Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

maar 1 ding opstarten winVista

Pagina: 1
Acties:

• jw_moonshine
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
hallo allemaal

ik heb op mijn computer windows 7 geinstalleerd, en vervolgesn ook windows vista op ene aparte partitie
nou wil ik vista ALLEEN gebruiken voor CoD4.
nou wil ik graag zoveel mogelijk prestaties voor dat spel. ik had van iemand gehoord dat het mogelijk is dat je maar 1 ding opstart. dus geen explorer en al die andere shit, maar bijv alleen kladblok. dit wil ik dus ook op mijn pc doen. alleen ik heb geen idee hoe.
ik wil dus alleen(als dit mogelijk is): videokaart drivers, internet adapter driver, punkbuster en cod4 opstarten. en als dit mogelijk is, denken jullie dat het echt verschil geeft in performance, of maak het niet zoveel uit?

alvast bedankt,
jw

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:40
Dat gaat niet werken. Windows heeft veel extra programma's en services gewoon nodig. Je maakt je pc er alleen maar instabieler mee. Je kunt zelf wel zoveel mogelijk programma's die op de achtergrond draaien uitschakelen. Zelf heb ik vroeger eens geprobeerd om iets dergelijks te doen op winXP. De performance werd er zelfs slechter van...

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:32
Probeer eens met msconfig (intypen in de zoekbalk van het startmenu).
Bij Startup (oid, ik werk met windows 7) kan je de programma's selecteren die moeten opstarten als je de computer opstart.
Welke impact het zal hebben kan je testen door alle processen via taakbeheer uit te schakelen en dan het verschil in fps te meten in game. (Dit had je zelf ook wel kunnen verzinnen, hoop ik)

Als je gewoon een schone installatie neemt en alleen het hoognodige installeert, dan denk ik dat je al wel goed zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Malantur op 03-10-2009 16:41 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je kan altijd kijken hoever je komt door stap voor stap alle services met de hand te stoppen.
Je loopt dan vanzelf (of niet) tegen problemen aan.

Google erbij om uit te vinden wat welke service doet.
De printspooler bijvoorbeeld kan (als je toch niet gaat printen) gewoon uitgeschakeld worden.

Verwijderd

Waarom wil je COD4 in Vista spelen eigenlijk?

• jw_moonshine
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
citomaster schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:37:
Dat gaat niet werken. Windows heeft veel extra programma's en services gewoon nodig. Je maakt je pc er alleen maar instabieler mee. Je kunt zelf wel zoveel mogelijk programma's die op de achtergrond draaien uitschakelen. Zelf heb ik vroeger eens geprobeerd om iets dergelijks te doen op winXP. De performance werd er zelfs slechter van...
ja daar was ik dus al bang voor :P
dus wat ik heb gezien, is dus eigenlijk een ander besturingsysteem ofzoiets?
Malantur schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:38:
Welke impact het zal hebben kan je testen door alle processen via taakbeheer uit te schakelen en dan het verschil in fps te meten in game. (Dit had je zelf ook wel kunnen verzinnen, hoop ik)
ja, daar heb ik al aan gedacht, en ook al geprobeerd. maar bij de meeste processen die ik afsloot sloot me pc af. alle onbelangrijke processen zijn al weggehaald, omdat ik een aangepaste vista heb( extreme gamer)
en daar zijn al een hoop onzinnige dingen weggehaald
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:44:
Waarom wil je COD4 in Vista spelen eigenlijk?
omdat op windows7 me punkbuster heel raar doet. ik heb al heel veel fixes geprobeerd, maar het enige wat helpt is heel punkbuster van me pc afflikkeren en het weer opnieuw installeren. dat moet ik doen voordat ik cod4 ga spelen, en telkes als ik van server wissel -.-
en ik heb ook ene paar winXP versies liggen, maar deze kunnen mijn harde schijven niet vinden =(
misschien kan ik hier nog wat hulp mee krijgen? ^^
of moet ik dan een ander forum openen?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Zet je instellingen in Vista eens op "performance", install een tweak programma waarmee je snelheidswinst kan halen, zet zoals boven aangegeven alles uit wat je niet nodig hebt maar NIET de services wel de achtergrond applicaties zoals adobe reader speedstarter en al die bocht.
JKDefrag of eender welk goed defragmenteer programma gebruiken, verse install Vista lijkt me dan ook het beste.
Heb je een ATI of Nvidia kaart?
Indien ATI hoef je geen achtergrond applicaties handmatig te gaan afsluiten dat kan je dan via Fusion te installen dat is gemaakt voor gaming ATI.

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je kan inderdaad de explorer niet laden en direct een programma of game.

dit doe je door de user shell aan te passen in het register:

User Key: [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
Value Name: Shell
Data Type: REG_SZ (String Value)
Value Data: Path to executable of new shell

Services zullen wel gewoon starten, en direct na het inloggen op je computer start de game. Dit scheelt iets aan gehuegen gebruik van de explorer.

Mocht je toch voor een reden je explorer nodig hebben dan druk je op ctrl+esc en en vanuit de taskmanager start je de explorer.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Handmatig met registry beginnen te spelen om misschien een half FPS meer eruit te halen lijkt me echt niet productief.
Geef ook eens je specs zoals CPU en GPU...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09

Haan

dotnetter

jwkanjer schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:54:
omdat op windows7 me punkbuster heel raar doet. ik heb al heel veel fixes geprobeerd, maar het enige wat helpt is heel punkbuster van me pc afflikkeren en het weer opnieuw installeren. dat moet ik doen voordat ik cod4 ga spelen, en telkes als ik van server wissel -.-
en ik heb ook ene paar winXP versies liggen, maar deze kunnen mijn harde schijven niet vinden =(
misschien kan ik hier nog wat hulp mee krijgen? ^^
of moet ik dan een ander forum openen?
Had je deze post ook al gezien? gstoffers in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..." (waarschijnlijk wel, maar even checken voor de zekerheid ;) )
De reden dat XP je schijven niet vindt zal komen doordat je sata schijven hebt, en een wat oudere installatiecd? Dat kan je oplossen door een diskette te maken met drivers, of je cd slipstreamen met drivers, maar daarover is op dit forum en de rest van het internet ontzettend veel informatie te vinden :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Haan schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:22:
[...]

Had je deze post ook al gezien? gstoffers in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..." (waarschijnlijk wel, maar even checken voor de zekerheid ;) )
De reden dat XP je schijven niet vindt zal komen doordat je sata schijven hebt, en een wat oudere installatiecd? Dat kan je oplossen door een diskette te maken met drivers, of je cd slipstreamen met drivers, maar daarover is op dit forum en de rest van het internet ontzettend veel informatie te vinden :)
Volgens mij als je een WinXP met SP2 CD gebruikt dan worden de meeste sata schijven al ondersteund
Pagina: 1