[Windows 7]Installatie blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 12:47
Een tijd geleden heb ik de RC van Windows 7 gedownload (build 7100). Die heb ik gisteren proberen te installeren, maar dat ging niet helemaal goed. Ik boot vanaf de windows 7 dvd. hij start keurig de installatie en op het moment dat ik op "Install now" (oid) klik krijg ik een melding dat hij geen goede DVD drivers gevonden heeft en dat ik er 1 uit een lijstje moet kiezen. Het probleem is dat het venster met de lijstjes nergens op reageert, ik kan op geen enkele knop klikken of door het lijstje scrollen. In principe loopt de installatie gewoon vast (ik kan wel gewoon de muis bewegen).

Ik heb de installatie een paar keer opnieuw opgestart, maar steeds hetzelfde probleem. Toen heb ik een nieuwere build (7600) gebrand en die proberen te installeren. Dat ging in het begin goed, totdat ik de licentievoorwaarden moest accepteren. Nu heb ik weer hetzelfde probleem als eerst dat ik wel de muis kan bewegen, maar het venster reageert niet op muisklikken of wat dan ook.

Iemand misschien een idee om het op te lossen? Ik heb beide DVD's meerdere keren geprobeerd, maar dat hielp niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Miischien is het ook handig om te vermelden op welke hardware je Windows 7 probeert te installeren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
Ja dat is misschien wel handig. Het gaat om deze hardware:

Gigabyte P35C
Core2Duo E6750
2x2GB DDR2 geheugen
Geforce 8800GT

Beide Windows 7 builds zijn x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 21:12

hgp

Je zou kunnen proberen het vanaf een usb drive te installeren als je er 1 hebt van >4gb. Dan heb je in ieder geval geen DVD drivers nodig.

Het bootable maken van de usb drive stelt niet zoveel voor:
http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

Bovenstaande guide werkt alleen vanaf een windows vista/2008/7 installatie. En moet ook nog 64 bit zijn als je Windows DVD 64 bit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
Ja daar had ik ook al aan gedacht, maar ik kan mijn 8GB stick nergens vinden. Verder zegt die niks over DVD drivers tijdens de installatie van build 7600. Het probleem is in principe hetzelfde, het komt bij beide builds voor bij het eerste venster dat ik zie nadat ik "Install Now" klik. Het enige verschil is dat de vensters anders zijn (dvd driver zoeken en licentie accepteren).

EDIT: Ik heb zojuist mijn usb stick gevonden, en zal het meteen uitproberen.

[ Voor 9% gewijzigd door ryderb op 03-10-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
Zo heb het volgens de guide die je gaf via een usb stick geinstalleerd en het lukte dit keer prima. Het installeren ging naar mijn gevoel 4x sneller dan via een DVD en al mijn hardware werd meteen herkend, zonder dat ik drivers hoefde te installeren.

Ben nog nooit zo snel klaar geweest met windows installeren.

Bedankt!
Pagina: 1