Toon posts:

monitor sharing device?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een switchbox waarmee ik twee pc's op een monitor kan aansluiten? Bestaan die en zoja waar vind ik ze!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
wat een vraag..... hahahaha :)

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Ja die bestaan,
en die dingen hebben ze in de betere eletronica zaak,
nu weet ik er wel een in Amsterdam, maar er zijn vast wel Tweakers die je even de weg kunnen wijzen via een url...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 20:26 schreef dennisdotcom het volgende:
wat een vraag..... hahahaha :)
thanx, voor je nuttige bijdrage aan mijn overigens serieus bedoelde vraag!

Ik zag toevallig in de Computer Techniek een advertentie staan van startech, alleen waren die dingen 289,- piek! Weet iemand goedkopere? En waar?

Verwijderd

Als je een IIyama hebt dan kun je vaak ook twee pc's op 1 monitor aansluiten omdat deze zowel een standaard vga ingang hebben als BNC ingangen.

En dan kun je met het menu op de monitor switchen. Volgens mij kunnen sommige Eizo's dit ook. En waarschijnlijk nog wel wat merken.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
wat ga je er mee doen dan met die ene monitor op 2 pcs?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 10:42 schreef Cpt.Morgan het volgende:
wat ga je er mee doen dan met die ene monitor op 2 pcs?
Ik koop komende week een 2e pc erbij om wat met linux te stoeien en nou leek het me een leuk idee om op de ene dus gewoon win2k te draaien en op de andere suse linux! En dan gewoon met zo'n switchbox overschakelen tussen beide besturingssystemen! Hoef ik geen tweede monitor te kopen (zou ook niet mijn bureau passen :o)! En om steeds die kabels om te wisselen (en bijbehorende opstart toestanden) te voorkomen!

Ik heb trouwens een ilyame 702ht en daar zitten idd 2 (bnc & de gewone) ingangen op!
Hoe werkt dat precies? Gewoon beide kabels er in en vervolgens via een osd switchen? Heeft iemand _daar_ ervaring mee?

Verwijderd

Hou je er dan wel rekening mee dat je dan nog wel met twee muizen en toetsenborden zit? Anders moet je toch aan zo'n desktop-switch. Da's dus inclusief muis- en toetsenbordaansluiting. Kost je nog een paar gulden aan kabels. Goedkoop is het niet, ik heb het zelf ook wel eens gewild.
Er zijn ook switchboxen die goedkoper zijn, maar die werken alleen met moederborden waar je je toetsenbord en/of muis uit kan halen en weer terug kan steken zonder dat je ze beide kwijt bent.

Verwijderd

Ja da's klote, helemaal met het onvriendelijke menu van een iiyama.
menu, 3x op plus drukken, menu, 1x op plus, menu en dan nog 1x op plus.
Niet erg handig dus om dat een aantal keren achter elkaar te doen. Beter is een Switch kastje met 2 pc aansluitingen, hoef je maar 1x op die knop te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Over die muizen en toetsenbord ging mij net ook een lampje branden! Op zo'n startech kastje zitten al die aansluitingen al! Alleen de prijs van die dingen staat mij een beetje tegen!

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Der zijn ook hele goedkope oplossingen, gewoon een switchboxje kopen voor 25 piek ofzo, vervolgens wat kabels derbij en voor rond de 50 a 60 piek ben je klaar....

enig nadeel is dat je wat wat probleempjes hebt met ps/2 maar die zijn ook op te lossen...
anders moet je ff in de C'T kijken van deze maand, daar wordt met zulke boxjes geadverteerd, beginnend bij 250,- ofzo...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
En let ook op resoluties, de goedkope boxjes kunnen alleen lage resoluties en refresh rates aan.

Do as I say, don't do as I do.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:11
Ik heb ook zo'n KVM-switch (keyboard, Video & Mouse). Is een Cybex erg goed spul.
Die switch kan tenminste hogere resoluties aan en refresh rates. Dat vind ik toch ook wel belangrijk.
Enige nadeel was de prijs. Ding is wel geschikt om 4 PC's te schakelen. Ik heb er inmiddels al 3 in gebruik en de vierde soms als ik wat moet maken voor een ander ;)
Het is trouwens een Cybex Switchview. Hier staat die
Misschien is die wat te duur maar ze hebben er ook 1 voor 2 PC's.
Let wel op als je deze switch haalt dat de kabels (die er niet standaard bij zitten) van goede kwaliteit zijn anders kun je misschien de hoge res. en refresh rate niet halen.

Verwijderd

Ik heb het met zo'n goedkoop analoog switchje gedaan, maar dat zuigt.

Switchen tussen de monitoren gaat goed maar keyboard wordt vaak niet herkend en muis al helemaal niet. Dus had alsnog ik 2 keyboards en 2 muizen nodig. Het herekennen van muis hangt wel van OS af. Bij W2K kun je wel on the fly een muis bij pluggen.

Als je op die Linux bak geen grafische mode gaat gebruiken, kun je hem na installatie gewoon helemaal overnemen vanaf je W2K machine met Telnet o.i.d.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:11
De wat duurdere switchen simuleren een muis en keyboard. Hierdoor kan je dus gewoon schakelen zonder problemen.
Pagina: 1