Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Heb gister een EVGA 9800GX2 SSC van iemand overgenomen ben er super blij mee, alleen de warmte die hij produceert is gewoon absurd en niet normaal hoe lang houdt hij dit nog vol :'(

Na een kwartiertje spelen, heb ik even snel op windows home toets geklikt en in Everest Ultimate Edition de temps bekeken GPU1 Didode was 102 graden celcius en GPU2 Diode was 105 gradem celcius. Idle: GPU1 Diode 82 graden celcius en GPU2 Diode 80 graden celcius.

Hoort dit zo dat de 9800GX2 zo warm mag worden.....

Is er ook een koeler t.k. (geen water koeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Probeer eens met EVGA precision of en ander programma uw fan speed op manueel 100% te zetten.

Kijk of de warmte in je kast komt en deze wegkan enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Laatst online: 22:41
Je moet je airflow verbeteren en de fan op 100% zetten als je gamed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

De fan staat al op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 02:23
Je hebt een overclocked editie.
Probeer hem eens terug te klokken met bijvoorbeeld rivatuner.
Staat er een ventilator erop gericht en kan de warme lucht er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Dat is normaal voor een 9800gx2.

Je kunt de temperatuur lager maken door:

1. De metalen kast rond de videokaart weghalen. De kaart koelt aanzienlijk af door meer afkoeling aan de buitenkant en meer airflow. De grills in de videokaart zijn echt te klein.

2. De fabriekspasta op de GPU weghalen en een aftermarket koelpasta erop smeren. Die fabriekspasta is soms een millimeter dik wat erg veel is. Dit is wel een werk voor gevorderden. De 9800gx2 demonteren is echt een pain in the ass.

Door alles optimaal in te voeren kun je de temperatuur wel 20 graden omlaag halen.

Die van mij lopen de temp op tot 75graden bij full load en max oc. En dan draait de fan nog maar op 60-70% of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Blord op 03-10-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor de tips, ik krijg de 9800GX2 nooit uit elkaar is echt stuk ingewikkelder dan mijn vorige kaarten (4890, GTX280)

Hij werd net zelfs 123 graden...... Hoe houdt de kaart dit vol eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Laatst online: 22:41
lol

Hij mag maximaal 110 graden worden dacht ik maar eh zet paar extra fans in je behuizing:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:20:
Hey,

Bedankt voor de tips, ik krijg de 9800GX2 nooit uit elkaar is echt stuk ingewikkelder dan mijn vorige kaarten (4890, GTX280)

Hij werd net zelfs 123 graden...... Hoe houdt de kaart dit vol eigenlijk :p
Plaats is een foto van hoe het nu is met de airflow. Zorg ook dat er weinig kabels in de weg van de airflow zitten en dat je minimaal 1 intake en 1 outtake hebt excl de fan van je voeding.

Voel ook is aan de achterkant van je kast of er erg warme lucht uit de videokaart komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem heeft mijn evga ook, die wordt ook rond de 95 graden stressed , (nog geen zin gehad om de kaart uit elkaar te halen )

het is gewoon een hitte monster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor de tips, ik heb de kaart opengemaakt en alleen de fan schoongemaakt die zat echt bomvol met stof. Nu wordt die maximaal 100/105 graden stressed :)

Om de kaart helemaal open te maken durf ik niet ziet er echt ingewikkeld uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt wel mee hoor, het enige is dat je zit te klooie met de interne connectors , die zijn wat lastig, maar verder is het niet echt moeilijk ofzo

edit: zou je eraan willen beginnen dan is hier nog een goede guide om je op weg te helpen :)

http://www.techpowerup.co...c/GeForce_9800_GX2/4.html

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 15:44 ]

Pagina: 1