[NBBG Aanschaf] Special: Netbook oktober 2009

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04

[NBBG Aanschaf] Special: Netbook oktober 2009

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Notebook
pricewatch: Asus Eee PC 1101HA Zwart

Alternatieven
pricewatch: Asus Eee PC T91 Wit
pricewatch: Samsung N510-KA02 Zwart
pricewatch: Point of View Mobii Zwart

reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: augustus 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosce
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 14:39
Heb net een asus eee pc 1005HA-H (netbook) gekocht omdat deze 10" heeft (scheelt toch weer aan ruimte), ongeveer 50 euro goedkoper is, maar ook omdat ik maar weinig externe dvd-writers tegen kom die met een 1,66 Ghz processor (atom N280) overweg kunnen, laat staan dat ik er een ben tegengekomen die 1,33 Ghz (Atom Z520) als minimum eis heeft. Misschien dat het verschil verwaarloosbaar is, maar is rekening gehouden met de minimum eisen van randapparatuur bij de keuze voor de best buy netbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, het gaat enkel om de notebook zelf. Maar hoezo zouden externe writers er niet mee overweg kunnen? Dat staat echt los van de processor zelf. Linkje waar aangegeven wordt dat het niet zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hier net op de vraag & aanbod een 1101HA mislopen. Ik zeer verdrietig nu, dus maar op zoek naar een nieuw alternatief. Budget ligt rond de €350, maar vind tot nu toe niet zo veel.

Tweedehands is altijd ok, maar heeft iemand een idee waar ik veel tweedehands netbooks zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilvermeeuw
  • Laatst online: 30-06 11:14
Ik wil een nieuwe laptop, klein (12.1" max), maar wel redelijk wat performance. HD afspelen (via TV, vga). Photoshop, Premiere, simpele spelletjes, dual boot met Ubuntu.

Nu is mijn ook gevallen op de AHTEC XJT00 Duo 12.1 inch 4 GB / 500 GB HDD voor €600,-.

Ik weet, dat Ahtec en MSI veel op elkaar lijken, maar ik kan geen MSI variant vinden, en geen gebruikers ervaringen.

Het lijkt me veel laptop voor zijn afmetingen, maar ben een beetje huivering voor het merk

Dus: Wat vinden jullie van deze laptop? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilvermeeuw
Hi GENETX,

Ik begijp je uitspraak niet. Dit was de laptop met de snelste processor, meeste ram en grootste hd, die ik kon vinden in 12".

Op welk punt(en) is die verouderd?
Welke zou je dan aanbevelen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Op alle punten. De X3100 is een oude igp, ook de 667/800MHz Santa Rosa processoren. Er zijn echt wel andere snelle 12"-ers te vinden zoals bv de Dell Vostro (wel enkel zakelijk). Al moet ik zeggen, na ik de Ahtec site heb gezien, waar wel een CPU staat vermeld, dat dat nog wel mee valt. De igp uit de Ahtec is iig niet de beste om aan te bevelen voor HD content tho.

Maar wat voor budget heb je en waarom zo'n kleine notebook? Het lijkt me nou niet echt ideaal om foto's, laat staan video's, te bewerken op zo'n kleine notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilvermeeuw
Ik wil max ~600 euro uitgeven.
12" heeft zijn beperkingen, dat weet ik. Het "echte" foto/film edit werk gebeurt dan ook gewoon thuis. Maar een preselectie zou handig zijn. En ik wil mijn HD filmpjes af kunnen spelen, omdat het schermpje op de camera nog veel kleiner is.

De maximale afmeting is bepaald door de kluis op de hotel kamers. Daar past een 12" nog net in. Een 15" vaak al niet meer.
Ik moet dus naar 12", maar wil niet erg veel inleveren in prestaties.

Let wel, de laptop nu (15.5", athlon 2.5GHz, 756MB, 5 jaar oud) doet het eigenlijk al goed genoeg, op HD film na.

Ik heb de Dell Vostron ook bekeken, Maar die is weer een stukje duurder. De Inspiron (11.6") komt weer in de buurt. Volgens Dell moet deze wel HD af kunnen spelen.

De Ahtec is volgens mij geen eigen merk, maar een clone. Weet jij wat het orginele merk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb even gekeken op de site, maar ze maken gebruik van barebones. Ik zag al een Compal en een Fujitsu Siemens laptop staan. Maar de X3100 kan minder goed overweg met HD. Als het toch om pre selectie gaat zou ik even wachten tot 22 oktober. Dan komen er heel veel thin-and-light notebooks uit met dual core processors. Ze zijn wel iets minder krachtig, maar dergelijke notebooks kunnen wel 8-10 uur mee op een acculading. Gister zag ik de Asus UL30 (13,3") die maarliefst 16 uur mee ging en 6 uur onder volledige belasting. De videochip van die notebooks kan prima full HD aan en de notebooks zijn een stuk draagbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilvermeeuw
Ha!

Dat lijkt me wel wat! :P :9

Is er een lijst van die nieuwe, die straks uitkomen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dit razenspopulaire topic volgen:
[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 5
Alle merken gaan hun lineups wel verversen: Asus, Acer, HP, Dell, Toshiba, XXODD etc. etc.

En hier nog enkele, wat oudere (door gebrek aan tijd :P ) artikelen over thin-and-light notebooks:
http://notebookspot.nl/ta...n-and-light-pagina-1.hrml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Alternatief: pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810T-352G16N
(iets goedkoper, veel sneller, meer geheugen, grotere harde schijf, meer accu duur + een Windows 7 licentie)
Alternatief: pricewatch: Asus Eee PC 1005HA-M Zwart
(Goedkoper en meer accu duur)

Die Point of View komt ook een stuk minder uit de reviews dan de 1005HA-M.
http://www.notebookjournal.de/tests/point-of-view-mobii-889
http://www.notebookjourna...-asus-eee-pc-1005ha-m-941

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 10-10-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
1. Ik wilde geen culv-notebooks, die komen de volgende editie. Ik weet ook dat ze beter zijn eigenlijk :P
2. 3 Asus notebooks vond ik ook net iets te veel van het goede en de Mobii was ook aardig met oa 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan deze(1101HA) aan te schaffen, vooral vanwege de nu lage prijs (ong 320 eu) en het 1366x768 scherm. Ook lees ik hier en daar succesverhalen over het bekijken van HD (720p, mkv) met de GMA 500. (1080p is onzin natuurlijk op een 11" scherm)

Is dit alleen mogelijk met Win 7 of gaat dit ook lukken met de XP die erop staat? Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? :)

Als jullie een beter alternatief voor de 1101HA hebben, mag dat natuurlijk ook... Ik wil echter wel een accuduur die richting die van de 1101 gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:28:
Als jullie een beter alternatief voor de 1101HA hebben, mag dat natuurlijk ook... Ik wil echter wel een accuduur die richting die van de 1101 gaat :)
Voor 399,- heb je de Acer 1810tz of een HP DM1 voor 425,- een Acer 1810tz.

Die zijn ongeveer drie keer zo snel als een notebook met Atom Z520. Dan krijg je er ook nog Windows 7 Home Premium bij.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:28:
Is dit alleen mogelijk met Win 7 of gaat dit ook lukken met de XP die erop staat? Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? :)
Kan met MPC HC en Cyberlink Power DVD codec ook in XP.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 29-12-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:57:
[...]

Voor 399,- heb je de Acer 1810tz of een HP DM1 voor 425,- een Acer 1810tz.

Die zijn ongeveer drie keer zo snel als een notebook met Atom Z520. Dan krijg je er ook nog Windows 7 Home Premium bij.
Ik heb al een Windows 7 Enterprise licentie, dus daar hoef ik het niet voor te laten... Verder vind ik 80 euro meer best wel fors... Ik zoek namelijk een netbook van rond de 300 euro en 400 euro is dan wel veel :) In ieder geval bedankt voor je tips!
Pagina: 1