehad, ook niet tijdens een jaar lang backpacken in derdewereldlanden.
Nu sjouw ik mn oude trouwe laptop mee en gooi daar mn matriaal op, tijd voor een netbook zou ik zeggen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb voor deze reden ook een netbook besteld en wel de 1011HA van Asus. Net iets hogere resolutie dan de meeste netbooks wat voor foto's wel lekker is. 160 GB opslag is zat voor onderweg natuurlijk. In combinatie met 20GB aan CF kaarten moet het voor mij wel weer genoeg wezen. Nu nog een licjt programma vinden om RAW files weer te geven en ik ben klaar.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:54:
Nu nog een licjt programma vinden om RAW files weer te geven en ik ben klaar.
Voor mij dezelfde oplossing als Mobyrick, RAW files bekijk ik onderweg met FastStone Image Viewer.

Huidige Netbooks ondersteunen vaak wel alleen maar SD kaarten, voor CF kaarten moet je dus een cardreader meenemen.

Voor actieve reizen (backpacken) is dit wel weer een mindere oplossing, netbook is toch weer een stuk gevoeliger dan een imagetank naar mijn idee (met name beeldscherm natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had dat anders moeten omschrijven, niet kunnen lezen is het probleem niet. Maar met mijn 1 GB kaartje schrijft ie naarmate het kaartje vol raakt te langzaam weg. En het gaat om sportfotografie, snel is erg belangrijk.

Tis een Canon 350 D trouwens. Ja, verouderd idd. Maar ben nog niet aan een nieuwe toe.

Thanks voor de link Kwartjuh. Maar geen gebruikers ervaringen begrijp ik dus?
(ben ergens wel blij te horen dat de Conceptronic bij meer gebruikers problemen oplevert)

Netbook is een leuk idee, maar ook tijdens een wedstrijd niet echt haalbaar om even snel tussendoor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sorry hoormaar een 350D kan met gemak grote kaartjes aan.
Vriendin van me heeft er tot een half jaar geleden één gebruikt met een 8GB kaartje. Sowieso heeft CF apparatuur geen limiet omdat de geheugencontroller in het kaartje zit en in feite niets met de camera te maken heeft wat dat betrefd

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan wel om wel of niet gaan zitten kibbelen, maar feit is dat dat voor mij geen oplossing is. Ik heb er nog nooit een 8 GB kaartje ingestopt, omdat ie met 1 GB al te langzaam wordt (als meer dan halfvol). En om van de 8 Gig er maar een half te gebruiken, dat vind ik nu weer zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
tja, je kunt dan wel 4gb gebruiken...
als je een 1gb kaartje hebt, is dat dan geen oud kaartje met een oude snelheid?

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Whahahahahahah Langzaam word met een 8GB kaartje? Jij bent gek. 350D gaat probleemloos met 8GB CFjes om, misschien is je 1GB kaartje gewoon langzaam.

Zonde? 8GB CF kost je misschien 25 euro :D Imagetanks hebben het gewoon niet gehaald anno 2009, te duur , te log, kan makkelijk beschadigen. Doe mij maar 4x 8GB CF ipv een Imagetank. CFjes kan ik tenminste mee gooien.

Wat de boer niet kent dat vreet ie niet zeker :')

[ Voor 37% gewijzigd door Timo op 05-10-2009 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Het Whahahaha is niet zo vriendelijk natuurlijk, en de laatste smilie ook niet trouwens.

Ontopic:
Waarom denk je/is het zo, dat je kaartje langzamer als je meer dan 1GB hebt geschoten. Ik heb daar echt nog nooit van gehoord en het is technisch ook niet te verklaren volgens mij.

Wat voor kaartje heb je. We mogen er dan wel niet over kibbelen maar dit is wel heel gek hoor, het zou absoluut geen probleem moeten wezen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk eerder dat je huidige 1GB kaartje aan het overlijden is. De enige reden waarom hij langzamer zou kunnen worden naar mate hij voller raakt is omdat hij slechte sectoren aan het wegmappen is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:01

qless

...vraag maar...

Heb hier zelfs een 350D met een 16 GB kaartje, doet het keurig (alleen de teller raakt van slag) en dat ding wordt echt niet langzaam... Denk inderdaad dat jouw 1 GB kaartje aan het overlijden is.

Ik zou dan kijken naar een 8 GB ultra II kaartje, sneller kan een 350 toch niet schrijven (iets van 6 MB/s) en eventueel er daar meerdere van kopen. CF kaartjes zijn veel betrouwbaarder dan wat voor harddisk dan ook.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Correctie, het was de 300D, sorry.
Het 1 GB kaartje is een SanDisk. En het IS niet meteen langzaam, alleen wanneer hij op op meer dan de helft vol is. Met wegschrijven, en terugkijken (om evt iets te wissen)
Een 256 ultra II kaartje schreef overigens ook niet sneller weg dan een 'gewoon ' kaartje.

Ik ken overigens de 8 GB kaartjes wel, en de camera van mijn zus (40D) "vreet" deze uiteraard zonder problemen.

Ik zal eens gaan testen, nogmaals bedankt voor het meedenken en de vriendelijke reacties. Domme vragen zal ik verder maar niet meer stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Heb je de nieuwste firmware al? Mijn 10D slikte ook maar tot 2gb maar na een update (uit 2004:p) pakt hij nu ook al mijn 4gb kaartjes

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Dan zou ik inderdaad ook eens gaan kijken naar een nieuw toestel. Mijn 10D stamt nog van na jouw 300D en zit een serie hoger maar ik zou er niet meer mee kunnen werken zo traag, zeker niet voor sport.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sorry hoor maar dan is er echt wat mis met 1) je toestel of 2) je geheugenkaartjes.
Ik heb zelf een 300D gehad en die pakte zonder problemen gewoon 1/2/4GB kaartjes en werd echt neit langzaam ofzo als ze half vol waren.
Dat ding is gewoon mega traag, alles erna is al mijlen sneller.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Enzo Dizono schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:26:
Mijn 10D stamt nog van na jouw 300D en zit een serie hoger maar ik zou er niet meer mee kunnen werken zo traag, zeker niet voor sport.
10d is een half jaar ouder zelfs ;) Desondanks is de 300d nóg trager inderdaad.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe camera zit er financieel niet in voorlopig. Wat nieuwe kaartjes wel. Jullie mening over Image tanks is duidelijk.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 320658 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:24:
Nieuwe camera zit er financieel niet in voorlopig. Wat nieuwe kaartjes wel. Jullie mening over Image tanks is duidelijk.
Bedankt!
Je zegt dat je budget 'liever niet 300 euro' is. Voor zo'n 250 euro kun je een prima tweedehands 400D (misschien zelfs 450D) kopen, wat een enorme verbetering is. Dus zou daar wel even serieus naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Arjan A schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:19:
Alleen vandaag op zo'n soort Ibood-achtige site:
EOS 400D met 18-55 lens: €289,-

http://www.vergelijk.nl/super_dagdeal/
een idee?