Toon posts:

Kloon beeld niet volledige weergave (1920*1080)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een iiyama ProLite E2209HDS-1 monitor (22 inch) en een Sony Bravia KDL-40W2000 tv (40inch).
Beide schermen beschikken over Full Hd (Een resolutie van 1920*1080)
Deze zijn beide aangesloten op een Radeon HD 2600 pro (512mb) kaart.

Mijn pc monitor zit dmv een DVI kabel aangesloten.
Mijn tv zit dmv een DVI to HDMI converter, en dus een HDMI kabel aangesloten.

Ik heb mijn videokaart op kloon ingesteld mbv Ati Catalyst Control Center.
Met de hoogste resolutie (1920*1080).

Op mijn "hoofdscherm", de iiyamaha beeldscherm, heb ik perfect beeld.
Echter op mijn tv mis ik een stuk beeld, geheel rondom het scherm.
Ik zie de meest linker icoontje niet volledig, de start button onderaan niet + bovenaan en rechts mis ik een stuk.

Zie hier 2 foto's om het af te beelden,
Foto 1: http://img4.imageshack.us/img4/6152/foto006zw.jpg
Foto 2: http://img4.imageshack.us/img4/4446/foto007p.jpg

Kan iemand mij aub vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik toch op mijn tv netjes beeld krijg op Full Hd resolutie

Alvast bedankt!! :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

overscan uitzetten of iets in die trant (er zijn verschillende namen)

een normale tv sloopt per default de randen, vroeger omdat het niet ander kon.
daarna zijn ze allerlei singalen gaan verstoppen in die randen, en nu sloopt elke tv nog steeds wat af van de randen om te voorkomen dat je die extra singalen ziet ( e.g. teleteks, frame info ,singalen ... )

[ Voor 69% gewijzigd door Fish op 03-10-2009 12:32 ]

Iperf

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De verhoudingen (hoogte / breedte) van je tv zijn anders dus je zal voor die tv een andere resolutie moeten instellen denk ik. Als ik mijn laptopschermpje kloon dan heb ik ook boven en onder grote zwarte randen omdat het ene scherm breedbeeld is en het andere niet.

Je zou ook voor extended desktop kunnen kiezen, dat vind ik zelf prettiger. Dan kun je op je laptop kleine dingetjes openhouden (msn ofzo) en op je tv een film kijken.
fish schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:29:
overscan uitzetten of iets in die trant (er zijn verschillende namen)

een normale tv sloopt per default de randen, vroeger omdat het niet ander kon.
daarna zijn ze allerlei singalen gaan verstoppen in die randen, en nu sloopt elke tv nog steeds wat af van de randen om te voorkomen dat je die extra singalen ziet ( e.g. teleteks, frame info ,singalen ... )
Dat is toch maar een klein stukje bovenin? Op zijn tv ontbreekt behoorlijk wat links en rechts.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 03-10-2009 12:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vlotte reactie's!

Overscan heb ik nergens kunnen vinden... Zie hier: http://img9.imageshack.us/img9/796/naamlooswla.jpg

Mijn tv is naar mijn weten net zoals mijn monitor ook een breedbeeld.
Als ik bijvoorbeeld resolutie 1024*768 kies krijg ik wel op beide volledig scherm, maar ik heb niet voor niks een scherm gekocht die full hd resolutie ondersteund, hier wil ik ook graag gebruik van maken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 13:06 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Marzman schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:32:
De verhoudingen (hoogte / breedte) van je tv zijn anders dus je zal voor die tv een andere resolutie moeten instellen denk ik. Als ik mijn laptopschermpje kloon dan heb ik ook boven en onder grote zwarte randen omdat het ene scherm breedbeeld is en het andere niet.

Je zou ook voor extended desktop kunnen kiezen, dat vind ik zelf prettiger. Dan kun je op je laptop kleine dingetjes openhouden (msn ofzo) en op je tv een film kijken.

[...]

Dat is toch maar een klein stukje bovenin? Op zijn tv ontbreekt behoorlijk wat links en rechts.
sja daar zaten van origine ook singalen (h sync)

http://www.doom9.org/index.html?/capture/analogue_video.html

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 03-10-2009 13:04 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog suggesties?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 22:54

Dima_2005

T.net-verslaafde

Instellingen aan je tv wijzigen natuurlijk!
16:9 of dergelijks aanzetten, er bestaat wel een knopje waarbij je bv. naar native 4:3 kunt kijken, gewoon met instellingen van tv dus prutsen..
Pagina 16 van de handleiding instellen op Wide, ipv Auto...

[ Voor 13% gewijzigd door Dima_2005 op 04-10-2009 12:45 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnks voor je antwoord.

Echter staat mijn tv al op widescreen.... :(

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Je hebt 2 verschillende soorten widescreen 16:9 en 16:10 ik denk dat jouw tv 16:9 is en je 22 inch 16:10.

Gestoord word je toch...

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
Als je je ccc op advanced zet kan je mss wel overscan vinden als dit niet moest werken.
Of onder Digital Panel - attributes Image scaling op of af zetten en daar een beetje mee experimenteren mocht dat nog niet opstaan :)

[ Voor 44% gewijzigd door Spaiker op 04-10-2009 13:29 . Reden: CCC eens doorbladert ]

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05 15:38
Trucker Her schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:23:
Je hebt 2 verschillende soorten widescreen 16:9 en 16:10 ik denk dat jouw tv 16:9 is en je 22 inch 16:10.
Als beide een resolutie hebben van 1920 x 1080 betekent het dat ze beide 16:9 zijn.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:53

SeatRider

Hips don't lie

Even gegoogled voor je. Ik vind daar deze site: http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=63698 alwaarop de volgende tekst staat:
Finally, more control over the picture is given to us in the "Screen" menu. Most notably, this menu lets us tone down the amount of Overscan (zooming to remove the edges of the picture, which are sometimes unused by broadcasters). The best feature of the 40W is that, like the premium X-Series, 1080i and 1080p images can have the overscan completely disabled. Sony calls this option "Full Pixel", which is an odd name, but rest assured this is exactly what the option does. This means that you can hook up a 1080-line device like an HD DVD player, Sky HD box, or a computer (although Sony don't officially support this) up to the HDMI input and see the pixels from the video signal represented exactly on your screen - one pixel from the video signal will correspond to one pixel on the screen grid for the ultimate clarity, and a remarkably untampered-with image.
Full Pixel aanzetten dus, probleem opgelost.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Thnksss Seat Rider!!

Op mijn tv heb ik de instelling: Beeld bereik, deze staat standaard op "Normaal`, ik heb hem nu op `Hoge Resolutie` gezet en alles staat perfect in beeld :D

Mijn dank is groot!!!!

Dan nog 1 heel klein vraagje:

- Als ik een full hd film wil kijken, moet mijn achtergrond resolutie dan op formaat 1920*1080 staan om de film op de beste kwalitiet af te spelen?
Of zet hij de film automatisch op dat formaat, ondanks dat mijn resolutie bijvoorbeeld 1024*768 is.
:-)

Verwijderd

Je resolutie moet effectief op 1920*1080 staan.

Verwijderd

Topicstarter
Dus toch..:)

Ok bedankt allemaal !!!!

Verwijderd

*Edit

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 22:02 . Reden: Foutjeeeeeeeee ]

Pagina: 1