[NBBG Aanschaf] Businessnotebook oktober 2009

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31

[NBBG Aanschaf] Businessnotebook oktober 2009

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Notebook
pricewatch: HP ProBook 4310s (NX571EA)

Alternatieven
pricewatch: Lenovo Thinkpad R500
pricewatch: Acer Travelmate 8371-734G32N
pricewatch: Asus UX30-QX005C

reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: oktober 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:50

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik ben nu erg geïnteresseerd in de HP, maar op de site staat dat er ook een versie is met de ATI Mobility Radeon™ HD 4330 als grafische adapter. Maar is die ook te krijgen in Nederland? Ik weet deze nergens te vinden. Ik heb OBCS een e-mail gestuurd over de grafische kaart, want hun hebben op hun site de specificaties van beide grafische adapters geplaatst. Maar nergens kun je kiezen. Dus ik verwacht dat ze binnenkort erachter komen dat ze een fout hebben gemaakt door klakkeloos de informatie van HP te hebben overgenomen.

Ook is op de site op het moment de 8-cels accu nog niet leverbaar. Maar als deze leverbaar is, is het dan nog zo dat de accu zal uitsteken? Bij mijn oude laptop was dit wel zo, en dat is niet bevorderend voor de draagbaarheid.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kane_sting
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 21:51
Ik zit zelf ook te kijken voor een nieuwe laptop mijn eisen zijn gelijk aan die voor business notebooks. Ik las op internet dat HP binnenkort komt met een (opvolger) nieuwe laptop namelijk de 5310M. Ziet er qua specs ook goed uit en zit qua prijs ook net onder de 1000 euro : 899 voor de intel core duo.

waarom ik voor de HP 5310M _/-\o_ zou gaan:
http://h10010.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_USEN
  • Ziet er gelikt uit
  • Goeie specs
  • Veel aansluit mogelijkheden
  • batterij duur (8 uur mogelijk)
Ik zat ook te kijken naar een Asus met hetzelfde scherm enzo. Acer doe ik niet aan, msi ben ik ook niet zo weg van.

Heeft iemand anders nog ideeën voor een business notebook met liefst 13 inch scherm? Onder de 1000 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door kane_sting op 08-10-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sony heeft ze ook wel in de Vaio reeks, kijk daar ook even naar. Maar ik denk dat HP toch wat beter is qua service, iets wat niet geheel onbelangrijk is ;).

Zo te zien is dat een mooie thin-and-light notebook. Let wel op dat deze een stuk minder krachtig zijn, maar wel lichter zijn en langer op de accu kunnen. Let daar dus even op ten opzichte van de notebook uit de NBBG. Die is dus wat krachtiger ;) . Het is dus net even waar je voorkeuren liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst, de BBG is erg duidelijk, mijn complimenten.
Ten tweede, De HP 4310s ziet er erg goed uit en daar gaat deze post over.

Ik vraag mij alleen of of ik niet beter een HP 4510s kan nemen, ik loop hierop vast. De 4310s heeft DDR3 geheugen en de 4510s heeft DDR2, maar na het bekijken van benchmarks van de desbetreffende laptops op http://www.notebookcheck.net/ zie ik geen wezenlijk verschil.
Naast het geheugen is er ook een verschil qua hardeschijf: De 4310s gebruikt een 7200RPM en de 4510s gebruikt een 5400 RPM HDD.
Dit geeft natuurlijk een wezenlijk verschil (blijkt uit HDTune tests), maar ik vraag mij af of het voor mij uitmaakt.

Ik ga 'm primair gebruiken om te programmeren met een IDE zoals Netbeans of Visual Studio.
Daarnaast ben ik niet van plan om de laptop in de trein te gebruiken, soms om een filmpje te kijken, maar dat terzijde.

Daarom kom ik op de vraag: Welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je moet vooral letten op de grootte. De 4310s is 13,3", de ander 15,6". Op zich zul je weinig tussen de 2 merkn, behalve dan de grootte. Je kan voor ju doelen beter een wat groter scherm hebben. Let wel op de resolutie, het zou fan ook gelijk fijn zijn als de 15,6"-er meer dan de gebruikelijke 1366x768 pixels heeft, dan kun je ook wat meer code kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
Ik ben dan wel een student, maar ik ben druk op zoek naar een business notebook. Ik wilde eerst als uitgangspunt de 4310s nemen, maar ik heb nu denk ik besloten een 4510s te nemen. Alleen ik heb net zoals Dude_FF last van de tegenstrijdigheid in specificaties.

Nu ben ik al verschillende sites tegengekomen die zeggen de 4510s (NX685EA) een 7200rpm harde schijf heeft en de site lijkt laatst een update gehad te hebben, en nu staat er 5400 rpm

Bovendien word ik van de processor ook niet veel wijzer. De processor: Intel P7570, wordt eigenlijk nergens op het internet besproken. Met welke processor valt deze processor te vergelijken? Met een P8400 of eerder met een P7350. De P7550 is wel te vinden en die presteert bijna net zo goed als een T9400 :S (http://www.cpubenchmark.n...re2+Duo+P7550+%40+2.26GHz)

Zou iemand mij misschien iets duidelijkheid kunnen geven. Want als de P7570 net zo goed is als de P7550 en, als er in deze laptop een 7200rpm SATA HDD zit, is het wel een erg snelle laptop lijkt mij.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Over de harde schijf: Mail of bel even met de webshop.

De P7550 en P7570 kende ik persoonlijk nog niet. Maar ze zullen wel kloppen. Het is zo te zien eigenlijk gewoon een P8400. Het verschil is echter dat de P7xxx-serie enkel beschikbaar is voor OEM's. De P7550 staat wel op de site van Intel, de P7570 niet. Net als de P7370 en P7470 gok ik dat de P7570 ook VT heeft, daar waar de modellen met P7x50 dit niet hebben.

* GENETX voegt de processors even toe aan http://notebookspot.nl/charts/cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Waar worden de notebooks op geselecteerd ?

Want een Asus UX30, single core, 13.3 inch, superdun vergelijken met een Lenovo Thinkpad R500, duo core, 15.4 inch en een gewone workhorse vind ik het een beetje raar?

Overigens ben ik het met kane_sting eens: HP 5310M ziet er ook zeer netjes uit.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hier: [NBBG] Businessnotebook - september 2009
Maar de alternatieven zijn daarbij ook echt alternatieven. Ze lijken idd niet op de anderen. De reden is dat mensen die wat anders willen ook een advies krijgen, daar je een notebook niet kan aanpassen. Ze zijn er duis voor diversiteit, niet als vervangers voor de winnaar. We hebben dus een Lenovo meegenomen, maar ook een kleine Asus. Zie ook reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: oktober 2009

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 18-10-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg goede BBG dit! Ik (afstuderend student) ben zelf op zoek naar een notebook voor "standaardgebruik", zoals internet, office, films en muziek, en tevens voor muziekproductie (in Ableton Live), wat vooral veel van je CPU vraagt. Omdat ik niet game op m'n laptop vroeg ik me af of het slim is om een businessmodel zoals deze te kopen, waar alle waarde in kracht, uiterlijk en degelijkheid zit en niet in videoprestaties van een GPU die ik toch niet gebruik. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Andere tips voor mijn zoektocht? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Deze guide is erg handig bij het zoeken naar een notebook: CSL Notebook Buy Guide

Verder, vooral reviews lezen en de notebooks in het echt bekijken. Je verhaal gaat, voor businessmodellen, wel ongeveer op inderdaad. Let wel op dat de processor in de <1000 euro klasse ook niet altijd even snel zijn. Ik weet niet hoeveel kracht je nodig hebt, maar op http://notebookspot.nl/charts/cpu kun je in ieder geval wat vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de sony vaio SR 51 MF/S of de SR 59 XG/H? Ik heb momenteel de vaio FZ11S, een multimedia notebook, maar ik ga mijn laatste jaren van mijn studie in en mijn laptop toont een paar mankementen, waardoor ik toch meer naar de meer zakelijke laptop neig en daardoor ook liever een 13 inch wil in plaats van de 15 inch. Echter twijfel ik nog steeds of het een slimme keuze is om mijn FZ weg te doen en daarvoor in de plaats over te gaan op de SR. Kan iemand mij misschien adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, in wat voor zin? Iedere laptop is anders en het is enkel goed in te zien of het verstandig is of niet als ook bekend is wat de wensen en eisen zijn... Dus: Wat zijn je eisen en wensen en wellicht ook makkelijk, wat voor studie doe je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:27:
Tsja, in wat voor zin? Iedere laptop is anders en het is enkel goed in te zien of het verstandig is of niet als ook bekend is wat de wensen en eisen zijn... Dus: Wat zijn je eisen en wensen en wellicht ook makkelijk, wat voor studie doe je?
Mijn wensen zijn: een goede processor (snel genoeg), licht gewicht, geheugen a 4 gig en mooi design (wat ik de sony dus vindt). Waar ik over twijfel is het scherm, qua de rest ga ik vooruit altijd. Het scherm van mijn fz is dubbel lamps en de sr is led, ik weet niet of het led mij dan (heel erg) gaat tegen vallen.
Mijn studie is verder niet van toegevoegde waarde voor de keuze van mijn notebook, alleen dat ik er vaker mee moet slepen, heb later in mijn schooljaar ook stage, waarvoor ik hem vast gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als dat het enige is: Loop gewoon een media markt binnen en bekijk het zelf. Volgens mij is led juist beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een led scherm is ook een stuk dunner:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/4tk2t5x1.jpg

afbeelding: dell studio 1535 LED vs lamp

met LED heb je ook een stuk minder last van bleeding en dergelijke, maar volgend mij hebben die dubbele lamp schermen daar weinig last van

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Is het een idee om in een volgende BBG voor een Buniness Notebook eens een dockingstation mee te nemen?

Bij mij huidige opdrachtgever werkt vrijwel iedereen met een Dell notebook incombinatie met een dockingstation en extern scherm, toetsenbord en muis. Op die manier kan iedereen arbo technisch prettig werken zonder de bij een laptop behorende RSI verhogende werkhouding.

Voordelen zijn:
  • De nieuwe dell dockinstations hebben de mogelijkheid om een tweede monitor aan te sluiten
  • Geen gedoe met aansluiten van kabel aan je laptop. laptop in dock clicken en alles is aangesloten
  • Je blijft toch mobiel want je haalt de laptop ook weer net zo gemakkelijk uit het dock
Nadelen zijn:
  • Dockingstation, extra monitor, los toestenbord en muis verhogen de aanschafprijs al snel met een paar honderd euro.
  • Niet elke notebook fabrikant heeft een geschikt dock op de prijslijst staan (volgens mij) waardoor de keuze beperkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iemand enig idee welke laptops merk/type waar je een dockingstation op kan aansluiten? :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1